Tri ključna poteza uspješnog menadžmenta u borbi za talente

9. listopada 2021.

Foto: Pixabay

U proteklih godinu i pol dana diljem svijeta otkrilo se da su novi načini rada mogući - štoviše, da su i poželjniji. Mnogi sada napuštaju stare poslove i traže nove koji ispunjavaju njihova nova očekivanja. Prema američkome Ministarstvu rada, sadašnje zaposlenje napušta više ljudi nego u posljednjih 20 godina, a u idućoj godini gotovo polovica radnika planira tražiti novi posao, ističe se u istraživanju tvrtke specijalizirane za izradu istraživačkog softvera Qualtrics.

Kako prenosi američki Inc., tvrtke koje se suočavaju s ostavkama svojih djelatnika morat će pronaći nove načine za privlačenje novih talenata, ali i zadržavanje postojećih. Da bi to učinili, lideri moraju učiti iz lekcija koje su proizašle iz pandemije te stalno slušati svoje zaposlenike, razumjeti što uistinu žele i trebaju, a zatim poduzeti akcije u tom smjeru. 

Usredotočite se na integraciju poslovnog i privatnog života

Prema studiji Qualtrics, stres i izgaranje dva su glavna razloga zbog kojih zaposlenici napuštaju posao ili traže novi. Tijekom pandemije mnogi su svoj posao obavljali u privatnom okružju te je postalo još teže mentalno razdvojiti privatno od poslovnoga.

Iako su zaposlenici cijenili fleksibilnost koju nudi rad na daljinu, održavanje sklada između posla i privatnog života postalo je izazovnije nego ikad. Zapravo, podaci Qualtricsa sugeriraju da je uspješno integriranje posla i privatnog života glavni pokretač lojalnosti zaposlenika, a tek potom dolazi ispunjen, svrhovit posao i dobar menadžment.

Kako je kod rada na daljinu sve češći tzv. hibridni način ograniziranja posla, integracija poslovnog i privatnog života postat će ključna za tvrtke u utrci za talentima.

Fleksibilnošću rada tvrtke mogu pomoći zaposlenicima u pronalaženju sklada i ravnoteže između posla i privatnosti, omogućujući im da tijekom dana obave privatne stvari koje su im važne, poput sudjelovanja na školskoj priredbi djeteta ili volontiranja u zajednici.

Prilagodite se iskustvu zaposlenika tako što ćete ulagati u menadžere

Iako većina zaposlenika prednost možda daje hibridnomu modelu rada, iskustvo zaposlenika nakon pandemije nije isto kod svih: ženama je više stalo do fleksibilnosti na poslu nego muškarcima, generacija Z i milenijalci visoku vrijednost pridaju vodstvu raznolikosti, a svaka industrija ima različite prioritete i očekivanja od svoga radnog mjesta.

Sve strategije povratka na posao trebale bi biti fleksibilne i prilagođene različitim potrebama, a menadžment mora znati kako na to odgovoriti.

Omogućite zaposlenicima rast

Menadžeri nisu jedini koji žele bolje mogućnosti rasta. Podaci tvrtke Qualtrics otkrili su da 60 posto radnika kaže kako im poslodavac nije nudio nikakav profesionalni razvoj i osposobljavanje tijekom prve godine pandemije, a 64 posto ih kaže isto to o mogućnostima umrežavanja i mentorstva. Čini se da su žene podnijele teret tog zanemarivanja jer je 72 posto žena reklo da im nisu ponuđene mogućnosti mentorstva, u usporedbi s 55 posto muškaraca.

Lideri koji žele zadržati i privući talente pružat će svojim zaposlenicima mogućnost učenja i napredovanja. Tvrtke diljem svijeta preispituju buduće načine rada, a američki stručnjaci ističu kako je najvažniji korak koji mogu poduzeti - kontinuirano slušati kako 'dišu' njihovi zaposlenici te prikupljati povratne informacije koje će im omogućiti da u potpunosti odgovore na njihove potrebe. 

P.hr/B.S.