Tri važna principa za izgradnju boljih odnosa s kolegama

16. siječnja 2021.

Foto: Pixabay

Cameron Deatschu, jedan od glavnih direktora u američkoj softverskoj tvrtki Atlassian, u svome tekstu za FastCompany istaknuo je tri savjeta koja pomažu poboljšanju odnosa s kolegama, kupcima i poslovnim partnerima. 

U svom tekstu navodi kako je u vremenu pandemije, putem "hladnih i visokostrukturiranih" Zoom poziva teško graditi povjerenje. Navodi i kako je istraživanje, koje je njegova tvrtka naručila u srpnju ove godine, pokazalo da su socijalne interakcije s kolegama kod 40 posto ispitanika patile zbog prelaska na tzv. distribuirani timski rad te da je to štetilo njihovoj sposobnosti da stvaraju i grade bolje radne odnose.

"Dobra je vijest, međutim, da ni jedan od problema nije nerješiv", istaknuo je Deatsch i ponudio tri principa izgradnje povjerenja u ovim specifičnim virtualnim uvjetima. 

Budite pouzdani

Pouzdanost se odnosi na sam pristup poslu. Učinite li ono što ste rekli da ćete poduzeti? Kad vas traže informacije, možete li ih pružiti brzo i s pravom razinom detalja? I na kraju, provjerite li i nakon svoje akcije je li to bilo upravo ono što su tražili i što im je trebalo?

Budite izvor vrijednosti

Da biste bili izvor vrijednosti, započnite s razumijevanjem ciljeva druge osobe i prepreka koje im stoje na putu. A da biste to učinili, važno je postavljati pitanja koja otkrivaju izazove. I sami čelnici poduzeća također moraju shvatiti važnost jednostavne formule 'koliko slušate, toliko govorite'.

Uklonite prepreke

Budite puni razumijevanja, proaktivno ponudite pomoć u uklanjanju prepreka. Ako primijetite da se jedan od članova vašeg tima bori za napredak karijere, važno je s njim razjasniti koji su mu ciljevi i što treba učiniti drukčije da bi ih postigao. Ili, s druge strane, možete međusobno povezivati svoje klijente kako bi od takvog partnerstva imali još više koristi. 

I na kraju, zaključuje autor, važno je ostati u granicama realnosti, biti iskren prema samome sebi i svjestan onoga što možete, a što ne možete učiniti te otvoreno iznijeti razloge za neku odluku ili postupak koji druga osoba smatra razočaravajućim.

P.hr/I.G.