Nova hrvatska aviokompanija predstavila Boeing 737

30. svibnja 2021.

Foto: ETF Airways

Prvi putnički zrakoplov Boeing 737-800 sa 189 mjesta nove hrvatske zrakoplovne tvrtke ETF Airways predstavljen je u Zračnoj luci Pula. Dolazak drugog zrakoplova iste konfiguracije očekuje se početkom lipnja. Tvrtka, koja je osnovana prošle godine, ima sklopljen prvi trajni ugovor za povezivanje destinacija u Jugoistočnoj Europi s raznim destinacijama diljem cijele Europske unije.

„Tržište se brzo oporavlja nakon proljetnog popuštanja pandemije. Potražnja za našim uslugama izvan Hrvatske raste iznad svih očekivanja, što je i nas iznenadilo. Međutim, imamo sjajan tim koji je uspio odgovoriti na sve izazove i pripremiti našu tvrtku za ulazak u prvu sezonu operacija s dva zrakoplova tipa Boeing. To je prvi put u proteklih trideset godina da se Boeing pojavljuje na tržištu regije“, izjavio je predsjednik uprave ETF Airwaysa Stjepan Bedić.

Novu hrvatsku zrakoplovnu tvrtku vode tri iskusna stručnjaka, ujedno članovi uprave ETF Airwaysa, Stjepan Bedić, Marko Banković i Dragan Stefanovski. Najveći investitori i članovi nadzornog odbora su javnosti poznati dugogodišnji financijski i ekonomski stručnjaci Ratko Bajakić i Zdenko Adrović, a zamjenik predsjednika nadzornog odbora i investitor je ekonomski analitičar Velimir Šonje.

Bajakić je istaknuo kako je prošlogodišnji poremećaj na avio-tržištu otvorio nove prigode zbog kojih je odlučio kapitalno podržati ETF Airways.

"Avijacija je kapitalno iznimno zahtjevan posao i u normalnim vremenima nije lako ući na tako kompetitivno tržište. Međutim, uvjeti za najam velikih zrakoplova naglo su poboljšani nakon prizemljenja značajnog dijela globalne flote. Uspjeli smo ispregovarati jako dobre uvjete najma, što nam pruža odskočnu dasku u nastavku širenja posla. Vjerujemo da imamo najbolji upravljački tim i posvećene i motivirane zaposlenike koji će uz potporu investitora ostvariti ambiciozan poslovni plan", kazao je Bajakić.

Charter letovi i najam zrakoplova

ETF Airways neće biti linijski prijevoznik. Poslovna strategija zasniva se na charter letovima te naručenim letovima za druge tvrtke, takozvani wet lease ugovori (ugovori o zakupu zrakoplova s posadom).

„Manjim zrakoplovnim tvrtkama je gotovo nemoguće konkurirati gigantima poput Ryanaira i Lufthanse. Međutim, na tržištu postoji velik broj niša, jednim dijelom vezanih uz turizam, u kojima ima više nego dovoljno mjesta za tvrtke poput naše", naglasio je član uprave Marko Banković.

Početak poslovanja izvan Hrvatske ne znači da ETF Airways neće postati važan most za turizam Hrvatske.

"Svijet je velik, no mi smo prije svega hrvatska tvrtka. Razumljivo je da su pandemija i orijentacija na auto-goste zakočili ulaganja u razvoj prometnih mostova prema udaljenijim emitivnim tržištima kao što su sjever Europe, Rusija i Izrael. No, charter zrakoplov je nezamjenjiva zračna autocesta i sigurni smo da će se u narednim godinama nastaviti otvaranje novih tržišta i mostova prema putnicima više platežne moći. Oni mogu produžiti sezonu i osnažiti hrvatski turizam. Mi smo prirodan partner velikim turističkim agencijama, hotelijerima i destinacijama koje imaju razrađene strategije razvoja turizma. Stoga sam siguran da ćemo u narednim godinama zajedno otvarati nova tržišta i stvarati nove vrijednosti koje će razvijati hrvatski turizam u pravcu moderne industrije više dodane vrijednosti. Mi smo spremni“, zaključio je ekonomski analitičar Velimir Šonje.

P.hr/I.B.