Iz tvornice izašao 300. MUVO

3. kolovoza 2020.

tt

U tvornici Rasco proizvedeno je 300. MUVO vozilo, multifunkcionalni komunalni nosač priključaka za održavanje urbanih sredina, u potpunosti osmišljen i proizveden u Hrvatskoj. Koliko je MUVO prihvaćen na tržištu govori činjenica da čisti i održava više od 30 velikih hrvatskih gradova, uključujući atraktivne destinacije na obali. Također je prisutan u gotovo cijeloj Europi, Aziji i Australiji.

Ideja o usvajanju proizvodnje malog univerzalnoga komunalnog vozila rodila se još 2008. godine, a rezultat je promišljanja dvojice vlasnika i tadašnjih članova uprave o tome na koji način u budućem razdoblju osigurati rast prihoda tvrtke. Iako je projekt razvoja MUVO-a krenuo u vrijeme globalne ekonomske krize, direktor Rasco Holdera Darko Paviša kaže da su u tom trenutku i on i Frane Franičević krizu prihvatili kao izazov i za vrijeme njena trajanja započeli s konstrukcijom i proizvodnjom novih vrsta strojeva, proširujući proizvodni program, kako bi nakon okončanja krize mogli zauzeti još bolje pozicije na tržištu.

"Nismo bili zadovoljni zastupljenošću naših proizvoda u komunalnim poduzećima. Počeli smo proizvoditi strojeve manjih dimenzija, tako da se oni mogu ugraditi na male traktore ili mala komunalna vozila kojima se najčešće održavaju središta gradova i općina. Vrlo brzo uvidjeli smo da nam je za ulazak na ovo tržište potreban kompletan paket: i pogonsko vozilo i priključci za održavanje. Godine 2008. mala univerzalna komunalna vozila proizvodilo je tek nekoliko proizvođača u Europi, u relativno malim serijama. Prepoznali smo priliku i započeli s razvojem koncepta današnjeg MUVO vozila", komentira Paviša.

MUVO

Frane Franičević i Darko Paviša / Foto: Rasco

Dotjerivanje uz pomoć korisnika

Idejni koncept vozila i projektni zadatak izradio je Frane Franičević, a projekt je trajao četiri godine. Prvi MUVO predstavljen je 2012. godine na sajmu IFAT u Münchenu i izazvao je veliko zanimanje kupaca i posjetitelja. Serijska proizvodnja započela je 2013., a većina prvih primjeraka prodana je u Hrvatskoj kako bi se dobile kvalitetne informacije o ponašanju stroja u realnim uvjetima rada i osigurala efikasna i brza servisna podrška.

"MUVO je objedinio odlične radne performanse, multifunkcionalnost i kvalitetu. Naši kupci u jednom vozilu izmjenom priključaka dobivaju kompaktnu čistilicu, vozilo zimske službe, vozilo za košnju, stroj za zalijevanje bilja i parkova, podiznu platformu i mnogo više. Konstantno ga se poboljšava, u skladu s komentarima korisnika i potrebama tržišta. Danas, gotovo osam godina nakon početka proizvodnje, stojimo uz bok svjetskim proizvođačima", objasnio je Ivica Ivanić, tehnički direktor u Rasco Holderu.

U kompaniji podsjećaju da je njihovo vodstvo 2015. godine odlučilo MUVO otvoriti prema svijetu uz pomoć strateškog partnerstva s njemačkim proizvođačem zglobnih komunalnih vozila Max Holderom. Projekt MUVO izdvojen je u posebnu tvrtku Rasco Holder, koja je u 50-postotnom vlasništvu Rasca, a 50-postotnom Max Holdera. Ovako veliki iskorak osigurao je ulazak ovoga komunalnog vozila na svjetsko tržište i odigrao veliku ulogu u impresivnoj brojci od 300 prodanih vozila.

"Ostvarili smo cilj koji smo željeli: ušli smo u segment komunalnog održavanja u gradovima i manjim jedinicama lokalne samouprave i vrlo brzo ustanovili da ima još prostora za proširenje ponude prema ovoj grupi klijenata. Zato smo ubrzo nakon uspješnog plasmana MUVO vozila počeli raditi na novoj platformi za komunalno tržište: kompaktnoj čistilici LYNX", zaključuje Darko Paviša.

Podsjetimo, vozila MUVO i LYNX dobitnici su Zlatne kune za inovaciju, čime se tvrtka iz Kalinovca upisala u povijest kao jedina hrvatska tvrtka koja je dva puta dobila tu nagradu.

P.hr/I.B.