Brutalne istine o liderstvu koje mnogi ne žele čuti

10. listopada 2020.

Foto: Pixabay

Ako ste ikada doživjeli izvrsno liderstvo, vjerojatno se sjećate kako ste se osjećali zbog te osobe, odnosno svoga dobrog šefa. Poznati govornik, coach i kolumnist Marcel Schwantes, koji se specijalizirao za stvaranje produktivnih radnih mjesta za konzultantsku kuću Global Advisors, piše kako je istinsko vodstvo u svojoj srži stvar 'srca'. Opisujući tu poziciju, citirao je pjesnikinju i aktivisticu za građanska prava Mayu Angelou, koja je jednom rekla kako će ljudi zaboraviti ono što ste rekli ili učinili, ali nikada neće zaboraviti kako su se zbog vas osjećali.

Početak putovanja prema istinskom liderstvu, po Schwantesu zahtijeva suočavanje s nekim brutalnim istinama, a to su možda upravo one stvari koje mnogi ne žele čuti ili znati.

Lideri moraju ući u konflikt kako bi riješili problem

Sukob je neizbježan kad su u pitanju ljudska bića. Umjesto da su pasivno-agresivni, istinski lideri svjesni su da je presijecanje sukoba komunikacijskim vještinama mnogo brže rješenje nego bježanje od sukoba i izbjegavanje ljudi.

Lideri moraju omogućiti rast i razvoj svojih djelatnika

Liderima s visokim stupnjem integriteta glavni je prioritet poznavanje svojih djelatnika, i to  upravo kako bi oni rasli i napredovali. Oni menadžeri koji zanemaruju svoje obveze rasta vjerojatno neće uspjeti stvoriti trajne odnose koji vode do dobrih i očekivanih rezultata.

Lideri moraju zaposlenike staviti ispred klijenata

Veliki lideri shvaćaju da su ustvari njihovi najvažniji klijenti upravo njihovi zaposlenici. A Schwantes ističe da ako se menadžeri brinu o svojim djelatnicima, obučavaju ih i osnažuju, ti će se ljudi potpuno angažirati u svome poslu. I na kraju upravo će ti djelatnici dati sve od sebe da se pobrinu za ljude koji kupuju njihove proizvode ili usluge.

Lideri moraju osigurati sigurnost radnog mjesta

Istraživanje Amy Edmondson s Harvarda o psihološkoj sigurnosti pokazuje da kada rukovoditelji njeguju kulturu sigurnosti - što znači da zaposlenici mogu slobodno govoriti, eksperimentirati, davati povratne informacije i tražiti pomoć - to dovodi do boljih rezultata učenja i većeg učinka. Kad nema psihološke sigurnosti, prisutan je strah, a upravo on šteti postizanju punog potencijala tvrtke.

Lideri moraju biti otvoreni za povratne informacije

Nažalost, mnogi menadžeri ili šefovi u tvrtkama ne žele slušati ideje, mišljenja i konstruktivne povratne informacije drugih o vlastitom vodstvu. Može se reći kako oni djeluju u egosustavu, a ne u ekosustavu. Pravi lider koji dobro sluša otvoren je i odgovoran, on istražuje i postavlja pitanja te sluša kako bi razumio, a usmjeren je na budućnost, a ne na stalno vraćanje i pozivanje na prošlost.

Lideri moraju prepoznati snagu ranjivosti

Mnogi će misliti kako ranjivost ne može ići uz poslovanje, da je to previše osjetljiva tema. Schwantes ranjivost gleda kroz prizmu povjerenja. Zaposlenici i uprava koji vjeruju jedni drugima nauče biti ugodni i otvoreni, pa i kad je riječ o neuspjehu, slabostima i strahovima. Povjerenje temeljeno na ranjivosti zasniva se na jednostavnoj i praktičnoj ideji - da se ljudi koji se ne boje priznati istinu, neće upuštati u onu vrstu drame koja svima isisava vrijeme i energiju.

Lideri moraju djelovati s ljubavlju i pažnjom

U svijetu praznih obećanja, manipulacija i obmana, pravi se lider brine za dobrobit drugih te pokazuje predanost za unapređenje najboljih interesa onih oko sebe. Riječ ljubav u smislu vodstva na poslu nije osjećaj - to je glagol koji je prepun akcije. Pokazuje se u zadovoljavanju potreba drugih za postizanje rezultata, a riječ je i o uklanjanju prepreka s puta te o osnaživanju drugih da uspiju i realiziraju se kao djelatnici i kao osobe. U konačnici, upravo ovakva ljubav definira najbolje izvršne direktore na planetu.

P.hr/I.G.