Svijetom u devet mjeseci putovalo 1,1 milijarda turista

13. prosinca 2019.

Foto: Pixabay

Svijetom je od početka ove godine do kraja rujna putovala 1,1 milijarda turista, što je 43 milijuna ili četiri posto više nego u istom razdoblju 2018., a takav rast turizma iznova potvrđuje njegov ogromni razvojni potencijal diljem svijeta, ali i izazove održivosti, naglašavaju iz Svjetske turističke organizacije UNWTO.

Vodeći se podacima iz najnovijeg izdanja svoga Svjetskog turističkog barometra, iz UNWTO-a ističu da je rast turizma u svijetu za prvih devet mjeseci ove godine u skladu s njihovom prognozom od tri do četiri posto rasta za ovu godinu, uz napomenu da je u ljetnoj sezoni (srpanj - rujan) na sjevernoj hemisferi turizam imao umjereniji tempo rasta te da je ovisio i o globalnom ekonomskom usporavanju, geopolitičkim napetostima i dugotrajnoj nesigurnosti oko Brexita.

U povodu objave rezultata iz Barometra, glavni tajnik UNWTO-a Zurab Pololikašvili poručio je da turizam ima potencijal i za promicanje plana održivosti. "Dok se svjetski čelnici sastaju na summitu UN-a o klimi u Madridu kako bi pronašli konkretna rješenja za klimatske izvanredne situacije, novi svjetski turistički barometar pokazuje rastuću snagu turizma i njegove mogućnosti za planove održivosti. Kako se broj turista i dalje povećava, mogu se povećati i mogućnosti turizma te odgovornost tog sektora prema ljudima i planetu", kaže Pololikašvili.

Bliski istok s najvećim rastom dolazaka

Kada su u pitanju dolasci stranih turista u pojedine svjetske regije, u devet mjeseci ove godine s najvećim rastom od devet posto u odnosu na isto razdoblje 2019. pohvalila se regija Bliskog istoka, koju s porastima od po pet posto slijede Azija, Pacifik i Afrika, dok je u Europi taj rast iznosio tri posto, a u Amerikama dva posto.

Za europski tempo rasta iz UNWTO-a kažu da je usporio na tri posto ove godine, najviše zbog sporije potražnje na vrhuncu ljetne sezone, no unatoč tome neke europske podregije, poput južnog Sredozemlja i srednjoistočne Europe imale su nešto više poraste dolazaka stranih turista, od pet i četiri posto, za razliku od sjeverne i zapadne Europe koje su imale po jedan posto više tih dolazaka nego lani.

Sporije nego prošle godine, iako i dalje iznad globalnog prosjeka, rasli su dolasci stranih turista i u Aziju i Oceaniju, za ukupno pet posto, pri čemu je porast u Aziji bio osam posto, a u Oceaniji dva posto.

Afrika je, prema do sada dostupnim podacima, ostvarila porast dolazaka stranih turista od pet posto, pri čemu sjeverna Afrika od deset posto, dok je međunarodnih turističkih dolazaka u subsaharsku Afriku bilo jedan posto više.

Najmanje poraste dolazaka stranih turista među svim svjetskim regijama od dva posto u Americi iz UNWTO-a objašnjavaju različitim regionalnim 'slikama' u toj regiji, odnosno otočne destinacije na Karibima uspjele su se oporaviti nakon uragana 2017. te su ove godine ugostile osam posto više turista, dok ih je u južnu Ameriku došlo tri posto manje, djelomice zbog pada putovanja argentinskih turista izvan zemlje. Srednju i sjevernu Ameriku posjetilo je pak dva posto više stranih turista nego u devet mjeseci 2018.

Turizam treći najveći izvozni sektor u svijetu

Iz UNWTO-a podsjećaju i da je u 2018. u svjetskom turizmu ostvareno ukupno 1.700 milijardi američkih dolara, čime je taj sektor zadržao treće mjesto među najvećim izvoznim sektorima, nakon naftne industrije čiji je svjetski prihod iznosio 2.400 milijardi dolara te kemijske industrije s prihodom od 2.200 milijardi dolara.

"Međunarodni turizam čini 29 posto svjetskog izvoza usluga i sedam posto ukupnog izvoza. U nekim regijama ove proporcije premašuju svjetski prosjek, posebno na Bliskom istoku i u Africi, gdje turizam predstavlja više od 50 posto izvoza usluga i oko devet posto ukupnog izvoza", iznose iz te svjetske organizacije, što, po njima, naglašava i važnost integriranja turizma u nacionalne izvozne politike za jačanje prihoda, smanjenje trgovinskog deficita i dugoročno osiguravanje održivog razvoja.

Ove godine je pak, kako otkrivaju, do kraja rujna deset najboljih svjetskih 'zarađivača' zabilježilo različite rezultate u primanjima od stranih turista, pri čemu su prihodi za najviših devet odnosno osam posto rasli u Australiji i Japanu, potom za sedam posto u Italiji, dok su Kina, Velika Britanija i SAD zabilježile pad. S druge strane, prema svjetskim regijama, mediteranske destinacije bile su među najjačima po prihodima.

P.hr/Hina