Istraživanje otkrilo lošu stranu rada na daljinu

10. siječnja 2021.

Foto: Pixabay

Kad je pandemija koronavirusa natjerala zaposlenike diljem svijeta da svoje urede zamijene onim kućnima, bili je sumnjičavih koji su govorili da to neće uspjeti, ili barem ne dugoročno. Neki su se brinuli za produktivnost, a drugi su smatrali da će se suradnja među kolegama pogoršati te da će se izgubiti kultura tvrtke. Sada, devet mjeseci nakon pojave pandemije, znamo da kod većine takav način rada funkcionira, ali, zahvaljujući istraživanjima, znamo i koje su loše strane rada na daljinu.

Emplify je nedavno anketirao 1.000 zaposlenika koji rade na daljinu i došao do zanimljivih podataka. Na osnovi tog istraživanja, rad iz udobnosti vlastitog doma ima iznenađujuće pozitivan utjecaj na kulturu tvrtke i radne odnose. Velika većina ispitanika izjasnila se da su se njihovi odnosi s menadžerima i suradnicima ili poboljšali ili ostali isti. Štoviše, 50 posto ih je ocijenilo da se povjerenje njihovih nadređenih povećalo, a tek svaki peti ispitanik vjeruje da je rad na daljinu negativno utjecao na kulturu njihove tvrtke, prenosi Fast Company.

Ali rad na daljinu ima i tamnu stranu. Čak 67 posto anketiranih potvrdilo je da u posljednjih mjesec dana nije primilo ni jedan konstruktivan odgovor od svoga nadređenog, a gotovo polovica (47 posto) izjavila je da dok rade od kuće imaju manje mogućnosti profesionalnog razvoja. Iz ovog proizlazi da kod rada od kuće ne pati produktivnost - već karijera zaposlenih.

Prije pandemije, nadređeni su više usmjeravali i imali veći utjecaj na profesionalni rast zaposlenika. Mnogi još uvijek očekuju da ih šef usmjeri i pošalje, primjerice, na tečajeve ili dodatnu edukaciju. Ali, nažalost, stvari više tako ne funkcioniraju. Oni koji se žele profesionalno razvijati i napredovati, morat će naučiti kako se "snaći".

Postoji mnogo savjeta za menadžere o tome kako najbolje "upravljati" ljudima, ali ne i onih koji bi zaposlenicima pomogli kako upravljati svojim menadžerima.

Santiago Jaramillo, suosnivač i izvršni direktor Emplifya, tvrtke specijalizirane za mjerenje angažmana zaposlenika, savjetuje tri koraka, koja vam mogu osigurati da na poslu napredujete i onda kada radite na daljinu.

Postavite cilj profesionalnog razvoja

Kao biste ostvarili zacrtano, morate znati što želite i to iznijeti nadređenom. Prije toga, kako biste bile spremniji, usavršavajte se, educirajte se ili usvojite nove vještine.

Razradite plan kako biste ostvarili zacrtano

Nakon što ste definirali što točno želite, istražite resurse koji će vam pomoći u postizanju tih ciljeva, zadajte si vremenski okvir s rokovima te napravite analizu iz koje će se vidjeti koliko ćete u svemu trebati pomoć nadređenoga.

Inicirajte redovite sastanke sa svojim šefom

Redoviti individualni sastanci sa šefom najvažniji su za rast zaposlenika. Istraživanje Emplifya pokazalo je da se 39 posto zaposlenika sastaje sa svojim šefom samo jednom mjesečno ili manje. Ako se nalazite u toj grupi, Jaramillo savjetuje da poduzmete inicijativu i osigurate da šefa "viđate" jednom tjedno li barem jednom u dva tjedna. I, naravno, nije dovoljno samo dogovoriti sastanak - već biti jasan i hrabar u iznošenju svojih planova i inicijativa.

P.hr/I.B.