Sezonska sniženja: Pravila i potrošačka prava koja treba znati
Sezonska sniženja tradicionalno se vežu uz snižene cijene odjeće i obuće, a popusti su i na ostalim proizvodima poput namještaja, tehnike te različitih drugih proizvoda. Iskustva pokazuje da trgovci prate europske i regionalne trendove kako bi ostali konkurentni i spriječili odlazak većeg broja kupaca u zemlje u okruženju. Sve veći dio tržišnog kolača uzima e-trgovina koja u svjetskim razmjerima kontinuirano raste, a slično je i u Hrvatskoj.
Sezonsko sniženje ulazi u krug posebnih oblika prodaje zajedno s akcijskom prodajom, rasprodajom, prodajom proizvoda s greškom, prodajom proizvoda kojem istječe rok uporabe te ostalim oblicima prodaje poput primjerice manifestacije Dani vina.
Sezonsko sniženje se odvija dva puta godišnje - zimsko sezonsko sniženje započinje od 27. prosinca, a ljetno sezonsko sniženje započinje od 1. srpnja i mogu trajati najdulje 60 dana, računajući od datuma početka propisnih termina sezonskog sniženja.
Zakon o zaštiti potrošača propisuje da je prilikom obavljanja posebnog oblika prodaje unutar poslovnih prostorija trgovac dužan istaknuti cijenu u redovnoj prodaji i cijenu tijekom trajanja posebnog oblika prodaje.
Trgovac je dužan uvjete prodaje za pojedine proizvode ili pojedine skupine proizvoda ili oblika plaćanja istaknuti jasno, vidljivo i čitljivo, te ne smije dovoditi u zabludu potrošača.
Dakle, sve što se tiče uvjeta prodaje, mora biti transparentno istaknuto uključujući i raspon sniženja.
Iako prema Zakonu o zaštiti potrošača trgovac nije obvezan zamijeniti proizvod ako nema nedostatak, ipak se smatra dobrim poslovnim običajem da trgovac udovolji želji potrošača i većina ih se toga drži.
Ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka propisanih 60 dana, nego kao neki drugi posebni oblik prodaje.