Boltu je u fokusu širenje po Hrvatskoj i uvođenje novih usluga

1. kolovoza 2021.

Bolt širi poslovanje i u segmentu dostave namirnica. Naime, Hrvatska je jedna od devet zemalja CEE regije u kojoj namjeravaju predstaviti Bolt Market

Tomislav Lukačević / Foto: Bolt

Bolt je jedna od najbrže rastućih tvrtki u Europi, a tome pridonosi i hrvatska podružnica koja je u Zagrebu otvorena u studenome 2018. kada je zapošljavala četvero djelatnika. Danas ih je 40 i nedavno su se preselili u nove poslovne prostore. Kontinuirani rast i širenje usluga iziskuju nova zapošljavanja, pa su i sada u potrazi za novim zaposlenicima za više pozicija, među kojima su i oni koji će raditi na novoj usluzi Bolt Market.

Traženje vožnje na zahtjev tzv. ride-hailing sada je core-biznis koji tvrtki donosi najveći profit, a na globalnoj razini u ovom segmentu ostvaruju oko 70 posto prihoda. Što se tiče hrvatskog tržišta, uz Zagreb najveći potencijal za rast u ovom segmentu vide u Splitu, Rijeci i Zadru. Prošla godina je zbog pandemije bila lošija, ali stvari se vraćaju u normalu.

"Ove godine vidimo veliki povrat nabolje, broj se korisnika povećao. U Zagrebu se taj broj u lipnju povećao 50 posto u odnosu na 2020. godinu, a u cijeloj Hrvatskoj broj se korisnika povećao za čak 75 posto u odnosu na 2020. Uz to, bitan je i broj završenih vožnji - i tu vidimo rast od čak 165 posto. To je ogroman broj i tu se vidi veliki potencijal cijelog tržišta te postojanje potrebe za još ljudi koji će u Hrvatskoj voziti putem platforme Bolt", kaže Tomislav Lukačević, direktor Bolta u Hrvatskoj.

Na mjesečnoj bazi putem Boltove platforme usluge pruža oko 4.000 vozača, licenciranih taksista, a postoji potreba i za angažiranjem dodatnog broja vozača. U Zagrebu, gdje je najveća potražnja za vožnjama na zahtjev, ugovoreni vozači mogu u prosjeku u satu odvoziti tri i zaraditi oko 100 kuna bruto.

Usluga dostave hrane, koja je pokrenuta prošle godine, za sada je dostupna u Zagrebu i Splitu. I ovaj segment bilježi rast, a prema procjenama Lukačevića, izraženiji će se tek bilježiti u nadolazećem razdoblju.

"Očekujem da će vertikala Bolt Food sljedeće godine doživjeti ogromni procvat", kaže Lukačević.

Bolt

Foto: Bolt

Kad je riječ o usluzi najma električnih romobila, u sklopu pilot-projekata ostvarena je suradnja s tri hrvatska grada; u Varaždinu je dostupno 150 romobila, a po 200 primjeraka nalazi se u Rijeci i Osijeku.

"Iznajmljivanje električnih rutomobila želimo pokrenuti u svim gradovima diljem Hrvatske, naravno, najveći je fokus na Zagrebu, ali postoji opcija pokretanja i u nekim manjim gradovima. Ljeti mnoge sredine dožive ogromni rast stanovnika, odnosno turista koji dolaze na odmor, pa nema prostora za vožnju automobilima i stvaraju se enormne gužve, no to se sve može riješiti iznajmljivanjem električnih romobila", kaže Lukačević.

"Želimo se fokusirati na iznajmljivanje električnih romobila, tu vidimo golemi potencijal za Hrvatsku i ogromni potencijal za rast", kaže Lukačević i dodaje da će se ići u pregovore s gradovima, a čeka i nove izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koji bi trebao regulirati vožnju romobilima.

U budućnosti će Bolt svojim korisnicima diljem Europe, pa tako i onima u Hrvatskoj, ponuditi i nove usluge koje će biti sve traženije u budućnosti. Među njima je i dijeljenje bicikala i automobila. U pokretanje usluge Bolt Drive, koja je za sad dostupna u dva najveća estonska grada Talinu i Tartu, tvrtka ulaže 150 milijuna kuna. U drugim europskim gradovima ova usluga bit će dostupna do kraja ove godine, a u Hrvatskoj će, precizira Lukačević, biti dostupna najkasnije 2022. godine.

"Riječ je o usluzi gdje korisnik može putem svoje aplikacije, kojom naručuje i vožnju na zahtjev, rezervirati vozilo koje preuzima na cesti, vozi ga tijekom dana, ili koliko već želi, ostavlja ga i zapravo nema više potrebu za vlastitim vozilom", pojašnjava Lukačević.

Nova usluga za dostavu namirnica

Bolt širi poslovanje i u segmentu dostave namirnica. Naime, Hrvatska je jedna od devet zemalja CEE regije u kojoj namjeravaju predstaviti Bolt Market. Riječ je o usluzi koja izravno spaja korisnike i dark storeove, odnosno skladišta i centre strateški smještene po gradovima, kako bi se omogućila brza dostava robe kupcima, u roku od 15 minuta, a koja dostavljačima omogućava dodatnu zaradu istodobno stvarajući za Bolt dodanu vrijednost na tržištu.

"Pilot-projekt premijerno je predstavljen u Estoniji, a s obzirom na uspjeh koji naše usluge trenutno ostvaruju u 40 europskih i afričkih zemalja u kojima djelujemo, vjerujemo kako će 50 milijuna registriranih Boltovih korisnika na globalnoj razini, ali i oni novi, rado prihvatiti i ovu novu uslugu. Kako bismo što učinkovitije predstavili Bolt Market, u procesu smo zapošljavanja novih kolega koji će dodatno ojačati naš tim u Hrvatskoj, ali i šire", kaže Lukačević.

Bolt

Foto: Privredni

 

Ivana Barać