Tehnologija
Sportyn postaje platforma za financiranje razvoja sportaša
Aplikacija Sportyn ili, kako je sportaši vole nazivati, LinkedIn za sport, koja trenutno broji više od 100.000 korisnika, donosi novu dimenziju u sportskoj industriji. Ova najbrže rastuća platforma za sportaše na jesen najavljuje još jedan iskorak – STYN token stiže na kriptotržište, a uvodi se i funkcija train & earn crypto, koji zajedno mijenjaju budućnost financiranja i razvoja sportaša. "Mi u Sportynu želimo demistificirati kriptotehnologiju široj sportskoj javnosti te sportašima omogućiti da brz i jednostavan dolazak do potrebnih sredstava za svoj sportski razvoj, a jednako tako i da ih relativno brzo primijete skautski klubovi, skautski fakulteti, razne sportske agencije, ali i sponzori te svi drugi koji mogu pomoći u financiranju razvoja sportaša. Vizija Sportyna je pomoći što većem broju sportaša u svijetu na njihovu dugačkom putu u kojem veliki faktor, barem za većinu sportaša, predstavlja financiranje treninga, opreme, putovanja te sportska prehrana", rekao je Ivan Ilečić, osnivač i izvršni direktor tvrtke Sportyn Inc. Danas, od 700 milijuna sportaša diljem svijeta manje od tri posto njih postiže željenu vidljivost publike na postojećim platformama društvenih medija ili sportskim natjecanjima. Sportyn je riješio upravo te probleme svojim tražilicama, AI algoritmima i mnoštvom korisnih alata, unutar same platforme, koji od sada pomažu sportašima da ih se lakše zamijeti, a time i da lakše ostvare svoj potencijal. Povezivanje sportaša s ciljnom publikom u prvoj fazi i više je nego zadovoljio sadašnje korisnike aplikacije, koji u prosjeku imaju objavljeno više od 30 videa na svom profilu te ih je više od 90 posto ispunilo svoj dizajnirani digitalni životopis, tj. "sportyn ID". Samo jednim klikom životopis mogu poslati na stotine adresa u PDF formatu i s personaliziranim QR kodom, što im omogućuje brzo povezivanje sa sportskim svijetom. Rješenje za financiranje sporta Drugi veliki problem za sportaše na kojem platforma upravo radi je rješavanje financiranja njihova razvoja. Sport je financijski zahtjevan i statistički je vrlo mali broj sportaša financiran prije postizanja većeg uspjeha. Na aplikaciji će od ove jeseni sportaši moći pokrenuti svoju crowdfunding kampanju u kojoj će moći odrediti iznos sredstava potreban za jednogodišnji plan treniranja, za put na turnire, prehranu, sportsku opremu itd. Podrška uplatom sredstava u pojedinačne kampanje bit će omogućena u FIAT valutama, odnosno karticama u eurima, dolarima, ali i koristeći se blockchain-tehnologijom s plaćanjem i u kriptovalutama. Naime, platforma trenutno razvija blockchain protokol za STYN token koji će početkom jeseni ove godine biti izlistan na nekoliko CEX-ova, odnosno centraliziranih mjenjačnica. Whitepaper će službeno biti objavljen do kraja kolovoza na Sportynovu webu, dok se crowdsale očekuje u rujnu. Ovaj će token svojim korisnicima omogućiti da otključaju premium razinu platforme, a time i dodatne značajke koje aplikacija nudi, da postignu visokovrijednu vidljivost i povezivanje, osiguraju financije za sportski razvoj, izlože NFT-ove, primaju povratne nagrade u kriptotokenima za svaku potporu sportašu, dobiju pristup ekskluzivnim pogodnostima, ponudama trećih strana i još mnogo toga.  
