Stvarni razlozi zašto ljudi najčešće odlaze iz tvrtke

1. kolovoza 2021.

Foto: Shutterstock

Iako bi većina na pitanje 'zašto vam ljudi odlaze iz tvrtke' odgovorila kako je razlog mala plaća ili narušeni odnosi među zaposlenicima, istraživanja koja se godinama provode u svijetu sve više upućuju na to da su najvažniji razlozi odlaska s radnog mjesta - gubitak interesa za posao, umor i želja za promjenama.

Osnivač i glavni direktor razvoja ljudskih resursa u tvrtki Leadership From the Core Marcel Schwantes za magazin Inc. sažeo je nekoliko razloga mogućih uzroka fluktuacije zaposlenika u tvrtkama.

"Najveća odluka koju donosite u svome poslovanju - veća od svih ostalih - jest koga imenujete na upravljačke pozicije. Kad za taj položaj izaberete pogrešnog menadžera, ništa ne može popraviti tu lošu odluku. Ni plaća, ni povlastice – ništa", piše Schwantes.

Može se zaključiti kako je izbor rukovodećega kadra ključan za to hoćete li neka tvrtka biti ona u kojoj djelatnici ostaju ili iz nje često odlaze.

Gallup je iz desetljeća sakupljanih podataka i održanih intervjua s 25 milijuna zaposlenih izvukao zaključak da su veliki razlog fluktuacije u kompaniji upravo menadžeri.

"Ipak, evo nas u 2021. godini, usred pandemije, a organizacije i dalje to krivo shvaćaju. Već svi dobro znamo da ljudi napuštaju menadžere, a ne tvrtke. Najbrži način za zaustavljanje odljeva zaposlenika jest zapošljavanje i promicanje onih koji imaju voditeljske kompetencije", kaže Schwantes.

Suosjećanje

U jednoj se zapaženoj studiji empatija, odnosno sposobnost slušanja i reagiranja sa suosjećanjem, popela na vrh kao najveći pokretač cjelokupnog učinka lidera. Menadžer koji pokazuje neograničenu empatiju prirodno će njegovati snažne osobne odnose i promovirati produktivnu suradnju. Razmislit će o okolnostima svoga tima, razumjeti njihove izazove i frustracije i znati da su te emocije jednako stvarne kao i njegove. To pomaže u razvijanju perspektive i potiče ostale u timu da si međusobno pomažu.

Podijeljena odgovornost

Sljedeći put kad se suočite s preprekom, preokrenite frazu "imamo problem" u priliku za pronalaženje rješenja promicanjem i poticanjem otvorena dijaloga sa svojim timom.

"To zahtijeva dijeljenje ideja i praksu slušanja drugih - bez osude. Sudjelujući u procesu donošenja odluka, vaš će tim osjetiti doprinos i odgovornost u izgradnji kulture odgovornosti i poštovanja", ističe Schwantes.

Ranjivost

Otkad je prijetnja virusne pandemije postala stvarnost, ranjivost se nametnula kao kritična soft-vještina koju treba razviti dobar lider. Jedan od načina da je razvijete jest dijeljenje priča. Stručnjaci James Kouzes i Barry Posner ističu  da je za vođe važno da se koriste pripovijedanjem kako bi razvili povjerenje.

Prepričavanje priče o kritičnoj pogrešci, kao primjer, jedan je od načina da se obavi nezgodni razgovor. Kada planirate upotrijebiti pripovijedanje, iskoristit ćete prednosti koje ste stvorili izgradnjom povjerenja.

P.hr/B.S.