Toyota dosegla rekordni udio na europskom tržištu

13. siječnja 2022.

Toyota je prvi put postala 2. najprodavanija marka osobnih vozila u Europi

Foto: Toyota

Toyota Motor Europe (TME) 2021. godinu zaključila je s ukupno 1.076.300 prodanih vozila marke Toyota i Lexus na europskom tržištu i tako ponovno nadmašila sveukupni stabilni tržišni rezultat. Tijekom tog razdoblja ukupni tržišni udio tvrtke povećao se za 0,4 postotna boda na 6,4 posto, što je rekord za kompaniju, dok se ukupan rast od 2018. godine povećao za 1,4 postotna boda. Zahvaljujući ovom rezultatu, Toyota je prvi put postala 2. najprodavanija marka osobnih vozila u Europi.

Kako se pojašnjava u priopćenju, za tako uspješan rezultat svakako je zaslužna i rekordno visoka potražnja kupaca za vozilima s niskim emisijama CO2, što obuhvaća baterijska električna vozila, električna vozila s pogonom na vodik, plug-in hibridna električna vozila te hibridna električna vozila.

Prodajni rezultati hibridnih vozila tvrtke TME s brojkom od 623.777 vozila predstavljaju godišnje povećanje od 19 posto, od čega je 58 posto ostvareno na globalnoj razini, a 70 posto u zapadnoj Europi.

"Oduševljeni smo iznimno visokim rezultatima koje smo postigli u izazovnim uvjetima u kojima je čitava automobilska industrija bila suočena s prekidima u opskrbnom lancu. Zahvaljujemo svojim kupcima na lojalnosti i iskazanom povjerenju. Vjerujem da je ovako konstantna visoka potražnja pokazatelj uspješnosti naše strategije koja nas usmjerava na proširenje svoga proizvodnog programa i uvođenje novih elektrificiranih vozila s nultom stopom štetnih emisija ili s niskim štetnim emisijama. Asortiman proizvoda i pogonskih sklopova omogućio je tvrtki TME da ispuni zadane ciljeve Europske unije glede emisija CO2 za 2021. godinu, a to je nešto na čemu ćemo i dalje predano raditi u budućnosti jer je naš cilj ugljična neutralnost", kazao je Matt Harrison, predsjednik i izvršni direktor tvrtke Toyota Motor Europe.

Do 2030. u Europi 50 posto vozila s nultom emisijom

U prosincu su Toyota i Lexus otkrili nekoliko novih elektrificiranih proizvoda koji će, poručuju iz kompanije, odigrati ključnu ulogu u strategiji ugljične neutralnosti. Na globalnoj razini tvrtka će do 2030. godine pokriti sve segmente i u ponudi imati 30 baterijskih električnih vozila. Do tog trenutka, ističu, cilj im je postići asortiman od najmanje 50 posto vozila s nultom emisijom u zapadnoj Europi, dok je cilj Lexusa da u kategoriji ZEV (engl. zero emission vehicles – vozila s nultom emisijom) bude 100 posto vozila. Ističu da će do 2035. godine tvrtka biti spremna za smanjenje emisija CO2 od 100 posto za sva nova vozila unutar Europske unije. A u međuvremenu će TME proširiti svoju ponudu ZEV proizvoda na 10 modela do 2025. godine.

Performanse marki i modela

Toyota je prošle godine povećala svoj udio na globalnom tržištu za 0,6 postotnih bodova na 6,3 posto, dok je prodaja porasla za devet posto, na 1.003.859. Na najprodavanije modele marke, modele Corolla, Yaris i RAV4, otpada 55 posto te vrijednosti. Sveukupno, za taj porast zaslužna su hibridna električna vozila u obujmu od 58 posto (+5,0 postotnih bodova na godišnjoj razini) i 69 posto (+6,0 postotnih bodova) u zapadnoj Europi.

Među istaknutim je modelima i novi Yaris Cross iz kategorije kompaktnih SUV vozila. U travnju 2021. godine najavljena je potpuno nova podmarka bZ (kratica od imena Toyotine strategije Beyond Zero – povrh nulte emisije), izrađena na platformi eTNGA, a u prosincu 2021. uslijedila je i europska premijera prvoga baterijskog električnog modela bZ4X.

Prodaja Lexusa povećala se za dva posto na godišnjoj razini i ostvaren je tržišni udio u sektoru premium vozila od 2,3 posto. Na najprodavanije modele marke, Lexus UX, Lexus NX i Lexus RX, otpada 81 posto te vrijednosti. Sveukupno gledano, hibridna električna vozila predstavljaju 61 posto sveukupne prodaje u Europi, sa zabilježenim povećanjem na 96 posto u zapadnoj i srednjoj Europi.

U četvrtom kvartalu 2021. godine Lexus je na tržište plasirao novu generaciju modela NX i tako tržištu predstavio prvo plug-in hibridno električno vozilo marke, uz već značajno poboljšan hibridni električni model. Lexus je nedavno najavio svoje prvo potpuno električno vozilo na posebnoj platformi, RZ 450e, koje će javnosti predstaviti u prvoj polovini 2022. Lexus ima ambiciozan plan porasta i širenja s planiranim plasiranjem 20 novih modela vozila na tržište do 2025. godine, što predstavlja gotovo udvostručenje broja vozila na 130.000 u Europi za to razdoblje.

P.hr/I.B.