Strategije zadržavanja zaposlenika bez znatnog povećanja plaća

6. kolovoza 2022.

Foto: Shutterstock

Građani diljem svijeta osjećaju teret sve većih životnih troškova, primjerice, inflacija u SAD-u na najvišoj je razini u posljednjih 40 godina. Tvrtke se zbog toga suočavaju sa sve više zahtjeva za većim povećanjem plaća.

Međutim, povećanje za 10 posto vjerojatno nije opcija koja bi u ovoj situaciji zadovoljila većinu zaposlenika, pa ostaje pitanje kako poslodavci mogu potaknuti njihovo zadržavanje u tvrtkama. 

Magazin Fast Company donosi nekoliko opcija, a jedna od njih traži kreativnost voditelja ljudskih resursa u kompanijama, koji bi održali razinu zadovoljstva radnika unatoč činjenici da ne mogu ponuditi velike povišice.

Dok s jedne strane više novca može biti veliki poticaj, plaća danas nije jedini motivator. Snažna korporativna kultura, osjećaj svrhe u onome što rade te poticaji za rad zaposlenika mogu biti jednako moćni u održavanju njihova zadovoljstva, savjetuju.

Imajući to na umu, u tekstu su istaknuli tri dokazane strategije za postizanje zadržavanja zaposlenika u uvjetima inflatornog pritiska.

Oslonite se na fleksibilnost i autonomiju

Danas su zaposlenicima fleksibilni uvjeti rada na prvome mjestu. Ali, fleksibilnost radnog mjesta i radnog vremena samo je prvi korak u stvaranju i održavanju pozitivnog iskustva zaposlenika. Autonomija je također važna.

No, razina autonomije drukčija je za svakog zaposlenika. Neki preferiraju izravnije kontakte s menadžerima, drugi više podrške u projektima, treći pak strukturiranije radno vrijeme koje bi im omogućilo najučinkovitiji rad i bolju umreženost s timom. 

Redoviti razgovori 'jedan na jedan' i mogućnost za izravna izvješća nadređenima izvrsne su prilike za izgradnju odnosa, ali i za razumijevanje stilova rada svakog zaposlenika, savjetuju.

Pokažite da stvarno slušate i poduzimate mjere

Zaposlenici dosljedno ističu angažman na poslu kao ključni faktor pri odlučivanju hoće li ostati ili napustiti tvrtku. Kada mogu ponuditi iskrena mišljenja o svome radnom okružju i utjecati na smjer tvrtke, veća je vjerojatnost da će se angažirati i zajedno s vodstvom tvrtke podržati proces donošenja odluka.

Na taj način postaju dionici u definiranju i održavanju kulture tvrtke. Trendovi u održavanju zadovoljstva zaposlenika pokazuju da tvrtke moraju češće slušati svoje zaposlenike i ići dalje od pukog zapažanja činjenica.

Uklanjanje prepreka u komunikaciji i poticanje iskrenih, sveobuhvatnih povratnih informacija o tome kako se ponašaju donositelji odluka potiče razinu povjerenja, transparentnosti i angažmana koji potiče zaposlenike da i dalje razvijaju svoje poslovne uloge. 

Priznanja i poticaji su važni

Dosljedno isticanje dobrog rada od vrha prema dolje potiče kulturu priznanja u cijeloj organizaciji. Priznanju je vrijedno obraćati stalnu pažnju, a može ga se izražavati na razne načine.

Odvojite vrijeme za odavanje priznanja i zahvalnosti, potaknite objave na društvenim mrežama pričama o uspjehu i uvedite mjesečne nagrade za cijelu tvrtku. To su, piše Fast Company, učinkoviti načini da se oda priznanje za postignuća zaposlenika, čime se podiže razina njihova zadovoljstva te osigurava njihov ostanak u tvrtki.

 

 

P.hr/B.S.