Schiedel će ove godine proizvesti 50 kilometara dimnjaka

28. studenoga 2021.

Građevinski sektor je u ekspanziji. Posljednjih godina mnogo se gradi, a obnova nakon potresa na zagrebačkom području i Banovini dodatno je potaknula rast obujma građevinskih radova koji je konstantan. Zato, za razliku od većine drugih grana, tvrtke koje posluju u građevinskom sektoru ne osjećaju koronakrizu. Tako je i u zagorskoj tvrtki Schiedel Proizvodnja dimnjaka.

"Što se rezultata tiče, možemo sigurno reći da će ova godina biti bolja od prošle, a usudio bih se reći i bolja od 2019. Taj rezultat posljedica je booma u građevinskom sektoru, s time da taj boom nije isključivo posljedica potresa koji je pogodio Hrvatsku, već se očito više gradi, tako da naš rezultat zbog tog razloga i jest toliko dobar. Što se tiče efekata obnove, očekujemo da će se rezultat vidjeti u idućem razdoblju", kaže Dario Brković, voditelj pogona u Novom Golubovcu.

Čak 95 posto svojih proizvoda, dimnjaka i ventilacijskih sustava tvrtka plasira na domaće tržište. Svi oni nose oznaku Hrvatska kvaliteta koju dodjeljuje Hrvatska gospodarska komora, a što pridonosi prepoznatljivosti kod potrošača.

"Naši su proizvodi koji nose tu oznaku Schiedel UNI Plus, Schiedel Adriatic i Schiedel Advance, a odnose se na troslojne keramičke dimnjake koji imaju unutarnju cijev od tehničke keramike, izloaciju od mineralne vune i plašt od laganog betona s fazonskim elementima. No uz to imamo i Schiedel Multi dimnjak, dimovodno dozračni sustav ponajprije namijenjen za kondenzacijske bojlere u višestambenim zgradama", pojašnjava Petar Landeka, voditelj tehnike u Schiedel Proizvodnji dimnjaka.

Cilj tvrtke, koja je dio austrijske grupacije Schiedel s proizvodnim pogonima u 20 te podružnicama u 25 europskih zemalja, jest ostati vodeći proizvođač dimnjaka u Hrvatskoj. Pod brendom Schiedel posluju od 1993., a prije toga su, od 1973. godine, dimnjake proizvodili po licenciji Schiedel.

"U rekordnoj 2008. godini proizveli smo i prodali 110 kilometara dimnjaka i 30 kilometara ventilacijskih sustava. U ovoj godini očekujemo da će ta brojka biti ukupno 50 kilometara, s realizacijom prometa nešto većom od 24 milijuna kuna. S obzirom na rast građevinskog sektora, očekujemo da će taj rezultat biti i bolji u odnosu na ovu godinu", kaže Brković.

Dario Brković

Dario Brković/Foto: Privredni

Kao i brojnim drugim tvrtkama, najveći je izazov za Schiedel rast cijena i nestašica pojedinih sirovina te rast cijena energenata.

"Trenutno su nam najveći izazovi cijene sirovina i, općenito, nedostatak sirovina. Podijelio bih to u dvije grupe; jedan dio su inoks dimnjaci, a drugi dio keramički dimnjaci. Ako pričamo o inoksu, nema sirovine, a cijena je izrazito visoka, dok kod keramičkih dimnjaka utječe i cijena energenata i viša cijena sirovina. To nam je izazov s kojim se trenutno nosimo. Moramo to dobro iskalkulirati i imati dobre odnose sa svojim dobavljačima kako bismo uopće imali sirovinu i prebrodili taj financijski rast", zaključuje Brković.

Baš kao što su prebrodili zatvaranja i sve probleme koje je donijela pandemija, u tvrtki Schiedel Proizvodnja dimnjaka uvjereni su da ih u ostvarenju dobrih poslovnih rezultata neće omesti ni poremećaji u nabavnim lancima.

 

Ivana Barać / Franjo Maltar