Financijske brige mijenjaju planove za buduće kupnje automobila

23. siječnja 2021.

Foto: Pixabay/Ilustracija

Nesigurnost i financijske brige prouzročene pandemijom bolesti COVID-19 i dalje utječu na mobilnost potrošača i globalni automobilski sektor. U Deloitteu već dulje od desetljeća ispituju ponašanje kupaca automobila i trendove koji se na njih odnose, a koji utječu na globalni ekosustav automobilske industrije. Ovogodišnje je izvješće Globalno ispitivanje stavova kupaca automobila u 2021. godini obuhvatilo niz problema koji su se odrazili na globalni automobilski sektor, uključujući utjecaj pandemije na mišljenja potrošača, razvoj naprednih tehnologija i digitalne platforme za maloprodaju automobila.

Prije nego što električni pogonski sklopovi u potpunosti zamijene motore s unutarnjim izgaranjem, potrebno je potrošačima zajamčiti određeni doseg kretanja vozila, uspostaviti pouzdanu infrastrukturu za punjenje vozila i osigurati cjenovnu pristupačnost i vozila i struje. Zbog želje za osjećajem poznavanja vozila i financijskih briga zbog aktualne pandemije, potrošači diljem svijeta zaziru od zamjene motora s unutarnjim izgaranjem drugom tehnologijom u kratkom roku.

Samo jedna četvrtina ili 26 posto potrošača razmatra drugu vrstu motora za svoje sljedeće vozilo, što je pad od 15 posto u odnosu na prošlu godinu. Najveći su razlog zabrinutosti doseg baterije i nepostojanje infrastrukture za punjenje. Naravno, i zdravstvena i gospodarska kriza oko nas utječu na sve potrošače koji su znatno smanjili svoju potrošnju na nove automobile.

"Globalna automobilska industrija, kao i brojne druge, osjetila je snažne posljedice pandemije. Sljedeće razdoblje ne nudi velike nade za brzi oporavak. Čak i stroži zahtjevi glede emisija vozila na brojnim svjetskim tržištima ne ubrzavaju ostvarenje cilja električne mobilnosti. Napori za realizaciju tih tehnologija i novi svijet pričekat će još neko vrijeme bolja vremena", ističe Zlatko Bazianec, rukovoditelj hrvatskog ureda i partner u Deloitteovu odjelu poslovnog savjetovanja.

Zlatko Bazianec slika broj tri Zlatko Bazianec / Foto: Deloitte

Planiranje budućih digitalnih autoservisa

Neprekidne financijske brige utječu na kupnju automobila diljem svijeta. Zbog pandemije potrošači na brojnim tržištima premišljaju se ne samo o tome kada će kupiti svoje sljedeće vozilo, već i o vrsti vozila koje će kupiti. S obzirom na to da sve veći broj potrošača brine pristupačnost cijene novog vozila, u porastu je broj ljudi koji odgađaju plaćanje rata kredita, dok neki namjeravaju kupiti povoljniji automobil nego što su izvorno planirali.

Pandemija bolesti koronavirusa rezultirala je povećanjem broja virtualnih transakcija, no određene je aspekte postupka kupnje i dalje teško digitalizirati, što onda povećava želju potrošača za iskustvom kupovanja licem u lice.

Kupci automobila i dalje radije biraju kupnju licem u lice, i to njih 71 posto. Međutim, potrošači u Indiji čine se najotvorenijima za virtualne transakcije u automobilskom sektoru te gotovo jedna trećina potrošača, odnosno 27 posto, navodi kako preferira potpuno virtualno iskustvo kupovanja.

automobili, novi, autosalon Foto: Shutterstock

Ovlašteni distributeri i dalje će ostati dijelom postupka virtualne kupnje te više od polovine njih, 59 posto potrošača, više voli poslovati s ovlaštenim prodavačem.

Mogućnost provjere izgleda automobila uživo i dalje je prepreka potpunom prelasku na virtualnu prodaju, prema mišljenju 75 posto američkih potrošača, 80 posto ispitanika u Japanu i 76 posto u Njemačkoj.

Slično tomu, više od polovine potrošača u Kini, 59 posto, navelo je kako je nemogućnost probne vožnje vozila prepreka potpunom prelasku na virtualne transakcije, s čim se slaže i 64 posto američkih ispitanika.

Virtualna transakcija koja je jako zainteresirala potrošače diljem svijeta jest 'virtualni servis', u sklopu kojeg se vozilo pokupi kod kuće ili na radnome mjestu vlasnika kada mu je potreban servis. Potrošači u SAD-u, 46 posto, 70 posto njih u Južnoj Koreji i 67 posto Japanu 67 uvelike podržavaju dodatne pogodnosti, pod uvjetom da su besplatne. 

"Za razliku od brojnih drugih maloprodajnih sektora čija se veleprodaja preselila na internet, kupnja vozila i dalje je vrlo osobno iskustvo za brojne potrošače. Međutim, neki se ljudi opredjeljuju za iskustvo virtualnoga kupovanja kako bi povećali praktičnost, brzinu i jednostavnost uporabe. To će vjerojatno dovesti do složenijih i skupljih očekivanja potrošača, koja će onda ovlašteni distributeri morati ispuniti u jeku pandemije, kada se poduzeća nastoje oporaviti i prosperirati", zaključuje Bazianec.    

P.hr/I.G.