Strateško širenje Petrokova novim poslovnicama, ali nisu isključena ni preuzimanja tvrtki

6. lipnja 2022.

Simona Zavratnik / Foto: Petrokov

Tvrtka Petrokov ulazi u društvo 250 najuspješnijih hrvatskih poduzeća te je tržišni lider u segmentu grijanja, hlađenja, sanitarija i obnovljivih izvora energije. Tvrtka je tijekom 2020. i u 2021. godini nastavila s uspješnim poslovanjem ostvarujući 15 posto rasta ukupnog prihoda u odnosu na 2019. godinu, a trenutačno zapošljava 200 zaposlenika u devet poslovnica diljem Hrvatske. U intervju za Privredni.hr Simone Zavratnik, direktorica i suvlasnica tvrtke, govori o poslovanju i planovima za još jače pozicioniranje Petrokova kao moderne tvrtke koja prati svjetske trendove i donosi ih na hrvatsko tržište.

Tvrtka Petrokov zagazila je u četvrto desetljeće poslovanja; što je obilježilo prvih 30 godina?

Tvrtka Petrokov trenutno je u svojim najboljim godinama i bilježimo najbolje rezultate od osnivanja 1990. godine. Poduzeće je oduvijek poslovalo stabilnim tempom, a tako se svake godine razvija i raste. Naravno, nisu sve godine jednako uspješne, pa se ponekad dogodi da je rast ispod našeg standarda od 30 posto.

Kakvo je bilo vaše poslovanje u izazovnim pandemijskim godinama?

S početkom 2020. godine dočekali smo novi softvere koji nam je u početku zadavao male poteškoće. Nakon rješavanja tih problema, suočili smo se s novim izazovima: pandemijom i lockdownom. Iako je 2020. godina bila zahtjevna, već smo u idućoj bili spremni na sve potencijalne zapreke, stoga nismo imali većih problema.

Uveli ste i vlastitu robnu marku Pe-Line. Kako je tržište reagiralo te koliki udjel u plasmanu ima upravo ta robna marka?

Vlastita robna marka Pe-Line prisutna je u našem asortimanu već više od pet godina. Za tako velike korake uvijek je potrebno vrijeme, a već sada možemo reći da su je naši kupci dobro prihvatili. Udio prihoda za koje je zaslužna marka Pe-Line čak je oko 10 posto.

Simona Zavratnik mala foto Simona Zavratnik / Foto: Petrokov 

Kakva je vaša pozicija na hrvatskom tržištu; je li to tržište po nečemu specifično?

S 20 posto tržišnog udjela nalazimo se na drugome mjestu u našoj branši. Naše je poslovanje specifično po tome što je naš core business B2B poslovanje. Uz to, nudimo širok asortiman proizvoda europskih proizvođača poznatih po visokoj kvaliteti.

Možemo li očekivati nova preuzimanja ili neke druge načine širenja i pozicioniranja?

U nadolazećim godinama strateški cilj nam je širenje u obliku otvaranja novih poslovnica. Naravno, ako bude prilike, preuzimanje tvrtki koje se uklapaju u naš strateški plan nije isključeno.

S obzirom na energetske izazove, što je to što se od sustava za grijanje očekuje u budućnosti?

Smjer budućnosti jest preusmjeravanje na potpunu autonomiju objekata i neovisnost o vanjskim izvorima energije. U tome najvažniju ulogu igraju obnovljivi izvori energije.

Koliko je digitalizacija ostavila traga u vašoj branši?

Digitalizacija postaje zastupljena u svim dijelovima tržišta, a time i u našoj branši. Prisutna je u našim procesima rada, e-poslovanju s drugim pravnim subjektima, a naravno i u web kupnji.

Ilijana Grgić