Zagrebačka IT tvrtka razvila rješenje za upravljanje u kriznim situacijama

4. kolovoza 2022.

Aleksander Radovan / Foto: BISS

Haven First Responders rješenje je za upravljanje kriznim situacijama, koje je kreirala zagrebačka IT tvrtka BISS. Njime se mogu koristiti državne javne službe, kao što su vatrogasci, ili civilne javne službe poput plinara, vodovoda i sličnih službi koje moraju brzo reagirati na događanja, kvarove i druge hitne okolnosti.

Sustav upravlja podacima o ljudskim resursima, opremi, voznom parku i vremenskim odrednicama povezanim s resursima te se na kraju formiraju izvještaji s intervencija.

Primjerice, moguće je pratiti strukturu vatrogasaca (profesionalni, dobrovoljni, aktivni i neaktivni), datume isteka liječničkih sposobnosti i tehničkih pregleda za vozila, podatke o vozilima i sve druge informacije relevantne za vođenje organizacije.

U sustavu se mogu pratiti aktivne intervencije – koji je tip, koji pojedinci su na terenu, a koji još raspoloživi, a jednako tako i za vozila. Intervencije se mogu potom detaljno dokumentirati, a cijeli je sustav usklađen s GDPR-om.

Na taj način ključni korisnici imaju pravodobnu informaciju o dostupnim resursima s njihovom lokacijom te na jednostavan način mogu pravodobno slati ekipe za rješavanje problema, izazova te poteškoća na terenu.

Korisnicima osiguran prioritizirani mobilni promet

Sustav se koristi i servisima za internetski prijenos koji se pohranjuju u data cloud, a dostupni su operativnim centrima službi za uvid u trenutno stanje na lokaciji, za podršku procesima nakon završetka intervencije te za podršku ekipi na terenu.

Ključni korisnici sustava za vrijeme trajanja krizne situacije imaju osiguran prioritizirani mobilni promet kojima im telekomi osiguravaju i garantiraju povezanost u kriznoj situaciji. Primjerice, za vrijeme katastrofe poput potresa mnogi su primijetili da ne mogu uspostaviti vezu mobilnim telefonom s drugim članovima obitelji – prioritizirani mobilni promet znači da se interventne službe mogu i dalje koristiti mobilnim podacima kroz sustav te brže donositi i primjenjivati odluke o pomaganju unesrećenima.

BiSSFoto:BISS

Moguća primjena i u industriji

"Javne interventne službe ovim rješenjem smanjuju vrijeme izlaska na intervenciju i imaju mogućnost upravljanja kriznom situacijom iz operativnog centra te nakon završenih intervencija pohraniti u sustav relevantne podatke događanja na intervenciji. To su, primjerice, podaci o potrošnji goriva i vode te slike i videomaterijali s intervencije", kaže Aleksander Radovan, direktor razvoja tvrtke BISS.

Ističe da sustav omogućuje kontinuirano učenje i poboljšanja kvalitete intervencija uporabom zapisa s prethodnih. Također, Haven podržava različite procese javnih službi te osigurava mogućnost uporabe u tvrtkama s poslovno kritičnim procesima, primjerice, u naftnoj industriji koja ima rizik od specifičnih kriznih situacija kao što su požari.

BISSFoto:BISS

Tvrtka BISS zapošljava oko 70 ljudi, pretežno stručnjaka u IT sektoru. Trenutno testiraju funkcionalnosti upravljanja prioritiziranoga mobilnog prometa te rade na rješenju temeljenom na umjetnoj inteligenciji, točnije, na izgradnji algoritama za prepoznavanje kritičnih situacija u javnom životu.

"U fokusu nam je također yard management, kroz sustav Aimago, a u planu je izrada rješenja kojim bi se omogućilo korištenje Googleovim mapama radi utvrđivanja POI-ja za interventne službe – to su lokacije od njihova interesa, poput hidranata, lokacija DVD postrojbi, plinovoda i vodovoda ukopanih u zemlju te slične javno kritične infrastrukture", pojašnjava Aleksander Radovan.

 

Ivana Barać