Poslovanje
IN2 grupa preuzela tvrtku Libusoft Cicom
IN2 grupa preuzela je tvrtku Libusoft Cicom (LC), informatičku i konzultantsku kompaniju koja se bavi razvojem i implementacijom rješenja za informatizaciju procesa poslovanja, izvijestili su iz IN2, poručivši kako nova akvizicija slijedi razvojnu strategiju tvrtke. "Libusoft Cicom postaje dio IN2 grupe. Nova akvizicija IN2 slijedi strategiju rasta Grupe s ciljem širenja poslovanja, novih klijenata, novih ljudi, njihova osobnog i poslovnog razvoja te novih članica Grupe", napisali su iz IN2, ne navodeći financijsku vrijednost preuzimanja. Kako su istaknuli iz IN2, Libusoft Cicom (LC) jedan je od predvodnika digitalizacije javne uprave u Hrvatskoj, a ponosni su na činjenicu da je u IT sustavu svakoga hrvatskoga pametnoga grada barem jedno LC rješenje. LC zapošljava 150 zaposlenika koji pružaju IT usluge i razvijaju specifične softvere za više od 1.000 korisnika. Jednako vrijedno iskustvo LC ima u projektiranju i implementaciji cjelovitih hardverskih sustava te sistemsko-tehničkoj podršci i konzaltingu. Programska rješenja LC-a namijenjena su jedinicama lokalne, područne i regionalne samouprave, proračunskim korisnicima, komunalnim poduzećima, upraviteljima stambenih zgrada te tvrtkama i neprofitnim organizacijama, stoji u priopćenju. "Ovo svakako nije posljednja akvizicija u narednom razdoblju" IN2 grupa ove je godine proslavila 30 godina postojanja, a dio je globalne ICT grupacije Constellation Software INC (CSI). Iz tvrtke poručuju da kontinuirano prate stanje na tržištu, prepoznaju najbolje potencijalne partnere te sustavno šire poslovanje akvizicijama IT tvrtki koje se djelovanjem uklapaju u već definirane sektore unutar Grupe ili pak nadograđuju poslovanje IN2 grupe nekim novim inovativnim rješenjem. Istaknuli su i da akvizicija LC-a nije jedina njihova akvizicija u ovoj godini, a svakako nije niti posljednja u narednom razdoblju, što je izjavom potvrdila i članica Nadzornog odbora IN2 grupe i starija potpredsjednica za razvoj poslovanja u CSI-ju Katarina Šiber Makar. "Libusoft Cicom jest tvrtka koja ima iznimno kvalitetna softverska rješenja i ekspertizu, dugu tradiciju i tržišni je lider u nekoliko segmenata poslovanja. Ova akvizicija za IN2 grupu znači daljnje jačanje tržišne pozicije i prisutnosti u svim poslovnim vertikalama. Planiramo podržati anorganski rast IN2 grupe i u budućnosti, pa kontinuirano radimo na novim potencijalnim partnerstvima i akvizicijama", izjavila je Šiber Makar. Predsjednik Uprave IN2 grupe Denis Jašarević rekao je da je IN2, slijedeći svoju dugoročnu viziju digitalizacije Hrvatske, odlučio Grupu proširiti za još jednu članicu, tvrtku Libusoft Cicom, koja razvija specifična IT rješenja te je uvijek korak ispred svog vremena, baš kao i IN2 grupa. "Veseli nas što ćemo postati bogatiji za novog partnera koji dijeli naše vrijednosti, a sinergijom ćemo postići daleko više za svoje klijente i korisnike", rekao je Jašarević. Direktor Libusoft Cicoma Marko Ignjatović istaknuo je veliki tržišni udjel i odlični tim vrhunskih stručnjaka kojim tvrtka raspolaže. "Ova akvizicija sigurno će biti novi vjetar u leđa za naše zaposlenike i klijente. Veseli nas što ćemo postati dio Juniper i IN2 grupe te svojim specifičnim znanjima, iskustvom i proizvodima nadograditi ponudu rješenja IN2 grupe i zajedno postati jači na tržištu", izjava je direktora Ignjatovića koja se prenosi u priopćenju.  