Tehnologija
U Vukovaru počinje izgradnja 12 solarnih elektrana
Gradu Vukovaru odobren je još jedan projekt iz programa Energija i klimatske promjene, koji se financira iz Financijskog mehanizma Europskoga gospodarskog prostora 2014. – 2021. u Republici Hrvatskoj (Sporazum između Europske unije, Islanda, Kneževine Lihtenštajna i Kraljevine Norveške). U iduće dvije godine u Vukovaru će se u sklopu projekta Sunce nad Vukovarom izgraditi 12 solarnih elektrana, ukupne snage 801 kilovat, čijom bi uporabom bili znatno smanjeni izdaci za električnu energiju gradskih objekata i ustanova. Ukupna je vrijednost projekta 5.827.763,50 kuna, od čega su bespovratna sredstva 85,09 posto, odnosno 4.958.821,71 kuna. "Ovaj projekt plod je truda i rada Grada Vukovara u prethodnom razdoblju. Rijedak smo grad koji je ovu priliku za povlačenjem sredstava iskoristio na najbolji mogući način jer će čak 12 objekata u našem gradu dobiti fotonaponske sustave što je iznimno bitno u današnjim uvjetima skupe energije", rekao je gradonačelnik Ivan Penava. Vijek trajanja solarnih elektrana do 25 godina Solarne elektrane izgradit će se na sljedećim lokacijama: Osnovna škola Antuna Bauera, Osnovna škola Dragutina Tadijanovića, Osnovna škola Blage Zadre, Osnovna škola Siniše Glavaševića, Osnovna škola Nikole Andrića, Osnovna škola Mitnica, Dječji vrtić – Centralni objekt, Dječji vrtić – Vukovar Novi, Gradska uprava Vukovar, Gradska tržnica Vukovar, Sportska dvorana Borovo Naselje i Plivalište Vukovar. Viši savjetnik za energetsku učinkovitost Grada Vukovara Branko Knežević pojasnio je uštede na primjeru sunčane elektrane koja će biti instalirana na objektu Plivališta Vukovar, a koja će imati najveću snagu od 350 kW. "Plivalište Vukovar sa starim cijenama ima godišnju potrošnju električne energije od gotovo milijun kuna, a s novim cijenama poslije 1. srpnja planirana je potrošnja od 2,2 do 2,5 milijuna kuna. Kad postavimo solarnu elektranu na Plivalište Vukovar, Grad Vukovar će po starim cijenama uštedjeti oko 200.000 kuna električne energije, a s novim cijenama i pola milijuna kuna. Samo za vukovarske bazene projekt će se isplatiti za manje od jedne godine", objašnjava Knežević te dodaje kako je vijek trajanja solarnih elektrana od 20 do 25 godina, a ušteda njihova postavljanja na bazenima za to razdoblje čak je 10 milijuna kuna.
Tehnologija
Infobip ojačao partnerstvo s tehnološkim divom Oracleom
Globalna komunikacijska cloud-platforma Infobipa od sada je dostupna i na jednoj od vodećih korporativnih platformi Oracle Cloud Marketplace, čime je osnaženo partnerstvo tih dviju globalnih kompanija. Oracleovi korisnici moći će automatski pristupiti Infobipovu sučelju, u kojem putem WhatsAppa i Vibera mogu jednostavno poslati različite promotivne i transakcijske poruke, od obavijesti o dostavi paketa, informacija o računu i potvrde rezervacija do podsjetnika o bodovima u sklopu programa vjernosti, a slične opcije dostupne su i putem tekstualnih poruka. Na taj je način moguće pratiti postotak otvaranja poruke (open rate) i angažiranost kupaca te osigurati personaliziranu komunikaciju. "Današnji korisnici uvijek su u toku i 'uključeni', a želja im je uzeti mobitel u ruke i stupiti u kontakt s brendom kao da razgovaraju s prijateljem. Snažna angažiranost korisnika rezultat je povezivanja s njima i omogućavanja pravog rješenja u pravo vrijeme i pravim kanalom. Prisutnost na platformi Oracle Cloud Marketplace dodatno jača našu predanost Oracleovoj zajednici, a korisnicima omogućuje uživanje u pogodnostima putem svestranih konverzacijskih kanala kojima raspolažemo", istaknuo je Veselin Vuković, potpredsjednik Infobipa zadužen za strateška partnerstva. Veselin Vuković / Foto: Infobip Infobipova globalna partnerska mreža proteže se u više od 200 zemalja, uz očekivanu vrijednost tržišta usluga većom od 25 milijardi dolara do 2025. godine. Partnerski program omogućuje kompanijama da iskoriste Infobipovo globalno iskustvo, povezanost, komunikacijska rješenja i stručnost u industriji kako bi stvorili inovativna rješenja koja pokreću poslovni rast.  
