Kako potaknuti mlade zaposlenike na formalniji kodeks odijevanja

25. travnja 2021.

Foto: Shutterstock

Sve veći broj zaposlenika ponovno se, nakon mjeseci rada od kuće, vraća u urede, a među njima je dosta mladih koji će prvi put raditi u uredskom okružju. Prije pandemije mnoge su tvrtke provodile politiku odijevanja ističući što jest, a što nije primjereno nositi na radnome mjestu. Ipak, kodeks odijevanja i dalje je misterij za mlade zaposlenike, posebice kad je riječ o poznavanju nepisanih pravila. 

Stoga je Fast Company objavio nekoliko preporuka o tome što menadžeri mogu učiniti kako bi mladim zaposlenicima pomogli u razumijevanju kodeksa odijevanja.

Razjasnite pravila odijevanja

Jedna od najvažnijih stvari koje menadžeri mogu učiniti za mlade zaposlenike jest pomoći im u tumačenju pravila odijevanja. Istraživanje koje je prije dvije godine proveo globalni lider u industriji HR usluga Randstad otkrilo je da 30 posto zaposlenika ne razumije što bi trebali nositi na poslu jer su kodeksi odijevanja često nejasni ili nepotpuni.

"U brošuri tvrtke u kojoj sam radio pisalo je: 'Mi smo uredna tvrtka, odijevajte se i izgledajte u skladu s tim.' Nisam točno znao što to znači", požalio se jedan mladi zaposlenik. Menadžeri bi trebali pojasniti famozne neizgovorene norme o odjeći.

Smanjite stres

Budući da mladi ljudi osjećaju pritisak zbog potrebe da se uklope u radno okružje i budu prihvaćeni na poslu, svakodnevno mučenje pitanjem 'što odjenuti' može povećati stres. Menadžeri mogu smanjiti taj stres potičući otvoreni dijalog o poslovnom odijevanju. 

Radite na uklanjanju osuda i pristranosti

Menadžeri bi također trebali voditi računa o tome kako komuniciraju sa zaposlenicima o izgledu. Kad im se obraćaju, trebali bi u razgovor uključiti pozitivne stavove i objasniti važnost izgleda na poslu. Trebaju biti oprezni jer neugodni razgovori o osobnom izgledu mlade zaposlenike mogu povrijediti. 

Budite uključivi

Kad je riječ o prikladnosti odijevanja na poslu, organizacije su nedavno ponovno počele procjenjivati svoje kodekse odijevanja kako bi potaknule veću uključivost na radnim mjestima. Primjerice, UPS je nedavno ažurirao svoja pravila, pa sada vozači ne trebaju biti svježe obrijani, a mogu imati piercing i 'prirodne' frizure.

Menadžeri su odgovorni za to da zaposlenici budu u toku s kodeksom odijevanja i svjesni svih promjena te za pružanje smjernica o izgledu i uključivost. Tu ravnotežu mogu postići širenjem svoje percepcije organizacijske spremnosti, koja uključuje i otvorenost za  individualni stil i izgled zaposlenika. 

P.hr/B.S.