Vinko Filipić u BizCastingu: Za pet godina Noelle će biti globalni brend

28. lipnja 2020.

U najnovijem izdanju BizCastinga Miro Soldić ugostio je Vinka Filipića, modnog producenta i idejnog začetnika projekta Fashion.hr te vlasnika tvrtke FHR, koji se krije i iza beauty branda Noelle. Filipić ove godine obilježava nekoliko svojih velikih jubileja: 40. rođendan, pune dvije dekade rada na turbulentnoj modnoj sceni Hrvatske te 30. sezonu Fashion.hr-a. Filipić otkriva kako je poduzetnik otkako zna za sebe, a prvi obrt otvorio je već na prvoj godini fakulteta u Zadru.

"Moda se slučajno dogodila, a i dandanas njome se bavim kao formom, a ne sadržajem. Iako sam radio kao model, za džeparac, mnogo mi se više sviđao sav taj posao iza kulisa te sam se počeo baviti produkcijom", kaže Filipić, kojemu je 2020. u poslovnom smislu trebala biti najbolja do sada, ali korona je sve to promijenila.

"Činjenica je da u mojoj kompaniji segment poslovanja koji se bavi event-menadžmentom nije radio ništa šest mjeseci. Unatoč tome mogu reći kako je naša kompanija trenutačno organizator najvećih događanja u Zagrebu; aktivan nam je Festival 'Baš Naš' na platou Gradec, već treću godinu organiziramo Corona Sunsets Session, koji nema veze s COVID-om 19, već s pivom, a tu je i Fashion.hr - znači, tri događanja koja organiziramo u ovim specifičnim uvjetima", kaže Filipić te navodi kako je u ovom trenutku najgori faktor X neizvjesnost jer se ništa ne može planirati.

Vinko Filipić  Vinko Filipić i Miro Soldić/Foto:BizCasting

"O event-industriji malo se priča, mi smo definitivno u najgoroj situaciji. Nas su prve zatvorili i posljednje su nas otvorili. Mi smo u top tri agencije koje se bave tim poslovanjem, sposobni smo brzo reagirati. I sad kad nas 'se otvorilo', otvorilo se i pitanje gdje će biti ti eventi, tko će ih financirati, kako ih promovirati i tko će doći na njih - za sve to potrebni su vrijeme i novac. Od trenutka otvaranja treba nam minimalno mjesec dana da bismo nešto pokrenuli", kaže Filipić.  

Moda i biznis u Hrvatskoj

Filipić ističe kako moda i biznis u Hrvatskoj ne idu zajedno u istoj rečenici te navodi kako je mnogo razloga za to, počevši od sustava koji obrazuje nove modne djelatnike. Dojma je da je poprilično zastario i nije u skladu sa zahtjevima 21. stoljeća, odnosno s onime što tržište zahtijeva.

"U Hrvatskoj ima 15 poznatih dizajnera za koje je javnost čula, od tog broja njih maksimalno pet funkcioniraju kao mali poduzetnici, dok je drugima PR vrijednost njihova brenda mnogo veća nego financijska vrijednost samog brenda. U Hrvatskoj postoji nekoliko dizajnera koji lijepo rade i zarađuju, a sve drugo je na razini PR-a", kaže Filipić koji ipak vidi kako bi koronakriza mogla biti prilika za neke od njih.

"Modna scena na globalnoj razini, i prije korone, bila je u krizi. Prije 50 godina bile su dvije kolekcije, a onda je kapitalizam uzeo zamaha i utrka za ekstraprofitima dovela je do toga da su mnogi svaka dva tjedna nešto izbacivali. Počelo se događati da je borba za cijenu dovela do niže kvalitete. Sada neko vrijeme neće biti hiperproizvodnje, brendovi će raditi kvalitetnije manje, pa će kvaliteta koju ima domaći dizajn doći do izražaja", ističe Filipić, koji navodi kako će promjena trenda, koji se svuda mijenja, biti vidljiva i u modnom svijetu.

Vinko Filipić slika 2 Vinko Filipić/Foto: BizCasting

Noelle - brend koji grabi velikim koracima

Filipić stoji i iza uspješnog brenda kistova za šminkanje Noelle, čije ime nema posebno značenje, već su samo željeli da ima internacionalni potencijal. Ulazak u ovaj segment poslovanja rezultat je iskustva rada s velikim globalnim kampanjama te postavljanja i brendiranja različitih proizvoda na tržištu.

"Kistovi su odličan proizvod koji nema rok trajanja, nema nekih posebnih tekućina, ne zahtijeva posebne inspekcije, manja je regulativa, a veliki su trend u svijetu i kod nas. Dvije-tri godine razvijali smo ovaj proizvod, savjetovali se s vodećim vizažistima i oformili poseban tim da se bavi samo time. Krenuli smo sa 100 prodajnih mjesta u Hrvatskoj putem Bipe, onda smo ušli u dm, a u međuvremenu smo putem nekih web-trgovina zatvorili cijelu Europu. Sad smo pri kraju s pregovorima s Amazonom. U ovom trenutku prisutni smo na 1.300 prodajnih mjesta, sa stalnim rastom. Korona nas je malo usporila, ali stabilni smo unatoč trenutnoj pandemiji, štoviše - rastemo", rekao je Filipić koji od Noella u sljedećih pet godina planira napraviti globalno prepoznatljiv beauty brand.

Kad se govori o proizvodnji kistova, koja bi zadovoljila visoke standarde i kapacitete, ona jednostavno u Hrvatskoj, pa čak ni u Europi ne postoji, te su se na kraju odlučili za Kinu, i to za tvornicu koja proizvodi kistove za neke od najznačajnijih svjetskih brendova. Filipić ipak otkriva kako ne isključuje mogućnost da u doglednoj budućnosti i sam pokrene proizvodnju u Hrvatskoj.

Green.hr projekt nastao za vrijeme izolacije

Kako se hranimo, odijevamo, koje navike imamo dok se tuširamo, koliko recikliramo, sve su to pitanja kojima, ako im pravilno pristupamo, možemo svojim djelovanjem i načinom življenja pozitivno utjecati na naš planet. Vrijeme izolacije iskoristili su da pokrenu projekt Green.hr.

"Više smo ekoentuzijasti; mislimo da osvješćivanjem novih dnevnih rituala možemo puno napraviti. Danas taj projekt funkcionira kao portal, kao sveobuhvatna zelena platforma na kojoj želimo afirmirati zelene vrijednosti na jednostavan i prosječnom čovjeku blizak način", kaže Filipić te dodaje kako bi se portal povezao i s velikim brojem offline aktivnosti. 

 

 

P.hr/I.G.