Tehnologija
Otvoren Deloitteov natječaj za 50 najbrže rastućih tehnoloških tvrtki
Deloitte je i ove godine objavio otvaranje postupka prijave za uvrštenje na rang-listu 50 najbrže rastućih tehnoloških tvrtki srednje Europe. Ovaj prestižni regionalni natječaj Deloitte provodi već 23 godine, a uključuje najbrže rastuće tehnološke tvrtke iz Albanije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Bugarske, Češke Republike, Estonije, Hrvatske, Kosova, Latvije, Litve, Mađarske, Moldavije, Poljske, Rumunjske, Sjeverne Makedonije, Slovačke, Slovenije i Srbije. "Siguran sam da će na Deloitteovoj listi 50 najbrže rastućih tehnoloških tvrtki srednje Europe i dalje biti dobro zastupljene hrvatske tvrtke te pokazati kako i dalje imamo značajan utjecaj na kontinuirani razvoj tehnologije u našoj regiji", rekao je Natko Sertić, glavni partner u Deloitteovu Odjelu poreznog i pravnog savjetovanja CE South regije i voditelj Fast 50 programa u Hrvatskoj. Natko Sertić / Foto: Deloitte  Deloitteov Fast 50 program u srednjoj Europi rangira 50 najbrže rastućih tehnoloških tvrtki, bilo da se radi o javnom ili privatnom vlasništvu. "Ulazak na Fast 50 listu, a naročito plasman na njoj, potvrda nam je da smo se odlučili za dobru politiku razvoja tvrtke. Veseli nas da smo prepoznati kao vrlo uspješna tvrtka i da se naš trud isplatio. U dvije smo godine s jedne zaposlene osobe narasli na njih 10 te i dalje rastemo i zapošljavamo", istaknuli su Petar Gabud, Robert Drago Šinko i Marko Gabud, vlasnici Three of them, naše najbolje plasirane tvrtke u 2021. godini. Rangiranje se provodi na temelju prosječnog rasta koji je pojedina tvrtka ostvarila u razdoblju od četiri godine. U obzir ulaze sve tvrtke koje posluju u sljedećim (ili srodnim) industrijama: komunikacije, tehnologije zaštite okoliša, fintecha, hardvera, zdravstva, farmaceutske industrije, medija i industrije zabave te softvera. Za potrebe formiranja ljestvice za 2022. godinu Deloitte će analizirati prihode koje su prijavljene tvrtke ostvarile od 2018. do 2021. godine.
Tehnologija
Strateško širenje Petrokova novim poslovnicama, ali nisu isključena ni preuzimanja tvrtki
Tvrtka Petrokov ulazi u društvo 250 najuspješnijih hrvatskih poduzeća te je tržišni lider u segmentu grijanja, hlađenja, sanitarija i obnovljivih izvora energije. Tvrtka je tijekom 2020. i u 2021. godini nastavila s uspješnim poslovanjem ostvarujući 15 posto rasta ukupnog prihoda u odnosu na 2019. godinu, a trenutačno zapošljava 200 zaposlenika u devet poslovnica diljem Hrvatske. U intervju za Privredni.hr Simone Zavratnik, direktorica i suvlasnica tvrtke, govori o poslovanju i planovima za još jače pozicioniranje Petrokova kao moderne tvrtke koja prati svjetske trendove i donosi ih na hrvatsko tržište. Tvrtka Petrokov zagazila je u četvrto desetljeće poslovanja; što je obilježilo prvih 30 godina? Tvrtka Petrokov trenutno je u svojim najboljim godinama i bilježimo najbolje rezultate od osnivanja 1990. godine. Poduzeće je oduvijek poslovalo stabilnim tempom, a tako se svake godine razvija i raste. Naravno, nisu sve godine jednako uspješne, pa se ponekad dogodi da je rast ispod našeg standarda od 30 posto. Kakvo je bilo vaše poslovanje u izazovnim pandemijskim godinama? S početkom 2020. godine dočekali smo novi softvere koji nam je u početku zadavao male poteškoće. Nakon rješavanja tih problema, suočili smo se s novim izazovima: pandemijom i lockdownom. Iako je 2020. godina bila zahtjevna, već smo u idućoj bili spremni na sve potencijalne zapreke, stoga nismo imali većih problema. Uveli ste i vlastitu robnu marku Pe-Line. Kako je tržište reagiralo te koliki udjel u plasmanu ima upravo ta robna marka? Vlastita robna marka Pe-Line prisutna je u našem asortimanu već više od pet godina. Za tako velike korake uvijek je potrebno vrijeme, a već sada možemo reći da su je naši kupci dobro prihvatili. Udio prihoda za koje je zaslužna marka Pe-Line čak je oko 10 posto. Simona Zavratnik / Foto: Petrokov  Kakva je vaša pozicija na hrvatskom tržištu; je li to tržište po nečemu specifično? S 20 posto tržišnog udjela nalazimo se na drugome mjestu u našoj branši. Naše je poslovanje specifično po tome što je naš core business B2B poslovanje. Uz to, nudimo širok asortiman proizvoda europskih proizvođača poznatih po visokoj kvaliteti. Možemo li očekivati nova preuzimanja ili neke druge načine širenja i pozicioniranja? U nadolazećim godinama strateški cilj nam je širenje u obliku otvaranja novih poslovnica. Naravno, ako bude prilike, preuzimanje tvrtki koje se uklapaju u naš strateški plan nije isključeno. S obzirom na energetske izazove, što je to što se od sustava za grijanje očekuje u budućnosti? Smjer budućnosti jest preusmjeravanje na potpunu autonomiju objekata i neovisnost o vanjskim izvorima energije. U tome najvažniju ulogu igraju obnovljivi izvori energije. Koliko je digitalizacija ostavila traga u vašoj branši? Digitalizacija postaje zastupljena u svim dijelovima tržišta, a time i u našoj branši. Prisutna je u našim procesima rada, e-poslovanju s drugim pravnim subjektima, a naravno i u web kupnji.