Savjeti koji će milenijalcima pomoći da bolje razumiju svoje šefove

15. studenoga 2020.

Foto: Pixabay

Milenijalci ili generacija Y imaju drukčije vrijednosti i shvaćanja od ostalih generacija. Ambiciozni su, zahtjevni i vješto se koriste novim tehnologijama. Kad traže posao, postavljaju zahtjeve o uvjetima rada, plaći, godišnjem odmoru... Isto tako, brojna istraživanja pokazuju da su osviješteni i društveno odgovorni, da se u odnosu na generaciju svojih roditelja više fokusiraju na ljude i dobrobiti koje pridonose boljem društvu, a manje ih zanima profit. Kao i generacija Z, iz godine u godinu sve su manje odani poslodavcima i tvrtkama te im manje vjeruju, pokazalo je Deloitteovo istraživanje iz 2018. godine.

Zbog svega toga teško se prilagođavaju tradicionalnom hijerarhijskom modelu upravljanja i vrlo često imaju problema s razumijevanjem odnosa šefa i zaposlenika.

Većina mladih, posebno onih koji su relativno novi u svijetu rada, misli da uspjeh na radnome mjestu ovisi isključivo o sposobnosti da netko dobro radi posao. Ali, to je samo djelomično točno. Netko može fantastično odrađivati posao, a da njegov nadređeni o tome nema pojma. Čak i ako zna da ima takvog zaposlenika, nagrađivat će ga tako da mu povjeri dodatne zadatke, a to nije ono što žele milenijalci. Oni priželjkuju napredovanje, novu funkciju i veću plaću.

Jedini način da dobijete ono što želite i imate određenu kontrolu nad svojom karijerom jest razmišljati o svome šefu kao o resursu kojim morate dobro upravljati, piše za Inc.com Geoffrey James. Izdvojio je sedam savjeta koji bi trebali pomoći milenijalcima da bolje razumiju odnose na radnome mjestu.

Šaljite jasne poruke

Svaki put kad nešto postignete, dajte to do znanja svome šefu. Uz to, dajte si na važnosti u komunikaciji s drugima. Ne opisujte svoju funkciju samo prema vrsti posla. Primjerice, ako ste glavni programer, na nekom se sastanku predstavite kao osobu koja je zaslužna za to što razvojni tim klijentima isporučuje aplikacije u roku.

Držite se svojih riječi

Svaki je šef pomalo paranoičan, bojeći se da zaposlenici neće raditi ono na što su se obvezali ili da će učiniti nešto krivo. Zato je pametno, kad god kažete šefu da ćete obaviti neki zadatak, da to i učinite. Nemojte davati obećanja koja ne možete ispuniti. Budite iskreni sa svojim šefom o tome što možete, a što ne možete postići na poslovnom planu.

Nikad nemojte iznenaditi svog šefa

Šefovi mrze iznenađenja. U svome poslu svakodnevno balansiraju između više zadataka, više ljudi i više obveza, pa će im vaše iznenađenje dodatno zakomplicirati dan. Ako uvidite da projekt koji ste preuzeli nećete moći završiti sami, ne riskirajte, potražite pomoć. Bolje da priznate da je to za vas bio prevelik zalogaj, nego da u posljednji trenutak neugodno iznenadite nadređenoga.

Budite upućeni u sve detalje

Jedan od glupljih poteza koji možete povući jest ući u šefov ured nespremni. Za svaki sat koji ćete provesti na sastanku sa šefom, trebali biste uložiti 10 sati kako biste bili sigurni da možete odgovoriti na sva pitanja koja će vam postaviti.

Da bi stekli dojam kako radite i koliko ste kvalitetan zaposlenik, većina šefova odabrat će neki segment vašeg posla i "analizirati" ga kako bi se uvjerili da vaše znanje nije površno. Ako ne budete mogli odgovoriti na neka važna pitanja, izgubit ćete vjerodostojnost i trebat će mnogo vremena da je vratite.

Nikada nemojte reći (čak ni pomisliti) "rekao sam ti"

Nijedan šef ne želi čuti - "rekao sam ti". Iako na prvu te riječi nemaju težinu, bolje da ih ne izgovarate. Prije negoli donesete neku odluku ili prosudbu i izgovorite ih, dobro razmislite jesu li ispravne. Ako u nekoj situaciji pomislite da vaš šef nije u pravu, kvalitetno argumentirajte zašto se s njim ne slažete.

Ne žalite se - rješavajte probleme

Neki se ljudi bolje osjećaju kad se žale. Žale se na supružnike, djecu, posao, na sve. Ali, šefu se ne biste smjeli žaliti na svoj posao, klijente, suradnike ili bilo što drugo. Vaš šef nije vaš terapeut. Možda ćete se vi osjećati bolje, ali on vjerojatno ne, pogotovo ako vam ne bude mogao pomoći. Zato energiju trošite na traženje rješenja, a ne na kukanje.

Znajte što je vaš posao br. 1

Većina milenijalaca griješi jer misli da je najvažnije obavljati svoje zadatke na vrijeme, najbolje što se može i zna. To je potpuno krivo. Najvažnije je znati šefa učiniti uspješnim. Ali, imajte na umu - prije toga najvažniji posao vašeg šefa jest vas učiniti uspješnijim. Gotovo 100 posto problema i sukoba koji se događaju na radnome mjestu i uzrokuju propadanje organizacija posljedica su zamjene ključnih prioriteta, zaključuje Geoffrey James.

 

P.hr/I.B.