Tonči Huljić u BizCastingu: Moja je ambicija probiti se u Hollywood

24. svibnja 2020.

Gost Mire Soldića, voditelja ovotjednog BizCastinga, bio je splitski glazbenik, tekstopisac i glazbeni producent Tonči Huljić. 

Suradnja s Universalom

"Moja je ambicija probiti se u Hollywood. Prije nekoliko godina izmaknula mi je prilika da je ostvarim", otkrio je Huljić. Pojasnio je da je već sve bilo dogovoreno te da je, preko Universala, čak bio potpisao predugovor s Martinom Scorseseom za rad na Aleksandru Velikom, ali je došlo do komplikacija. "On je tada dovršavao film Bande New Yorka i jedan se od dvojice glavnih glumaca ozlijedio. Ne mogu se sjetiti tko, pa ni dandanas ne znam koga više mrzim, Di Caprija ili Daniela Day-Lewisa. Onda su počeli problemi, prolongiralo se snimanje i Scorsese je otkazao realizaciju Aleksandra Velikog. Ali, ostao sam raditi s Universalom. Kasnije su me plasirali putem nekih drugih filmova poput XXX-a, prodavali moju glazbu za Disneyjeve trailere i slično. Oni od mene uzimaju gotove, već izdane pjesme, a ja dobivam udio u filmu", objasnio je Huljić i dodao da se uspio izboriti za jako dobre uvjete, kakve nisu mogli postići ni neki etablirani kompozitori filmske glazbe. Rekao je kako mu taj svijet nije stran jer iza sebe ima projekte poput serija i mjuzikla pa zna kako ući u glavu redateljima i dati im ono što od njega traže.

Htio studirati režiju

Uz filmsku glazbu, Huljić je otkrio da je od malih nogu imao sklonosti i za režiju koju je čak htio i studirati. "Bio sam jako talentiran za to. U sedmom i osmom razredu bio sam prvi na republičkom i saveznom natjecanju iz kinoamaterizma. Snimali smo crno-bijele filmove od pet minuta na zadanu temu i meni je to išlo jako dobro. Dobro sam crtao, pa sam radio i animirane filmove", prisjetio se Huljić pa dodao da mu je i danas ambicija snimiti dugometražni film, ali da ga u tome priječe prilike na tržištu. "Sada se mogu početi baviti filmom, ali nisam siguran da mi se u ovakvim tržišnim uvjetima isplati ulagati u to svoj novac. Nitko ne ide raditi film ako će od prodaje ulaznica vratiti 10 posto troškova", kazao je otkrivši da bi snimio nešto u mediteranskom, felinijevskom stilu.

Huljić je već 40 godina privatni poduzetnik koji proizvodi pjevače i hitove. Krenuo je kao izvođač, onda je za izvođače stvarao glazbu i komponirao, a potom mu se u poslu pridružila supruga Vjekoslava koja piše stihove. "Drugom polovicom devedesetih žena i ja znali smo izbaciti po 120 pjesama godišnje. Tu nismo imali kriterija, išli smo na dvije-tri pjesme koje će nositi album, a ostalo smo štancali da popuni prostor. No, često su baš te pjesme s vremenom postale hitovi jer su pisane nepretenciozno i bez pritiska", ispričao je Huljić. Da ima glas kao Petar Grašo, otkrio je da bi radio pjesme samo za sebe. Ističe da su mu osamdesete bile najljepši dio karijere, a kad se devedesetih promijenila situacija i moralo se više nastupati do sitnih noćnih sati, shvatio je da mora usporiti, odnosno proširiti mrežu suradnika, pa je tako u jednom trenutku radio s čak 18 izvođača. Naglašava da je uvijek volio osjetiti binu i da mu je godila popularnost, pa ne čudi da je danas kao kompozitor poznatiji od nekih svojih izvođača.

Tonći Huljić

Cilja na dugoročnu suradnju

Kao poslodavac, požalio se na to kako je rad s pjevačicama kompliciran jer im s vremenom teže padaju putovanja, žele postati majke i traže veći dio financijskoga kolača. Naglašava da ne voli raditi s problematičnim osobama jer cilja na dugoročnu suradnju i zato pomno skenira psihoprofile svojih suradnika. "Danas se najviše novca u glazbi vrti u koncertima, povećanom tržištu, airplayu i digitaliji. Digitalija je danas ono što je bio CD, to su platforme poput Deezera ili Spotifya. Danas svatko može lansirati samog sebe iz spavaće sobe ako je dovoljno lud, ali teže je normalnima jer je cijela civilizacija skrenula u krivom smjeru", smatra Huljić. Ne smatra se bogatim čovjekom u hrvatskim okvirima. "Da sam vani, bio bih multimilijarder, ali možda ne bih bio živ", izjavio je Huljić u BizCastingu. Nahvalio je koncept i rad HDS ZAMP-a koji smatra odličnim vidom zaštite autora i izvođača, a branio je i bivšeg predsjednika Ivu Josipovića od, kako je rekao, političkih pamfleta da on zarađuje neku veliku lovu od autorskih prava. "Čovjek je bio tajnik ZAMP-a i potom je postao predsjednik države, a onda su se pričale gluposti da mu se 'kao' našteti“, ispričao je napomenuvši kako je porijeklom s Jelse, odakle su i Plenković i Beroš, a majka mu je s Krka kamo navraća Milanović. Požalio se kako domaće televizije nemaju novca za autorska prava na glazbu, a šakom i kapom troše na scenografije, voditelje i kostime. On je razvio poslovni model u kojem im daje prava na svoj katalog, a zauzvrat rade na nekim zajedničkim projektima.

Pametno ostarjeti

Sad se u potpunosti posvetio instrumentalnoj i crossover glazbi kojom se počeo baviti prije dvadesetak godina, a mnogi ne znaju da se ostvario i na međunarodnoj sceni preko Maksima Mrvice i ženskoga kvarteta Bond. To ga je, kaže, i poguralo na globalnoj sceni jer, iako mu ne znaju ime, znaju za njegove pjesme. "Dugo sam svoj talent uzimao zdravo za gotovo, sad to više ne radim. Nastavit ću gurati tu instrumentalnu priču jer u jednom trenutku u životu moraš odlučiti pametno ostarjeti", objasnio je dodavši da svatko tko radi glazbu, to radi da ga ljudi čuju i dođu na koncert te da od toga može živjeti. "U glazbi se sve svodi na to možeš li doći na binu i prodati karte – to je sve, a kojim ćeš stilom doći do toga, to je stvar afiniteta", rekao je i istaknuo kako se danas može više posvetiti umjetničkom dijelu glazbe, a ne isključivo komercijalnom koji mu je bio glavna vodilja tijekom cijele karijere. Ističe da je uživao u doba korone jer se mogao u cijelosti posvetiti glazbi i novim projektima, a opisao je i proces odabira klijenata. Od umjetnika traži kompletan paket, energiju i karizmu, a ne isključivo dobar izgled ili glas. "Imaš žena koje sjede negdje u kutu, ali njihov magnetizam te privlači, a onda je drugo pitanje kako pjeva. Ako moram birati između dobrog stasa i glasa, biram stas", priznao je.

 

J.V./P.hr