Vrijeme nakon krize prilika je za privlačenje novih zakupaca

31. svibnja 2020.

Kada govorimo o posljedicama pandemije COVID-a 19, možemo zaključiti da su promjene u obrascima ponašanja vidljive u velikoj mjeri, iako ne znamo hoće li se i u kojoj mjeri zadržati dugoročno, pojašnjava za Privredni Nuccia Basanić, starija konzultantica Odjela za savjetovanje i posredovanja komercijalnim nekretninama Colliers Internationala, te dodaje što se tiče komercijalnih nekretnina, tijekom krize je većina transakcija, bez obzira na to jesu li povezane s kupoprodajom ili zakupom, bila na čekanju zbog neizvjesnosti te ograničenja kretanja i putovanja, odnosno nemogućnosti kupaca da obiđu nekretninu prije eventualne kupnje.

U tržišnim okolnostima kakve su sada vlasnicima nekretnina odnosno zakupodavcima se preporučuje proaktivno pristupiti svojim zakupcima kako bi pronašli zajedničko rješenje i prebrodili ovo privremeno krizno stanje, a ujedno dugoročno održali stabilan, partnerski odnos sa zakupcima.

Za zakupodavce se u ovo vrijeme otvaraju i nove prilike kao što je privlačenje novih zakupaca iz sektora osiguravajućih kuća, farmaceutskih kompanija, e-commerce obzirom da se za navedene sektore očekuje trend rasta i potrebe za ekspanzijom u naredno vrijeme. Također, poneki zakupodavci će iskoristiti ovo vrijeme kao priliku za reorganizaciju svog prostora kao pripremu za vrijeme nakon krize.

U svim navedenim scenarijima i preporukama, bilo za zakupodavce bilo za zakupce, potrebno je voditi računa o tome da će krizno stanje trajati određeno vrijeme. Direktan utjecaj na ishod imat će dobra priprema strategije pregovaranja, razumijevanje odredbi ugovora o zakupu, kao i razumijevanje stanja – i perspektive tržišta nekretnina.

Ilijana Grgić