Viber u Hrvatskoj: Više od 300 mil. poziva i 200 poruka u sekundi

27. siječnja 2022.

U posljednjem izvještaju Rakuten Viber, jedna od vodećih svjetskih aplikacija u uslugama glasovne komunikacije i razmjene poruka, otkriva da su Hrvati u 2021. godini putem aplikacije ostvarili više od 300 milijuna poziva, proveli 25 milijuna sati u glasovnim i video razgovorima te poslali više od 200 poruka u sekundi. Najveći broj poziva i poslanih poruka ostvaren je tijekom praznika – Nove godine, Valentinova i Dana žena. Viber također ističe da je više od 260 milijuna stickera "začinilo" razgovore u Hrvatskoj, što je porast od 50 posto u odnosu na 2020. godinu.

Tijekom prošle godine Viber je proslavio 11. rođendan te postigao izvrsne rezultate s više od milijardu instalacija na Android uređajima, a ponudio je i AR filtre u partnerstvu sa Snapchatom. Od prošle jeseni, kada su se pojavili, hrvatski korisnici kreirali su više od milijun Viber filtara koji su im omogućili da se dodatno vizualno izraze tijekom razgovora. Uz to što su idealni za komunikaciju, Viber filtri također su dostupni i brendovima koji se njima mogu koristiti u svojim marketinškim strategijama kako bi dodatno povećali svjesnost o brendu ili proizvodima.

U posljednjih godinu dana Viber je pokrenuo nekoliko partnerstava u Hrvatskoj, koja su obogatila iskustvo korisnika platforme. Na redizajniranom zaslonu Explore više od 30 posto Viberovih mjesečnih korisnika sada može čitati najnovije vijesti koje im donosi jedan od vodećih domaćih portala za novosti te su im također dostupne i druge teme poput sporta i životnog stila.

Koronavirus.hr ostao je jedan od najvećih communityja na Viberu s više od 50 posto mjesečno aktivnih korisnika. Tri humanitarne organizacije – SOS Dječje selo, Crveni križ i Hrabri telefon – nastavili su partnerstvo s Viberom prepoznajući prednosti publike mobile-first. Community SOS Dječjeg sela broji više od 30.000 članova, od kojih je gotovo 70 posto aktivno na mjesečnoj bazi. Tijekom blagdanskog razdoblja korisnici Vibera razmijenili su oko 5.000 digitaliziranih božićnih čestitki SOS Dječjeg sela koje su bile dostupne unutar chatbota.

Viber je podijelio s nama rezultate za 2021. u segmentu poslovnih rješenja:

- rast od 27 posto u segmentu novih chatbotova uz 12 posto povećanje user engagementa
- rast od 23 posto u broju novih poslovnih poruka (povećanje od 55 posto na globalnoj razini)
- rast od 15 posto u segmentu isporučenih Viberovih poslovnih poruka: broj transakcijskih poruka (potvrde narudžbi, praćenje isporuke, podsjetnici na termine) porastao je za 23 posto, promotivnih (posebne ponude, popusti) za 11 posto i konverzacijskih (direktna podrška) za impresivnih 98 posto.

Globalno, više od 8.500 brendova oslanja se na Viberova poslovna rješenja kojima ostvaruju komunikaciju 1-na-1 sa svojim klijentima. Brendovi se također mogu koristiti Viberovim rješenjima za oglašavanje kako bi povećali svoju vidljivost i privukli nove potrošače. Prošle godine interes oglašivača iznimno je porastao te je ostvareno 70 posto više prikaza oglasa. Najuspješnije kategorije oglašavanja u prošloj godini na globalnoj razini bile su – zdravlje i fitness (+90 posto), energija (+56 posto) i transport (+51 posto). U Hrvatskoj su oglašivači koji su ostvarili najbolji učinak bili iz maloprodaje (uključujući e-trgovinu), bankarstva, FMCG-a, tehnologije i obrazovanja.

"Pandemija COVID-a 19 nastavila je utjecati na društvo i 'novo normalno' i u prošloj godini. Drago mi je što su korisnici i brendovi prepoznali Viber kao jednog od bitnih društvenih čimbenika u svom osobnom i poslovnom životu tijekom ovih zahtjevnih vremena", izjavio je Atanas Raykov, senior direktor EMENA u Rakuten Viberu te nastavio: "Već duže vrijeme strategija je Vibera da postane super-app – da korisnicima pruži što više usluga s dodanom vrijednošću, a brendovima što ​​više mogućnosti za interakciju sa svojim potrošačima u nativnom okružju. Gore spomenute brojke dokaz su da svoju aplikaciju razvijamo u pravom smjeru jer se i korisnici i brendovi sve više koriste Viberom u svakodnevnoj komunikaciji."

Čak i tijekom razvoja novih značajki za korištenje i komunikaciju brendova, sigurnost korisnika i privatnost podataka ugrađeni su u DNK tvrtke. Viber je još od 2016. godine posvećen zaštiti podataka svojih korisnika unaprijed zadanom obostranom enkripcijom. Tijekom 2021. godine Mozilla zaklada, ZDNET i Tom's Guide pohvalili su napore Rakuten Vibera u segmentu privatnosti i sigurnosti.

P.hr/B.S.

Tags