Poslovanje
Neos preuzima Inovativne trendove
Tvrtka specijalizirana za tehnološki napredna IT rješenja Neos preuzima vlasništvo nad zagrebačkom kompanijom Inovativni trendovi. Već su se prije ove godine, radi osnaživanja pozicije na tržištu, udružili Neos i SV Group. Akvizicijom IT kompanije Inovativni trendovi nastavlja se proces okrupnjavanja te kreiranja još jače sinergije na putu prema regionalnom liderstvu u IT sektoru, navodi se u priopćenju. Ovim se broj zaposlenih Prosperus Technology Groupa, platforme kojom upravlja Fond rizičnoga kapitala Prosperus Growth, penje na 150 uglavnom visokoobrazovanih softverskih inženjera. "Ova akvizicija prirodan je nastavak korporativnog udruživanja započetog s SV Groupom", izjavio je Davorin Capan, član Uprave te CEO Neosa i SV Groupa. "Još u svibnju najavili smo nove akvizicije, i ovo je prva od njih. Pridruživanjem Java/Kafka stručnjaka kompanije Inovativni trendovi osnažujemo našu vertikalu software engineering s ciljem snažne i kvalitetne suradnje na nadolazećim projektima", dodao je. "Iznimno nam je drago što smo postali dio IT grupe koja kontinuirano potvrđuje svoju poziciju regionalnog lidera u IT sektoru, i suradnjom s istaknutim klijentima i partnerima i radom na zapaženim projektima", rekao je Ivan Turčinović, direktor Inovativnih trendova. Kontinuirano okrupnjavanje s Neosom na čelu nastavlja osiguravati stabilnost i profit klijentima iz financijskog sektora, osiguranja, telekomunikacija i javnog sektora.
Tehnologija
Električni automobili mnogima preskupi
Određivanje fiksnog datuma za zabranu prodaje automobila s pogonom na benzin moglo bi s tržišta ukloniti "jeftine automobile", a mnogi si ne mogu priuštiti one električne, upozorio je predsjednik uprave njemačkog BMW-a. Prije najave ulaganja 1,7 milijardi dolara u proizvodnju električnih vozila u SAD-u, Oliver Zipse naglasio je u intervjuu da BMW nije odredio datum za završetak proizvodnje benzinaca i upozorio da ne bi trebalo zabranjivati njihovu prodaju. "Ne želimo da automobili budu izbačeni iz osnovnog segmenta (potrošača), to je posebno opasno na političkoj razini", rekao je Zipse. "Bude li automobil odjednom dostupan samo bogatima, to će stvoriti opasnu situaciju", pojasnio je. "Da sam političar, bio bih strašno oprezan... jer bih propisima zapravo uklanjao automobile (s tržišta)", poručio je šef njemačkog proizvođača luksuznih automobila. Naglasio je istodobno da je BMW spreman, tamo gdje propisi nalažu, proizvoditi samo modele s nultom emisijom. "Imat ćemo dovoljno automobila", poručio je. GM objavio da od 2035. više neće prodavati benzince BMW podupire ambiciozne propise, rekao je Zipse, ali ako odredite fiksni datum obustave prodaje automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, moglo bi se dogoditi da ljudi nastave "voziti svoje stare automobile - a to nam nije cilj". Ništa trenutno u svijetu ne upućuje na zaključak da će motor s unutarnjim izgaranjem u idućih 15 godina pregaziti vrijeme, naglasio je. Američki General Motors objavio je da od 2035. više neće prodavati benzince. Kalifornija je u kolovozu usvojila propise prema kojima se od te godine smiju prodavati samo nova električna vozila ili plug-in hibridi. Američki predsjednik Joe Biden izjavio je da bi od 2030. električna vozila i plug-in hibridi trebali činiti polovinu novih vozila u prodaji, ali nije odredio datum za početak njihova postupnog povlačenja iz autosalona. BMW očekuje da će vozila s nultom emisijom štetnih plinova do 2030. činiti najmanje polovinu njegove prodaje. U ovoj godini prodaja električnih vozila trebala bi se više nego udvostručiti, prognoziraju.
