U samo pet godina rada do liste najbrže rastućih europskih tvrtki

18. travnja 2022.

Davorin Cetto/ Foto: Syntio

Syntio je globalno gledano jedna od rijetkih tvrtki koja se predstavlja kao tvrtka za data inženjering, prema riječima njezina suosnivača i direktora Davorina Cetta, koji je u razgovoru za Privredni.hr pojasnio što to znači da je data inženjering njihov osnovni biznis, za razliku od drugih tvrtki kojima je to tek dio usluge.

Cetto je zajedno s Tomislavom Domanovcem osnovao Syntio, koji je u svojih pet godina poslovanja zauzeo visoko 225. mjesto na prestižnoj listi najbrže rastućih europskih tvrtki The Financial Timesa (FT 1000).

Što se krije iza imena Syntio?

Tvrtku smo osnovali s idejom da tržištu, odnosno klijentima omogućimo unaprjeđenje poslovanja integracijom i obradom podataka u stvarnom vremenu, što u konačnici znači da im omogućavamo brzo reagiranje i donošenje odluka na temelju aktualnih, real time podataka. 

Sve to omogućavamo putem svoje nove platforme za ubrzavanje analitičkih i operativnih procesa, a nudimo i profesionalne usluge koje pomažu klijentima proći kroz proces digitalne transformacije. Konkretno, povezujemo sustave svojih klijenata, primjerice bankovne ili trgovačke, distributivne ili logističke, na cloud.

Moraju li vaši klijenti u tom smislu nešto mijenjati?

Povezivanje ne zahtijeva promjenu postojećih IT rješenja, već se radi o jednostavnom uklapanju u postojeću arhitekturu. To ne utječe samo na jednostavnost provedbe procesa i implementacije već i na financijski aspekt.

Naša metodologija rada vrlo brzo daje rezultate, čime omogućavamo kreiranje novih poslovnih vrijednosti već tijekom izvedbe samog projekta, a ne tek po završetku. Od konkurencije nas razlikuje brzina obrade podataka u realnom vremenu i jednostavnost implementacije. Partneri smo s trima vodećim cloud vendorima na tržištu – Google Cloud, Microsoft Azure i Amazon AWS.

Što je potrebno da se postane najbrže rastuća IT tvrtka u Hrvatskoj?

Na listi The Financial Timesa Syntio je najbrže rastuća IT tvrtka iz Hrvatske i 55. među tehnološkim kompanijama u Europi. Od samog osnutka 2017. do 2020. godine rasli smo za više od 600 posto. Lista nije obuhvatila rezultate koji se odnose na 2021., kada smo narasli 65 posto u odnosu na godinu prije. U takvom se pozitivnom smjeru želimo nastaviti kretati i u ovoj godini, a poseban nam je fokus na razvoju novih proizvoda kako bismo zadovoljili potrebe tržišta i klijentima ponudili najkvalitetnija rješenja. Vjerujem kako smo sve to ostvarili zahvaljujući jasnoj viziji o smjeru u kojem želimo razvijati tvrtku te činjenici da smo znali što točno želimo ponuditi tržištu.

Imate iskustva rada na više tržišta u svijetu; po čemu je hrvatsko tržište specifično?

Na hrvatskom tržištu zapravo radimo samo s nekoliko klijenata; najveći klijenti nalaze nam se izvan Hrvatske. Većina njih locirana je u nordijskim zemljama, ali surađujemo i s tvrtkama u Ujedinjenom Kraljevstvu, Irskoj, Njemačkoj i Južnoafričkoj Republici. U našem se portfelju nalaze dva svjetska retailera, tri velike telekom kompanije, više banaka, logističkih i farmaceutskih kompanija.

Najveći izvor prihoda dolazi od rasta profesionalnih usluga koje nudimo upravo na tržištima sjeverne Europe, UK-a i SAD-a, a otkako smo prisutni na tržištu, povećali smo broj klijenata, ali i broj projekata kod onih s kojima već surađujemo. Hrvatska je za nas relativno malo tržište zbog malog broja kompanija koje imaju potrebu obrađivati velike količine podataka u stvarnom vremenu.

računalstvo u oblaku Foto: Pixabay

Je li po vama Hrvatska zauzela dobru poziciju kad je riječ o IT sektoru i digitalnoj transformaciji; možemo li više, brže jače ili je tempo kojim sad idemo dovoljan?

Hrvatska je postala prepoznatljivo ime na tech-sceni, čemu svjedoči i kontinuirani rast broja IT kompanija u našoj zemlji. Smatram kako smo prepoznali važnost digitalne transformacije, zbog čega i idemo ukorak s aktualnim digitalnim trendovima.

Neke industrije naprednije su od drugih, većinom zbog utjecaja koji dolaze izvana u vidu konkurencije i novih ideja. Imamo i primjera unutar iste industrije gdje imate digitalno naprednih kompanija i onih koji se još uvijek oslanjaju na tradicionalne kanale prodaje i komunikacije. S vremenom će se svi morati prilagoditi novom digitalnom dobu. Imamo i primjera inovacija koje dolaze direktno iz Hrvatske, a imaju utjecaj i na strana tržišta. Startup-scena kod nas je sve jača i vjerujem da će se taj trend nastaviti. Posebno me vesele inovativna rješenja u IT sektoru.

Gorući problem sve više je nedostatak kvalitetnih zaposlenika; na koji način ste vi riješili taj problem?

Iako se IT sektor danas suočava s nestašicom kadrova na globalnoj i lokalnoj razini, mi trenutno nemamo problema s pronalaskom odličnih, izuzetno motiviranih ljudi. Kako radimo s dosta cutting - edge tehnologijama, svjesni smo činjenice da je nemoguće naći zaposlenika koji je upoznat sa svime, stoga je značajan dio naših internih procesa usmjeren na edukacije i dijeljenje znanja unutar cijele kompanije, ali i na ostale načine razvoja i unaprjeđivanja zaposlenika.

Potičemo polaganje svjetski priznatih certifikata, većinom certifikata jednog od najvećih cloud vendora, no nismo limitirani na njih te mnogi zaposlenici imaju i certifikate najnovijih drugih tehnologija na tržištu. Uz to, unutar kompanije mogu se pronaći brojne knjige, tečajevi i dostupni materijali za učenje.

Koliko god su nam bitne tehničke vještine i znanja, naglasak stavljamo i na razumijevanje poslovnih potreba svojih klijenata te potičemo zaposlenike da pohađaju i jedan od brojnih programa platforme The Power Business School te na taj način porade na svojim komunikacijskim i poslovnim vještinama, leadershipu i business developmentu.

Što je to što u skoroj budućnosti možemo očekivati od sektora, a što od vas kao kompanije?

Vjerujem da će IT sektor nastaviti s ovim strelovitim rastom na globalnoj razini, što će se odraziti i na naše tržište. Mi se kao kompanija sve više usmjeravamo na produktivizaciju svojih usluga, odnosno izgradnju i distribuciju proizvoda temeljenog na inovacijama, koje ćemo moći ponuditi većem broju klijenata i na taj način podržati rast kompanije.

U skladu s time planiramo i širenje na regije u kojima do sada nismo bili prisutni.

Ilijana Grgić