Tvrtke sve više upotrebljavaju umjetnu inteligenciju za povećanje prihoda

11. siječnja 2020.

Foto: Shutterstock

Posljednje istraživanje IDC-a i SAS-a, AIoT – How IoT Leaders are Breaking Away, otkriva da je najvažniji pokazatelj u ostvarivanju vrijednosti sustava organizacije Internet of Things (IoT) zapravo višestruka upotreba umjetne inteligencije (AI). Devedeset posto ispitanih koji su upotrebljavali umjetnu inteligenciju u svojim IoT-operacijama primijetili su daleko veću učinkovitost i profitabilnost od očekivane. Istraživanje je također pokazalo da su organizacije daleko konkurentnije od tvrtki koje upotrebljavaju samo IoT – kad je riječ o poslovnim pokazateljima kao što su produktivnost zaposlenika, inovacije i troškovi poslovanja.

"Na temelju ovih rezultata vidimo da organizacije koje rade s podacima IoT-a razumiju da će im, ako žele izvući stvarnu vrijednost iz podataka, biti potrebna i AI-tehnologija i analitika. Mislim da je pošteno reći da su najuspješnije IoT-operacije zapravo AIoT-operacije", rekao je Oliver Schabenberger, glavni operativni direktor SAS-a.

AIoT je definiran kao donošenje odluka uz pomoć tehnologija umjetne inteligencije u kombinaciji s povezanim IoT-senzorom, podacima sustava ili podacima o proizvodu. AI-tehnologije uključuju duboko učenje, strojno učenje, NLP, prepoznavanje glasa i analizu slike.

Tvrtke koje su razvile AIoT-sposobnosti bilježe bolje rezultate u ostvarivanju najvažnijih organizacijskih ciljeva, uključujući mogućnost ubrzanja poslovanja, uvođenja novih digitalnih usluga, poboljšanja produktivnosti zaposlenika i smanjenja troškova.

U istraživanju koje su proveli SAS, Deloitte i Intel s istraživanjem i analizama IDC-a, intervjuirano je 450 poslovnih voditelja iz cijelog svijeta  Tako je 79 posto viših voditelja uključeno je u odluke IoT-projekata, a 92 posto tih voditelja kaže da vrijednost AIoT-a premašuje očekivanja. Isto tako, 68 posto tvrtki u svakodnevnim operativnim odlukama oslanja se na IoT-podatke pomoću tablica i drugih tehnologija koje ne podrazumijevaju umjetnu inteligenciju. Samo 12 posto ispitanika upotrebljava IoT za planiranje, ali kad se umjetna inteligencija pojavi – broj ispitanika koji upotrebljavaju podatke za svakodnevno planiranje povećava se na 31 posto.

P.hr/I.Grgić