Za blagdane ćemo potrošiti pola milijarde kuna više nego lani

30. studenoga 2019.

Prema procjeni HGK blagdanska potrošnja će iznositi oko 15,3 milijarde kuna

Foto: Pixabay

"Prema procjeni Hrvatske gospodarske komore, blagdanska potrošnja iznosit će oko 15,3 milijarde kuna, što je pola milijarde kuna više nego prošle godine. Porezna reforma i više plaće rezultirali su optimizmom i povećanom potrošnjom građana, a upravo to je temelj rasta u odnosu na 2018.", istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Naglasila je da se i još jedna rekordna turistička sezona također pozitivno reflektirala na opću potrošnju te da Hrvatska posljednjih godina bilježi i rekordnu zaposlenost. "Dodatni doprinos potrošnji dat će i lanjsko povećanje neoporezivoga dijela za božićnice i regres, budući da sve više poslodavaca svojim radnicima odlučuje isplatiti dodatnu plaću, veće božićnice i bonuse", izjavila je Ravlić, uz napomenu da je do sada pola milijuna građana dobilo 13. plaću.

Tomislava RavlićFoto: Tomslava Ravlić/HGK

Rast optimizma građana osjeća se i u gospodarstvu kroz značajan porast prihoda poduzetnika. Primjerice, promet u maloprodaji je u prvih devet mjeseci ove godine porastao za 3,7 posto. Ravlić kaže da sve više raste online-prodaja i u EU i kod nas te da su kupci sve informiraniji i kritičniji. Ipak, i dalje zaostajemo za EU u tome jer, pokazuju podaci Eurostata, u Hrvatskoj je prošle godine 27 posto kupaca kupovalo putem interneta, a na razini EU 50 posto.

"Zanimljivo je i da se sve više koristi tzv. omnichannel-pristup koji kombinira tradicionalnu i online-kupnju, odnosno kupci naruče robu online, pa je isprobavaju u fizičkoj trgovini", pojasnila je Ravlić.

Najviše kupujemo u kvartovskim trgovinama

Prema istraživanju Nielsena, i dalje najčešće kupujemo u tradicionalnim, kvartovskim trgovinama (35 posto), zatim u supermarketima (33 posto) i hipermarketima (19 posto) te diskontima (12 posto). Ista studija pokazuje da Hrvati najviše brinu o zdravlju (29 posto), potom o troškovima života (22 posto), a važna im je i ravnoteža između privatnog i poslovnog života (20 posto). "To nam pokazuje da standard građana, unatoč svim problemima, raste", komentira Ravlić.

Naglasila je da su udarni dani prosinačke kupovine tradicionalno vikend prije samog Božića, odnosno vremensko razdoblje od 19. prosinca do 24. prosinca. Za blagdane najviše poklanjamo igračke, kozmetiku, obuću i odjeću, tehniku, knjige i delikatesne prehrambene proizvode. Što se blagdanskog stola tiče, njega će, u skladu s mogućnostima potrošača, krasiti bogatije namirnice, poput purice, mlinaca, svinjetine, janjetine, narezaka, kolača i drugih slastica.

P.hr/I.B.