Tehnologija
Hrvatska na 31. mjestu u svijetu po digitalnoj kvaliteti života
Hrvatska je po digitalnoj kvaliteti života u 2022. napredovala za šest mjesta u odnosu na 2021. zauzevši 31. mjesto u svijetu i 24. u Europi među 117 zemalja svijeta, koje predvode Izrael, Danska i Njemačka, podaci su iz novog istraživanja tvrtke za kibernetičku sigurnost Surfshark. Surfshark je nizozemska tvrtka osnovana 2018., a ovo je njihovo četvrto istraživanje o digitalnoj kvaliteti života, koje promoviraju i pod nazivom Digital Quality of Life Index 2022, a prema kojemu je Hrvatska svrstana na 31. mjesto u svijetu po ukupnom digitalnom blagostanju. Globalno, Izrael, Dansku i Njemačku po tom indeksu slijede Francuska i Švedska, a i na ukupnoj listi je sedam od deset zemalja s najboljim rezultatom iz Europe, dok su na začelju Kongo, Jemen, Etiopija, Mozambik i Kamerun. Iz te tvrtke navode da njihovo istraživanje pokriva 92 posto globalne populacije i indeksira 117 zemalja, uz praćenje pet, po njima, temeljnih stupova digitalnog života - pristupačnost i kvalitetu interneta, e-infrastrukturu, e-sigurnost i e-upravu. Hrvatska po kvaliteti interneta na 53. mjestu Prema tim parametrima, Hrvatska je po dostupnosti interneta na 53. mjestu u svijetu, pri čemu iznose da Hrvati moraju, da bi si priuštili mobilni internet, raditi 56 puta više nego građani Izraela, koji imaju i najpovoljnije mobilne pakete od jedan GB mjesečno. "Hrvatska je po kvaliteti interneta, s obzirom na brzinu interneta, stabilnost i rast, na 31. mjestu u svijetu i 22 posto bolja od svjetskog prosjeka. Od prošle godine brzina mobilnog interneta poboljšana je za 45,7 posto, a fiksna širokopojasna brzina za 30 posto", ističu uz istraživanje iz Surfsharka dodajući usporedbe i sa Srbijom, u odnosu na koju je hrvatski mobilni internet dva puta brži, a širokopojasni 15 posto sporiji. Iznose i usporedbe s Bosnom i Hercegovinom, prema kojima je hrvatski mobilni internet tri puta brži, a širokopojasni gotovo 50 posto brži, ali i da je to još znatno manje u odnosu na najbrži internet u svijetu ove godine - u Singapuru, gdje stanovnici imaju mobilne brzine do 104 Mbps/s i fiksne do čak 261 Mbps/s. Najslabija točka e-uprava Kao i neka druga istraživanja, i ovo je potvrdilo da je najslabija točka hrvatske digitalizacije e-uprava, za koju kažu da bi se morala poboljšati za 40 posto ako se želi stići rezultat najbolje rangirane zemlje u tom segmentu, SAD-a. U tom stupu Hrvatska je dobila i najslabiju ocjenu smjestivši se na 54. mjesto u svijetu, dok je najbolje mjesto, 14., zauzela u području e-sigurnosti. Po e-infrastrukturi i pristupačnosti interneta Hrvatska je na 35. odnosno (već spomenutom) 53. mjestu. Stoga se zaključuje da internet u Hrvatskoj još nije toliko pristupačan u usporedbi sa svjetskim standardima te da ima dosta prostora za napredak. Kada su u pitanju samo brzine interneta, za hrvatski mobilni internet pokazalo se da je na globalnoj ljestvici viši u poziciji od fiksnoga širokopojasnog interneta i radi brzinom od 109,8 Mbps/s, čime je 16. u svijetu, dok se fiksni širokopojasni internet nalazi na 56. mjestu, sa 74,4 Mbps/s. Globalni digitalni jaz najdublji dosad Iz Surfsharka zaključno poručuju da ukupno u svijetu širokopojasni internet svake godine postaje sve manje pristupačan i da bi ga si ljudi u 2022. mogli priuštiti, "moraju raditi šest minuta više". U nekim zemljama, kao što su Obala Bjelokosti i Uganda, ljudi rade u prosjeku dva tjedna kako bi zaradili za najjeftiniji paket fiksnoga širokopojasnog interneta, a isto je bilo i prošle godine, što očekuju da će se i pogoršati, ne samo u tim zemljama nego i šire zbog pritiska inflacije na kućanstva, posebice ona s niskim primanjima. "Iako su zemlje s visokom digitalnom kvalitetom života uglavnom i one s naprednim gospodarstvima, ipak je istraživanje pokazalo da globalno gledano novac ne može uvijek kupiti digitalnu sreću te je, primjerice, Novi Zeland u tome u regiji Oceanija bolji od Australije. Primjetan je i nastavak trenda globalnoga digitalnog jaza od kojeg pate milijuni ljudi", kažu iz te tvrtke.
