Svaki treći životopis ne odgovara traženoj poziciji

23. veljače 2021.

Foto: GlobalLogic

Tvrtka GlobalLogic provela je istraživanje na više tisuća prikupljenih životopisa u Hrvatskoj i Poljskoj te kampanju CV Consulting u sklopu koje su kandidati koji su se javljali na otvorena radna mjesta imali priliku dobiti besplatno savjetovanje o izradi životopisa. Utvrđeno je da je jedna trećina životopisa imala više od dvije A4 stranice, a oko 30 posto poslanih prijava nije odgovaralo u potpunosti poziciji za koju su podnesene.

Također, 15 posto prijava sadržavalo je pravopisne pogreške ili različite vrste fontova upotrijebljene u jednom dokumentu.

GlobalLogic Hrvatska zajedno s poljskom podružnicom svake godine zapošljava više od 200 osoba, a regrutacijski proces prolaze tisuće prijava s obzirom na to da se na svako radno mjesto javljaju deseci, pa i stotine kandidata.

S obzirom na takvu količinu informacija vrijedi pravilo da recruiteri u prvom pregledavanju životopisa utroše po svakom kandidatu 30-ak sekundi tijekom kojih ih je potrebno zainteresirati.

Kako ističe Vedran Glogović, voditelj Talent Aquisition Teama za Hrvatsku, u prvih šest sekundi recruiter mora vidjeti ključne informacije i usporediti ih sa zahtjevima konkretne pozicije, primjerice, radnim iskustvom, edukacijom ili mjestom stanovanja.

"Posao recruitera iznimno je zanimljiv i dinamičan, pogotovo u specifičnom segmentu poput IT-ja. Na nama je da osiguramo pravedan, zanimljiv i svrsishodan selekcijski proces, da konstruktivno surađujemo sa svim uključenim stranama u procesu zapošljavanja te da predstavimo kompaniju u pravom svjetlu. Razumjeti inženjere i njihov specifični način razmišljanja nije uvijek lako, ali daje uvid u fascinatni svijet s nebrojenim mogućnostima. Drago mi je ako savjeti koje smo davali zainteresiranim kandidatima mogu pomoći u boljem koncipiranju životopisa, generalnom predstavljanju kandidata te naposljetku pronalasku posla iz snova", kaže Glogović.

Dodaje kako su neki od glavnih savjeta kandidatima bili autentičnost i iskrenost pri pružanju informacija - jer je danas sve informacije vrlo lagano provjeriti, unaprjeđivanje i osvježavanje LinkedIn profila, uporaba ključnih riječi (tehnologije, vještine i sl.) na više mjesta u životopisu s obzirom na to da recruiteri kandidate pretražuju po njima, neiznošenje podataka koji su u domeni poslovne tajne i slično.

Tijekom analize utvrđeno je da je najduži životopis imao čak 48 stranica iako se preporučuju dvije do maksimalno tri stranice i po mogućnosti rabi unificirana forma poput Europass CV-a.

Greške su bile i slanje generičkih prijava u kojima su kandidati samo mijenjali ime tvrtke i poziciju na koju se prijavljuju, zatim slanje s e-mail adresa s izmišljenim imenima te neadekvatne fotografije privatne prirode. U sadržajima životopisa često su se upotrebljavale generičke formulacije kao što je proaktivnost ili dodana vrijednost bez iznošenja konkretnih rezultata izraženih brojkom, postotkom ili navođenjem projekta na kojem je ostvaren uspjeh.

Skupe pogreške u zapošljavanju

Inače, troškovi zapošljavanja stručnjaka rastu, a pronalaženje pravih ljudi svake je godine sve teže. Istraživanje koje je provela američka tvrtka HireRight pokazuje da čak 85 posto kandidata ne navodi istinite informacije u svojim životopisima, pokušavajući se predstaviti u boljem svjetlu.

Ako organizacija ne uspije otkriti neistinu u fazi razgovora, može se suočiti sa znatnim gubicima.

Stranica Career Builder u svojoj studiji upućuje na to da prosječni trošak zapošljavanja neadekvanog stručnjaka iznosi gotovo 15.000 USD. Stoga trenutno više od 90 posto recruitera provjerava profile kandidata na društvenim mrežama u jednoj od prvih faza. To je još jedan aspekt koji zanemaruju podnositelji zahtjeva, često nesvjesni utjecaja svoje virtualne posjetnice na mogućnosti zapošljavanja.

P.hr/I.G