Više od 800 tvrtki sudjelovalo u poslovnim razgovorima s Italijom

16. ožujka 2021.

Foto: Pixabay/Ilustracija

Hrvatska gospodarska komora organizirala je još jedan ciklus online B2B sastanaka putem platforme Go Global - Go Virtual, ovaj put s talijanskim tvrtkama. Italija je drugi po veličini trgovinski partner Hrvatskoj i četvrti najveći strani ulagač pa stoga ne čudi da se preko 800 poduzeća prijavilo za poslovne razgovore. Najveći interes je bio iz poljoprivredno-prehrambene industrije, strojogradnje i građevine.

Jedna od njih je tvrtka Significo čiji menadžer za razvoj poslovanja Željko Martinović kao glavni razlog prijave na Go Global, Go Virtual platformu ističe želju za pronalaskom novih partnera.

„S obzirom da je naša industrija kontakt centar, Italija nam je jako zanimljiva za širenje poslovanja. Do sada smo bili prisutni samo na hrvatskom tržištu, no sve više klijenata zahtjeva višejezičnost, a mi smo sposobni uslugu pružiti na talijanskom“, pojasnio je Martinović, dodavši kako im korona nije značajno utjecala na poslovanje, ali je zahtijevala iznimne napore zbog velikog broja ljudi koji su morali raditi od doma. Naglašava da je Go Global Go Virtual platforma odlična jer omogućava jednostavno pretraživanje sudionika, integrirani MR i call kanal koji je moguće održati i u pokretu, bez dodatne opreme.

I brend menadžerica farmaceutske tvrtke Terra Lab International Nina Milković ističe širenje poslovanja u Italiju kao glavni motiv prijave na B2B razgovore, a paralelno s tim aktivno rade i na otvaranju drugih izvoznih tržišta.

„Situacija s koronom je dosta usporila sve što se tiče našeg poslovanja. Poslovi koji su trebali biti realizirani u proljeće prošle godine tek su sad na vrhu finalizacije tako da se nadamo da će uskoro biti i to dovršeno. Prvi izvoz tek očekujemo kroz mjesec-dva. Radi se o izvozu u Vijetnam, a otvaramo Bangladeš i Grčku za sada“, rekla je Milković, uz napomenu kako se nada da će ubuduće biti još ovakvih sastanaka jer im to uvelike pomaže u širenju poslovanja.

Velika zainteresiranost za talijansko tržište ne čudi obzirom da je riječ o zemlji koja je Hrvatskoj jedan od glavnih trgovinskih partnera.

„Trgovinska razmjena između naše dvije zemlje raste svake godine i 2019. dosegla je gotovo 5,6 milijardi eura. No, 2020. godine zabilježili smo značajan pad ekonomske suradnje zbog pandemije. Hrvatski izvoz u Italiju pao je za 13 posto, a uvoz za gotovo 20 posto. Zato su ovi sastanci idealna prilika za poboljšanje gospodarske suradnje i uspostavu novih partnerstava između naših tvrtki“, istaknuo je predsjednik HGK Luka Burilović.

Zbog korone je robna razmjena između Italije i Hrvatske pala s 5,2 milijarde eura u prvih jedanaest mjeseci 2019. na 4,3 milijarde u istom razdoblju prošle godine.

Luka Burilović

Luka Burilović/Foto: HGK

Veleposlanik Talijanske Republike u Republici Hrvatskoj Nj. E. Pierfrancesco Sacco je također naglasio kako je ova platforma izvanredan alat za jačanje međusobne suradnje hrvatskih i talijanskih tvrtki, ali i za realizaciju njihovih zajedničkih projekata za treća tržišta.

„U pomoći oko organizacije ovog događaja nismo imali pretjerano težak posao jer su naše tvrtke visoko kompatibilne i dijele zajedničke interese. To jasno pokazuje i veliki interes za ovaj ciklus poslovnih razgovora, a najviše ih je iz poljoprivredno-prehrambene industrije, strojogradnje i građevine, ali potencijal je veliki u drugim branšama, a mi ćemo raditi na tome da se u što većoj mjeri realizira“, poručio je Sacco.

Direktorica Italian Trade Agency ureda u Zagrebu Sandra Di Carlo je kazala kako su virtualni sastanci jednostavan i učinkovit način za stvaranje novih poslovnih veza.

„Ovo je odlična prigoda da obnovimo i ojačamo odnose u sektorima u kojima tradicionalno dobro surađujemo, poput prehrambene industrije, strojogradnje, građevine i energetike. No, ova inicijativa je ujedno i prilika da otvorimo suradnju i u nekim drugim područjima poput digitalne industrije i obnove od potresa“, izjavila je Di Carlo.

 

P.hr/I.B.