Važnost održivog turizma i pogodnosti certificiranja

27. veljače 2022.

Održan okrugli stol u organizaciji HGK – Županijske komore Split

Foto: Shutterstock

Održivo, zeleno i odgovorno – ključne su riječi u vremenu pred nama, a opredjeljenje za održivi i odgovorni turizam sve je manje pitanje izbora. Kako bi naglasili i osvijestili važnost održivosti u poslovanju, pogodnosti koje ona donosi te upoznali poduzetnike s mogućnošću financiranja certificiranja u održivom turizmu, HGK – Županijska komora Split održala je u okviru sajma Adriatic Gastro Show okrugli stol "Važnost održivog turizma – certificiranje kao dodana vrijednost".

"Održivost je smjer u kojem ide svjetski, europski i hrvatski turizam. Primjenom načela održivog i odgovornog poslovanja poduzetnici osiguravaju napredak vlastita poslovanja, rade na prepoznatljivosti i izdvajanju iz mase jednakih ili sličnih ponuda te iskazuju odgovorno ponašanje prema zajednici. Stoga nam je cilj bio okupiti mjerodavne dionike turizma naše županije te primjere dobre prakse kako bismo razmijenili iskustva održivog turizma, podijelili pozitivne učinke ulaganja u održivost u poslovanju te uputili na mogućnosti financiranja certificiranja koje su na raspolaganju", rekla je Nataša Bušić iz HGK – Županijske komore Split.

Tako je na okruglom stolu predstavljena konkretna mogućnost financiranja certificiranja u održivom turizmu u sklopu projekta European Tourism Going Green (ETGG) 2030, koji je u tijeku i u kojem je HGK – ŽK Split partner.

Jedan je to u nizu međunarodnih projekata u kojima sudjeluje splitska komora, a zahvaljujući kojem se pruža mogućnost unaprjeđenja poslovanja u skladu s najnovijim trendovima za 11 malih i srednjih turističkih poduzeća iz Hrvatske, među kojima prioritet imaju ona sa sjedištem u Splitsko-dalmatinskoj županiji.

Važnost destinacijskog planiranja

Tvrtke koje budu odabrane na temelju javnog natječaja, koji je otvoren do 11. travnja, besplatno će dobiti alate i usluge predviđene projektom, uključujući i proces certifikacije i mogućnost dobivanja certifikata o održivosti, za što je Hrvatskoj osiguran maksimalan iznos potpore od 7.272 eura po jednom poduzeću. Projekt i benefite sudjelovanja u njemu videoobraćanjem predstavio je voditelj Herbert Hamele.

Ante Mandić sa Ekonomskog fakulteta u Splitu naglasio je važnost destinacijskog planiranja, izgradnje održivih destinacija te kreiranja odgovorne i dugoročno održive politike razvoja turizma, dok je Ivo Benzon iz Javne ustanove RERA S.D. predstavio projekt Labelscape - Integracija održivih certifikata i oznaka u mediteranske turističke politike i certifikaciju Visa, tj. viškog arhipelaga kao green destinacije.

A kako održivo poslovanje izgleda u praksi, koje su kriterije morali zadovoljiti i kako im se i u kojoj mjeri uloženo vraća, posvjedočili su inspirativni i hvalevrijedni primjeri Hotela Plaža Omiš, Stella Croatice te Kampa Stobreč. Vlasnik Hotela Plaža Domagoj Tomasović predstavio je sve do sada učinjeno kako bi hotel u što većoj mjeri poslovao održivo i odgovorno te u tom smjeru idu i dalje.

Marin Jerković iz Stella Croatice na Klisu naveo je načine na koji tvrtka već dugi niz godina posluje na društveno odgovoran način, poštujući sve tri dimenzije održivog razvoja – gospodarsku, okolišnu i društvenu.

Kamp Stobreč već je pet godina nositelj certifikata Ecocamping, koji svjedoči o usmjerenosti na organizaciju poslovanja u skladu s načelima održivog razvoja i ekologije, a o kriterijima koje su morali zadovoljiti i pozitivnim učincima govorila je Sanja Bošnjak.

Svaki od ovih primjera može i treba biti uzor i drugima, rečeno je na skupu, a projekt ETGG 2030 prilika je da još ovdašnjih turističkih tvrtki krene u tom smjeru. U Hrvatskoj je u tijeku izrada nove desetogodišnje strategije razvoja održivog turizma, kojoj je cilj do 2030. pozicionirati Hrvatsku kao globalno konkurentnu destinaciju održivog turizma, a održivosti turizma dugoročno će pridonijeti i ulaganja iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti jer će se financirati projekti koji pridonose zelenoj i digitalnoj tranziciji te društvenoj održivosti turizma.

P.hr/I.G.