Vanja Bertalan: Ako si dobar, čak i s glupim imenom možeš biti uspješan

3. lipnja 2020.

Foto: BizCasting

Nekad Web.burza, danas Human, ali bez obzira na ime, web-stranice koje izrađuje tvrtka na čijem je čelu Vanja Bertalan uvijek su u svjetskom vrhu, a upravo je njega u ovotjednom izdanju BizCastinga ugostio Miro Soldić. Agencija Human nedavno je među 13.000 radova iz 70 zemalja svijeta odnijela pobjedu za najbolju web-stranicu prema šest glavnih kriterija The International Academy of Digital Arts & Sciences.

Od njena pokretanja 1996. godine, The Webby Awards smatra se jednom od najprestižnijih digitalnih nagrada, a o važnosti i veličini natjecanja, među ostalim, govori činjenica o dosegu od 3,1 milijarde impresija putem printa te online i broadcasting kanala koje nagrada dobiva na godišnjoj razini. Njihovo rješenje bilo je ispred imena HBO-a, NASA-e, Spotifya, Saturday Night Livea, Googlea i drugih. Human je pokazao da za pobjedu nije presudno veliko ime, već kreativna ideja i kvalitetna izvedba.

"Webby Awards otprilike je kao digitalni Oscar, to stvarno nije mala stvar, a s druge strane, bilo je 13.000 radova iz 70 zemalja, ali u 300 kategorija, tako da nismo mi njih 13.000 pobijedili. No, u našoj kategoriji bili su i Samsung, KLM, Google... Prvo nas je jako razveselio ulazak u finale i onda je krenula borba za glasove. Napravili smo sjajnu kampanju, a cijela Hrvatska i regija strašno su dobro reagirale i svi su nas 'poklikali'", otkriva Bertalan koji ističe kako su na kraju ostvarili dvostruku pobjedu, prema glasovima žirija Akademije i publike.

Vanja Bertalan  i Miro Soldić Vanja Bertalan i Miro Soldić / Foto: BizCasting

Od adresara do ljudi

Njihov poslovni put započinje 2003. godine, a kako su počeli s projektom poslovnih adresara, odlučili su se tvrtki dati ime Web.burza, a o zvučnosti imena tada nisu previše razmišljali jer se i nisu nadali velikom uspjehu.

"Ako si dovoljno dugo uporan i ako dobro radiš, to se primi, čak i ako imaš glupo ime. Mi smo već dugi niz godina bili svjesni da to ime ne može ostati, pogotovo ako radimo sa strancima koji to ne mogu ni izgovoriti, tako da smo dugo razmišljali o rebrendingu i onda smo u jednom trenutku rekli: 'dosta, sad je dosta otezanja'. I tako smo lani postali Human", ističe Bertalan te dodaje da na kraju, kad se podvuče crta, oni i rade stvari za ljude.

"Meni je uvijek fora bilo to što smo mi oduvijek neka kombinacija kreative, developmenta i biznisa. To je trokut koji se meni jako sviđa, a u tom smjeru i gradim tvrtku. Siguran sam da je, ako se baviš samo jednom od te tri komponente, teško biti partner tvrtkama s kojima radiš. Tajna uspjeha leži u tome da spojiš sve te tri stvari i tada sve to ima smisla", kaže Bertalan te dodaje kako u posljednjih nekoliko godina svaki projekt započinju nekom vrstom radionice, gdje se uz njih nalaze i klijenti i tada bolje mogu razumjeti kako i gdje trebaju ciljati kad je riječ o rješenjima.

"S obzirom na to da u toj diskusiji nema nadmetanja ega niti se gleda tko će pobijediti, tu zajedno nalazimo najbolje moguće rješenje. I iz te energije, odnosno radionice, izađemo kao tim", kaže Bertalan.

Kako ga iz takta najlakše mogu izbaciti najbliži ljudi, Bertalan je otkrio da je to najbolje za rukom polazilo njegovoj majci. Kad je pak o poslu riječ, kaže da se ne libi reći što misli i zna podignuti glas, ali da iz toga ne nastane sukob. 

"Znam dosta ljudi koji su fantastični voditelji i direktori, a uopće nemaju snažnu energiju, a znam i neke obrnute primjere. Mene tjera inat", otkriva Bertalan dodajući da je pasionirani ljubitelj ljutoga.

Na tržištu za sve ima mjesta

Kad je riječ o razvoju digitalnih platformi poput e-Građanina, Bertalan kaže da se svaka stvar može napraviti bolje, ali da je važno reći kako je u odnosu na ono prije, ovo stvarno dobra stvar. Mnoge se stvari mogu napraviti online.

"Može li to bolje? Apsolutno može, ali iza toga obično stoji taj mentalitet kao 'ajmo to samo odraditi'. Volio bih da sve to bude s pravim motivima, odnosno da država učini što je moguće bolje i više za građane", kaže Vanja te za konkurenciju koja čak ide i ispod tržišne cijene, kaže da su to ipak 'super stvari' za tvrtke koje si to mogu priuštiti.

"Što više igrača imaš na tržištu, to se više diže svijest o tome da to uopće postoji. Isto tako, nije svaki klijent isti u svakoj točki vremena svoga razvoja. Tvrtka koja prvi put ima doticaj s digitalnim ništa ne zna o tome niti ima resurse koje je spremna odvojiti da se baš time bavi. Za takve je tvrtke dobro da prvi korak naprave što brže i što jeftinije te da dođu u situaciju da ih netko nešto pita putem interneta", kaže na kraju Bertalan. 

P.hr/I.G.