Virtualna stvarnost donosi porast gospodarstva od 1,64 bilijuna eura

3. prosinca 2019.

Foto: Pixabay

Virtualna stvarnost (VR) i proširena stvarnost (AR) imaju potencijal donijeti porast od 1,64 bilijuna eura svjetskom gospodarstvu do 2030. godine. To je glavni nalaz ocjene ekonomskog učinka koju su proveli ekonomisti PwC-a u Ujedinjenom Kraljevstvu, a objavljena je u izvješću Seeing is Believing.

Od stvaranja novih potrošačkih iskustava do ubrzavanja razvoja proizvoda i poboljšanja sigurnosti na radnome mjestu, mnoge postojeće i nove nužne upotrebe ovih tehnologija obećavaju poticaj rasta sa sadašnjeg doprinosa BDP-u od gotovo 50 milijardi eura. Tehnologije virtualne i proširene stvarnosti koristit će svim sektorima stvaranjem učinkovitijih procesa, unapređenjem usavršavanja te osiguravanjem novih načina suradnje i zajedničkog rada. Tehnologija će imati i značajan pozitivan učinak na sektore zdravstva i maloprodaje.

Jeremy Dalton, direktor odjela za virtualnu i proširenu stvarnost u PwC-u UK, kaže kako su tvrtke, gospodarstvo i društvo upravo sada u ključnoj fazi usvajanja virtualne i proširene stvarnosti. "Tehnologija i hardver konačno sazrijevaju, a VR i AR imaju potencijal pružiti značajan poticaj svjetskom gospodarstvu, ali i poboljšati načine na koji organizacije rade, učiniti procese bržima i učinkovitijima, učinkovitije obrazovati ljude te stvoriti nevjerojatna korisnička iskustva", ističe Dalton.

Gledano po državama, u SAD-u će poticaj gospodarstvu iznositi 567 milijardi eura do 2030. godine kao rezultat virtualne i proširene stvarnosti, što predstavlja porast BDP-a od 2,83 posto. Najveća azijska gospodarstva Kine (194 milijarde eura) i Japana (151 milijarda eura) zabilježit će drugi najveći porast BDP-a od 2,09, odnosno dva posto. Europska gospodarstva Finske 8,2 milijarde eura), Njemačke (109 milijardi eura) i Ujedinjenoga Kraljevstva (673 milijardi eura) predviđaju najveće povećanje u postotka BDP-a do 2030. godine, s doprinosom od redom 2,64; 2,46, te 2,44 posto. Proširena će stvarnost i dalje osiguravati najveće koristi globalnom BDP-u do 2030. godine, čineći 1,15 bilijuna od ukupno 1,64 bilijuna eura.

Gledano globalno, učinak virtualne i proširene stvarnosti na zapošljavanje tijekom sljedećeg desetljeća bit će značajan. Trenutačno virtualna i proširena stvarnost imaju učinak na manje od milijun radnih mjesta, no to će do 2030. godine narasti na 23 milijuna radnih mjesta, pri čemu će najveći učinak biti u velikim gospodarstvima kao što su Kina, SAD, Ujedinjeno Kraljevstvo i Njemačka.

Izvješće razmatra konkretne slučajeve upotrebe u kojima će virtualna i proširena stvarnost dati poticaj inovacijama i produktivnosti. Tako će sektor zdravstva dati poticaj od 370 milijardi eura globalnom BDP-u do 2030. godine korištenjem novih tehnologija. Virtualna se stvarnost već koristi kako bi se studentima medicine osigurao veći pristup operacijskim dvoranama i omogućuje konzultantima na različitim lokacijama suradnju na daljinu i diskutiranje o budućim operativnim zahvatima. Uporaba virtualne i proširene stvarnosti u razvoju i usavršavanju osigurat će porast globalnog BDP-a od 310 milijardi eura do 2030. godine kad usavršavanje nije praktično ili sigurno u realnom svijetu. Korištenje virtualne i proširene stvarnosti u maloprodajnom i potrošačkom sektoru osigurat će povećanje globalnog BDP-a od 215 milijardi eura do 2030. godine. Maloprodaja će moći stvarati nova potrošačka iskustva, od virtualnih garderoba za prodavaonice odjeće do aplikacija proširene stvarnosti koje ljudima omogućuju testiranje kako bi namještaj izgledao u njihovom domu prije kupnje. Ove tehnologije pomoći će i prodavačima bolje razumjeti ponašanje kupaca jer će omogućiti napredno istraživanje potrošača. Razvoj proizvoda i usluga osigurat će porast globalnog BDP-a od 144 milijarde eura do 2030. godine putem virtualne i proširene stvarnosti. Omogućit će organizacijama suradnju i zajednički rad u virtualnom okruženju, što će uštedjeti vrijeme i novac.

naočale VR AR virtualno realnost
"Organizacije kojima je teško uvidjeti kako se virtualna i proširena stvarnost uklapaju u njihovo poslovanje moraju samo pogledati brojne postojeće i nove primjere u istraživanju. Sad je trenutak da razmisle o načinu na koji ove tehnologije mogu unaprijediti uspješnost njihova poslovanja ili riskiraju zaostajanje. One moraju gledati dalje od faze razvoja softvera i usredotočiti se na izradu rješenja za konkretne poslovne probleme – virtualna i proširena stvarnost mogu se koristiti za ubrzavanje procesa, poboljšanje sigurnosti, smanjivanje troškova ili otvaranje novih tokova prihoda. Prihvaćanje i pozitivne povratne informacije za rješenja virtualne i proširene stvarnosti uvelike će ovisiti o tome koliko su ugodna i intuitivna za korištenje, pa je stvaranje besprijekornog iskustva ključno. Počnite s malim pilot-programom kako biste vidjeli tehnologiju na djelu. Nastavite s prikupljanjem povratnih informacija kako biste usmjerili sljedeći korak, koji može biti daljnje ulaganje ili skretanje u drugom smjeru, ili čak potpuno novi smjer. Bolja informiranost vodi k uspjehu", zaključio je Dalton.

P.hr/K.S.