Tvrtke koje ne reagiraju na izazove ESG-a riskiraju gubitak ulagača

14. studenoga 2021.

Foto: Pixabay

Čimbenici okoliša, društva i upravljanja (ESG) sve više pokreću strategije ulaganja, a novo PwC-ovo istraživanje otkriva kako je ESG sada na globalnoj razini vodećim ulagačima postao ključan čimbenik pri donošenju odluka.

Gotovo polovica anketiranih ulagača, njih 49 posto, izražava spremnost odustati od tvrtki koje ne poduzimaju dovoljno aktivnosti u sklopu tog čimbenika. Više od polovice, njih 59 posto, također kaže kako bi zbog nedostatka aktivnosti u ESG-u vjerojatno glasali protiv mendžerskih ugovora, dok trećina kaže da su to već učinili. Velika većina, 79 posto, kaže da je način na koji tvrtka upravlja rizicima i prilikama povezanim s ESG-om važan čimbenik u donošenju odluka o ulaganju.

"ESG ne može biti usputna misao, on mora biti sastavni dio korporativne strategije. Stav uprave prema tome pomaže prenijeti važnost ESG-a kroz cijelo poslovanje. Pokazivanje predanosti i učinka ESG-a također zahtijeva holistički pristup izvješćivanju, s timovima za održivost, rizik i financijsko izvještavanje koji rade zajedno. U konačnici, naše istraživanje pokazuje da tvrtke moraju, kako bi zadovoljile zahtjeve ulagača, svoj učinak povezan s ESG-om shvatiti jednako ozbiljno kao i sve svoje poslovne i financijske pokazatelje", istaknula je Emma Cox, globalna voditeljica usluga povezanih s klimom u PwC-u.

Istraživanje PwC 2021 Global Investor ESG Survey obuhvaća stavove 325 ulagača iz cijelog svijeta, ponajprije aktivnih upravitelja imovinom i analitičara investicijskih društava, investicijskih banaka ili brokerskih tvrtki. Na globalnoj je razini provedeno dodatnih 40 detaljnih intervjua s ulagačima i analitičarima koji su upravljali imovinom u ukupnoj vrijednosti od više od 11,6 bilijuna američkih dolara.

Iako će većina ulagača vjerojatno poduzeti mjere ako tvrtke ne budu činile dovoljno za rješavanje problema ESG-a, većina također kaže da ne želi da djelovanje tvrtke u pitanjima ESG-a značajno, ili uopće, utječe na njihov povrat ulaganja. Velika većina, njih 81 posto, rekla je da za postizanje ciljeva ESG-a ne bi prihvatila smanjenje povrata ulaganja za više od jednoga postotnog boda; gotovo polovica (49 posto) nije bila spremna prihvatiti bilo kakvo smanjenje prihoda.

"Naše istraživanje pokazuje istodobnu usredotočenost ulagača na kratkoročne rezultate, kao i na dugoročna društvena pitanja koja mogu stvoriti i rizike i prilike za njihova ulaganja. Jasno je kako investitori očekuju da ESG bude sastavni dio korporativne strategije. To uključuje izdatke za rješavanje pitanja ESG-a, uz jasno komuniciranje obrazloženja i koristi za poslovnu strategiju. Ako investitori ne budu vidjeli tu obvezu, neće oklijevati poduzeti potrebne korake, a to može uključivati odstupanje od svoje pozicije u tvrtki i usmjeravanje novca svojih klijenata nekamo drugamo", komentirao je James Chalmers, globalni voditelj usluga revizije i računovodstvenog savjetovanja iz PwC-a UK.

Investitori žele strože i pouzdanije ESG izvješćivanje

Ulagači sve više žele čuti od tvrtki o njihovim obvezama povezanim s ESG-om - 83 posto ispitanih reklo je kako je važno da izvješćivanje o ESG-u pruža detaljne informacije o napretku prema ciljevima ESG-a. Od ključnog je značaja veći angažman oko investitora, uz transparentno i pouzdano izvješćivanje. Zabrinjava činjenica da u prosjeku samo jedna trećina anketiranih investitora smatra kako je kvaliteta izvješća o ESG-u koja vide dobra. 

"Naše istraživanje naglašava potrebu za jedinstvenim skupom globalno usklađenih standarda izvješćivanja o održivosti. Bez globalnih standarda, ocjenjivanje učinka ESG-a ulagačima predstavlja ozbiljan izazov. Tvrtkama je također mnogo teže izvješćivati o uspješnosti ESG-a bez zajedničkih referentnih vrijednosti ili okvira koje treba slijediti. Kao rezultat toga tvrtke danas moraju iskoristiti najbolje od postojećih standarda usredotočujući se barem u početku na temu klime, kako bi odgovorile na hitne zahtjeve ulagača", rekla je Nadja Picard, globalna voditeljica usluga izvješćivanje iz PwC-a Njemačka.

Prema anketiranim ulagačima, strategija ESG-a počinje na vrhu. Veliki postotak ulagača (82 posto) rekao je da ESG treba biti ugrađen u korporativnu strategiju. Više od polovice tih ispitanika (53 posto) smatra da bi to trebao biti izvršni direktor.

P.hr/I.G.