Udvostručen broj kampova na kontinentu

12. kolovoza 2019.

Foto: Pixabay

Otvaranjem kampova u Termama Tuhelj i Vrhovinama u Lici ovog ljeta broj kampova u kontinentalnom dijelu Hrvatske povećao se na 30-ak, što je dvostruko više nego prije deset godina, kaže direktor Kamping udruženja Hrvatske (KUH) Adriano Palman.

Napominjući kako se otvaranje kampova u kontinentalnom dijelu zemlje može označiti i trendom, Palman za Hinu iznosi podatke KUH-a po kojima je u Hrvatskoj 785 kampova, smještajnoga kapaciteta za oko 248.500 osoba, od čega 30-ak na kontinentu, za oko 4500 osoba, što čini oko dva posto ukupnoga hrvatskoga kampinga.

Iako su te brojke još relativno male, Palman ističe da su to vrijedne i važne inicijative i investicije, većinom obiteljske i privatne.

Najveći su dio kontinentalne kamping ponude parcele za smještaj s vlastitom opremom (šatori, kamp-kućice, kamperi), dok je manji dio kapaciteta u tim kampovima u mobilnim kućicama, glamping šatorima, kućicama na drveću i uz jezera, indijanskim šatorima i slično.

U razvoju kampinga na kontinentu važnu ulogu ima i KUH, koji nekoliko godina u suradnji s Ministarstvom turizma i Hrvatskom turističkom zajednicom održava edukativne radionice na kontinentu nastojeći potaknuti otvaranje kampova.

"Savjetima i marketinškom podrškom potičemo razvoj i poslovanje kampova izvan obalnih područja jer u europskim trendovima kampovi već odavno nisu vezani samo uz sunce i more. Rezultate vidimo na terenu i pozdravljamo otvaranje svakoga novoga kampa u kontinentalnom dijelu zemlje jer su i oni pokretači razvoja lokalne sredine i omogućavaju obiteljsko poduzetništvo s relativno malom investicijom u odnosu na druge vrste smještaja", kaže Palman.

Kontinentalnim kampovima teže je poslovati nego jadranskim jer se taj proizvod još uvijek razvija te se pretpostavlja da je njihova popunjenost dijelom slabija nego na Jadranu, ali i zato što Hrvatska još nije poznata kao zemlja kontinentalnoga kampiranja, kaže Palman, uz napomenu da točnih podataka o popunjenosti nema.

Iznosi i uspješnost investicije varira i ovisi o raznim faktorima

Govoreći o iznosima i uspješnosti investicija u kampove na kontinentu, Palman naglašava da, za razliku od drugih oblika smještaja, u kampingu to može višestruko varirati jer ovisi i o vrsti terena gdje se namjerava graditi te razini finalnog proizvoda koji se želi postići.

"Kamp na kontinentu može biti i čista livada, bez ikakvih sadržaja, ali može biti i vrhunski kamp s pet zvjezdica, najboljim bazenom i svim mogućim sadržajima, i takav može konkurirati najboljim primorskim kampovima. Potencijal Hrvatske za razvoj kontinentalnoga kampinga još uvijek nije iskorišten, a kako u KUH-u vjerujemo da je to dobar potencijal, svoje ćemo aktivnosti i dalje usmjeravati na poticanje razvoja tog segmenta ponude", zaključuje Palman.

Kolovoz popravlja dosadašnji rezultat

Komentirajući pad u kampovima u srpnju i sedam mjeseci ove godine, Palman napominje da je on dijelom očekivan jer, kako kaže, kamping tržište u Hrvatskoj stabilizira se i normalizira, a teško je i iz godine u godinu rasti, što kamping sektor postiže u posljednjih deset godina.

"Od početka ove godine do kraja srpnja u kampovima je bilo ukupno 10,3 milijuna noćenja, što je tri posto manje nego lani. Tome je manjim dijelom 'kumovao' loš svibanj s mnogo padalina i 37,6 posto manje noćenja u kampovima te većim dijelom srpanj, u kojemu je u kampovima bilo oko pet posto manje noćenja, što zbog velikih brojki značajnije utječe na ukupni rezultat. Kako se od samog početka sezone i predviđalo, takvo je ostvarenje i u granicama očekivanog, pa i stoga što su manji dio 'kolača' uzele zemlje koje su se ove godine značajnije vratile na turističko tržište i koje jednim manjim dijelom svoje ponude zadiru i u segment interesa naših kamping gostiju", iznosi Palman.

Ne manje važnim drži i lijepo vrijeme s visokim temperaturama na sjeveru Europe, što je potaknulo primjerice Nijemce, Nizozemce i Skandinavce, kao važne kamping goste, na ostanak i provođenje odmora u svojim zemljama.

"Hrvatska u takvim trendovima nije specifična i isti razlozi zapravo 'muče' cijeli mediteranski kamping sektor, tako da sličnu situaciju kao kod nas imaju i kampovi u Španjolskoj, Francuskoj, Italiji. Kolovoz je počeo u sasvim drugom tonu te već u njegovih prvih osam dana imamo u kampovima jednak broj noćenja kao lani u isto vrijeme, čime se i kumulativni minus do 8. kolovoza smanjio na 2,6 posto. Uz to, primjetan je i porast rezervacija za drugi dio kolovoza te rujan, tako da računamo da će sezona za kampove prema broju noćenja završiti pozitivnije od prognoza početkom godine, koje su govorile o očekivanih tri do pet posto manje noćenja negoli lani", zaključuje Palman.

Hina/P.hr