Tehnologija
Factory 10. rođendan proslavio s novim statusom strateškog Pimcore Partnera
Kada su prije 10 godina u Virovitici Ivica Horvat i Matej Sudar odlučili otvoriti svoju IT tvrtku, nisu niti sanjali da će svojim pothvatom pokrenuti pravi val pozitivnih promjena i pozicionirati se kao iznimno uspješna IT tvrtka. Započeli su kao tvrtka za razvoj web-stranica i mobilnih aplikacija, a s vremenom su napravili zaokret i odlučili se specijalizirati za tehnologiju Pimcore. Zahvaljujući toj odluci, danas se nalaze među top 5 tvrtki u svijetu, a jedini su u Hrvatskoj i regiji koji se mogu pohvaliti statusom strateškog Pimcore partnera. Koliko su danas tražene njihove usluge, dovoljno govori činjenica da su do kraja godine potpuno popunjeni projektima, a već se dogovaraju i poslovi za iduću godinu. "Factory je danas tvrtka koja je stabilna, priznata i spremna za daljnji rast. Osigurali smo izvrsne partnere i projekte na kojima svakodnevno radimo, Pimcoreova zajednica percipira nas kao autoritet u znanju i pristupu poslu, a pozicija strateškog partnera još je jedna potvrda naše stručnosti, kvalitete rada i usluga koje pružamo. Naš cilj bio je ući u top 5 tvrtki u svijetu, a uspjeli smo to i nadmašiti. Biti 2. tvrtka u svijetu u Pimcore tehnologiji velika je čast, ali i velika odgovornost", rekao je Ivica Horvat, CEO tvrtke Factory. Ova virovitička tvrtka bavi se provođenjem zahtjevnih digitalnih transformacija poslovanja velikih poduzeća, a fokus im je na B2B segmentu. U posljednjih 10 godina razvili su i implementirali rješenja za klijente iz cijelog svijeta — od Hrvatske i Srbije, preko SAD-a, UK-a i DACH regije, pa sve do Kuvajta. Danas se mogu pohvaliti činjenicom da čak 80 posto njihovih prihoda dolazi iz izvoza, odnosno sa stranih tržišta. Krka, Knuth, BAG, RLVD, Kenty Adria, Meddox, Air Serbia, Apsolon - samo su neki od klijenata s kojima surađuju. Gledajući u posljednjih 10 godina, iza sebe imaju mnoga postignuća, a ističu da se najviše ponose doprinosima razvoju IT scene na području Slavonije te sudjelovanjem u razvoju studijskog programa Programsko inženjerstvo na Veleučilištu u Virovitici. Iako im je sjedište u Virovitici, Factory je od 2020. godine remote-first tvrtka pa zapošljavaju ljude iz cijele Hrvatske. Trenutno imaju više od 40 zaposlenika, od kojih je čak 15 Pimcore certificiranih developera i poslovnih analitičara. U idućoj godini očekuju daljnji rast te najavljuju nastavak trenda zapošljavanja, a svojim sadašnjim i budućim zaposlenicima osiguravaju brojne pogodnosti kako bi bili što zadovoljniji na svome radnom mjestu. Iz ove domaće IT tvrtke poručuju da za budućnost imaju velike planove te da već intenzivno rade na njihovoj realizaciji.  
Aktualno
DOK-ING na sajmu u Poljskoj predstavio strojeve za vojnu inženjeriju
Hrvatska kompanija DOK-ING predstavila je svoj bogati portfelj s područja obrane i sigurnosti te napredne tehnologije na Međunarodnoj izložbi obrambene industrije (MSPO). Riječ je o sajmu koji ove godine slavi jubilarnu 30. godišnjicu, a održava se u poljskom gradu Kielceu te je okupio najzvučnija imena, kompanije i institucije iz sektora obrane i sigurnosti. "Čast nam je sudjelovati na jednom od najreprezentativnijih događaja koji se ne ističe samo impresivnim imenima vodećih izlagača iz sektora obrane i sigurnosti već i mogućnošću povezivanja cjelokupne poslovne zajednice u kojoj djelujemo. MSPO je idealan spoj novih znanja, iskustva i kontakata, što uvelike pridonosi unaprjeđenju našeg poslovanja. Upravo smo zbog toga odlučili posjetiti Kielce i javnosti predstaviti svoja inovativna robotska i autonomna rješenja koja dominiraju na svjetskim tržištima", rekao je Dino Išasegi, voditelj prodaje DOK-ING-a. Međunarodna izložba obrambene industrije visoko je na ljestvici najposjećenijih i najrelevantnijih europskih sajmova s područja obrane i sigurnosti te svakako vodeća takva manifestacija na istoku Europe. DOK-ING je ove godine u Poljskoj predstavio svoje strojeve za vojnu inženjeriju te upravljanje kriznim situacijama. Više od 400 kompanija iz 27 zemalja predstavilo je ove godine svoje proizvode i tehnologije, a tijekom četiri dana održavanja sajma zabilježene su tisuće posjetitelja, uglavnom predstavnika vlada, međunarodnih organizacija te oružanih snaga europskih država.