Zagrebački turizam predvodnik cjelogodišnjih i održivih trendova

4. listopada 2022.

Foto: Shutterstock

Zagrebački turizam ostvaruje dobre rezultate, investira se u hotele i drugu ponudu, a predvodnik je i turističkih trendova u Hrvatskoj, posebice cjelogodišnjeg, održivog i inovativnog turizma, kaže u razgovoru za HINA-u direktorica Turističke zajednice grada Zagreba (TZGZ) Martina Bienenfeld.

"TZGZ već djeluje u skladu sa strateškim ciljevima koje je Ministarstvo turizma i sporta (MINTS) definiralo u budućoj Strategiji razvoja održivog turizma RH do 2030. To su cjelogodišnji i regionalno uravnoteženiji turizam te turizam uz očuvan okoliš, prostor i klimu, konkurentan, inovativan i otporan", kaže Bienenfeld.

Podsjeća da se u promociji Zagreba od 2019. naglašava zeleno i održivo, uz praćenje odrednica strateškog dokumenta Europske komisije, Europskoga zelenog plana (Green Deal 2019).

Kaže i da Zagreb cijele godine bilježi sjajne turističke rezultate i ne ovisi o ljetnoj sezoni.

"Zagreb je posljednjih godina sve dinamičnija i zanimljivija turistička destinacija koja cijele godine nudi kulturna, sportska, gastro, zabavna, MICE i druga događanja. Uz to, sada uz jenjavanje pandemije znatno raste potražnja za "city breakom"(kratki gradski odmori) te za poslovnim skupovima, od raznih domaćih i sve više međunarodnih udruženja”, naglašava direktorica TZGZ-a.

Nakon brojnih održanih skupova ove godine, do kraja godine najavljuje godišnju skupština ADAC-a, najvećega njemačkog i europskog automobilskoga kluba (ima više od 18 milijuna članova) te Lions Europa Foruma s više od 700 sudionika.

Naglasak na cjelogodišnjoj ponudi i razvoju selektivnih oblika turizma, od kulturnog do zdravstvenog i drugih, ono je na čemu u Turističkoj zajednici u suradnji sa zagrebačkom turističkom industrijom inzistiraju jer, kako ističe, uz statističke pokazatelje važni su i čimbenici upravljanja destinacijom i povećanja kvalitete cjelokupne ponude.

"Ako destinacija dobro upravlja turizmom, atraktivna je cijele godine. Pametnim iskorištavanjem lokalne kulture, uključivanjem prirodnih atributa i autohtonih lokacija te stvaranjem doživljaja koji zadovoljavaju građane, kao i posjetitelje, Zagreb postaje destinacija novog i svrhovitog načina putovanja", poručuje Bienenfeld.

Stalni porasti dolazaka turista i noćenja

Zagreb je u prvih devet mjeseci ove godine na razini od oko 83 posto iz istog razdoblja rekordne pretpandemijske 2019., no konstantno ostvaruje poraste dolazaka turista i noćenja. U prvih devet mjeseci ove godine posjetilo ga je gotovo 800.000 turista koji su ostvarili nešto više od 1,65 milijuna noćenja, što je 82 odnosno 72 posto više nego u istom razdoblju 2021. godine.

Stranih turista bilo je nešto više od 647.000 ili 97 posto više nego u isto lanjsko vrijeme, ostvarili su i 88 posto više noćenja ili gotovo 1,4 milijuna, a i domaćih je turista došlo 35 posto više i noćilo 25 posto više.

Od smještaja turisti su u Zagrebu najviše birali hotele, njih gotovo 60 posto, zatim oko 30 posto privatni smještaj, hostele osam posto, a Bienenfeld napominje da je produžen i prosječan ostanak na 2,1 noćenje, dok je to prijašnjih godina bilo 1,8 noćenja.

Sve više turista iz SAD-a 

Među stranim turistima u Zagrebu u prvih je devet mjeseci najviše bilo Nijemaca te onih iz SAD-a, Italije, Velike Britanije i Francuske, pri čemu se Amerikanci penju na vrh ljestvice, za što Bienenfeld kaže da je rezultat intenzivne suradnje s američkom turističkom industrijom, posebice vodećom svjetskom grupacijom za iskustvena i luksuzna putovanja Virtuoso, čiji je Zagreb početkom 2022. postao tzv. preffered partner.

Stoga, a i zato što je američko tržište sada ključno daleko tržište za Zagreb, najavljuje i jesenski nastavak kampanja TZGZ-a na tržištima SAD-a i Kanade, od čega se, kao i od drugih aktivnosti, očekuje nastavak pozitivnih trendova u zagrebačkom turizmu i do kraja ove godine, ali i u idućoj.

Hina/P.hr