U borbu protiv bacanja hrane akcijama i aplikacijama

9. rujna 2019.

Foto: Pixabay

Gotovo trećina sve hrane koja se priprema za konzumaciju završi u smeću i na taj način smanjuje profit, zagađuje okoliš i povećava emisiju stakleničkih plinova, pokazuju istraživanja Svjetske organizacije za hranu Ujedinjenih naroda - FAO. Riječ je o količini od 1,3 milijarde tona godišnje koja je vrijedna oko 680 milijardi dolara.

Kako bi se borili protiv toga mnogi trgovački lanci krenuli su u nove inovativne projekte kako bi smanjili količine hrane koje završavaju u otpadu.

Tako je finski lanac marketa S-market, koji ima oko 900 dućana u toj nordijskoj zemlji, početkom godine pokrenuo svoj "happy hour" kako bi smanjio količinu hrane koja završi u smeću za 15 posto do kraja 2020. godine. Hrana poput mesa ili gotovih proizvoda koja su snižena za 30 posto u 9 sati navečer se dodatno snižavaju na 60 posto svoje početne cijene, a trgovački lanac na isti način dobija nove stalne mušterije na kraju svog radnog vremena. 

Na inovativne načine odgovaraju i mnogi drugi europski trgovački lanci koji preko svojih mobilnih aplikacija za programe vjernosti osim reklama i popusta upozoravaju kupce kada je u njihovoj blizini akcija na hranu kojoj se približava istek roka trajanja. Slične inovativne ideje možemo očekivati uskoro i od naših trgovačkih lanaca.

Krešimir Sočković