Zagrebačke poduzetnice osmislile prve hrvatske animirane suvenire

7. kolovoza 2021.

Maša Udovičić i Mirela Ivanković /Foto: Nina Đurđević

Od početka kolovoza ponuda turističkih proizvoda bogatija je za originalne i kreativne suvenire - Croatian Zoetrope i Flipbook - prve hrvatske animirane suvenire koje su osmislile i dizajnirale iskusne animatorice i poduzetnice iz zagrebačkog Luma Film studija, Maša Udovičić i Mirela Ivanković Bielen.

Iako u Hrvatskoj potrošnja gostiju raste, ponudu hrvatskih turističkih proizvoda turisti u našoj zemlji tradicionalno ocjenjuju najnižim ocjenama u odnosu na druge sadržaje i ponude.

"Željele smo posjetiteljima u Hrvatskoj ponuditi originalan, kreativan i ekološki prihvatljiv proizvod za različite generacije koji će istovremeno obogatiti ponudu domaćih suvenira i promicati animaciju, koja je važan proizvod naše kreativne i kulturne industrije. Tako su nastali Croatian Zoetrope i Flipbook, dvije optičke igračke koje koriste pokret crteža na papiru i stvaraju magičnu animaciju s motivima znamenitosti Zagreba i Dalmacije", rekle su Maša i Mirela koje osim proizvodnje animiranih filmova, serija i reklama vode i školu animacije u kinu Tuškanac za djecu od 9 do 12 godina.

FLIPBOOK ZAGREB Foto: Nina Đurđević

Žene u kreativnoj industriji

Do finalnog proizvoda koji se predstavlja javnosti u kolovozu, autorice su trebale uložiti puno truda i pri tome nisu pristajale na drugorazredna rješenja i kompromise. Iskoristile su ono što najbolje znaju raditi, a to je animacija i kao rezultat dobile jedinstvene kreativne suvenire 100 posto proizvedene u Hrvatskoj. Kvalitetu ideje i prijedloga prepoznalo je i Ministarstvo kulture i medija koje podržalo razvoj Croatian Zoetropea i Flipbooka.

Njihov primjer dodatni je poticaj pozitivnom trendu sve veće sklonosti žena prema poduzetništvu u Hrvatskoj, koje u ovom slučaju nosi i dvostruku dobit.

"Dio sredstava od prodaje Croatian Zoetropea i Flipbooka uložit ćemo u daljnji razvoj naše škole animiranog filma, a same proizvode koristit ćemo i kao didaktičko sredstvo u podučavanju djece osnovama animacije", poručile su Maša i Mirela.

 

Osim što podrazumijevaju individualnu kreativnost, vještine i talent, kreativna i kulturna industrija nose i jak poduzetnički potencijal. Prema podacima Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija, ove djelatnosti generiraju 6.3 milijarde kuna prihoda, imaju 2.3 posto udjela u BDP-a  Hrvatske, a u kreativnoj ekonomiji je oko 124 tisuće zaposlenih.

P.hr/I.G