Mate Rimac u koronakrizi zaposlio 150 ljudi

10. rujna 2020.

Foto: Rimac Automobili

Osnivač i izvršni direktor Rimac Automobila Mate Rimac rekao je da je ta tvrtka od početka koronakrize do sada zaposlila oko 150 ljudi, a naznačio je da u skorijoj budućnosti očekuju "neke nove investicije".  

"Stvari se toliko eksplozivno događaju, jako brzo rastemo. Nastavljamo rast unatoč krizi, otvaramo urede izvan Hrvatske, a u Hrvatskoj ćemo uskoro otvoriti jedan s 400 ljudi", izjavio je Rimac u videorazgovoru na konferenciji "Poduzetnički mindset 2020", koju organiziraju platforma Poduzetnik i programski partner EY Hrvatska.

Tako Rimac Automobili, bez Greyp Bikesa, trenutno zapošljavaju 815 ljudi, dok ih je u Greypu zaposleno još oko 85, otkrio je Rimac, koij kaže da imaju i "neke nove stvari o kojima još neće razgovarati".

Spomenuo je tako tek "neke nove investicije" na kojima tvrtka radi. U njegovu tvrtku dosad su između ostalih uložili Porsche, Hyundai i kineska Camel grupa.

Za izgradnju poslovanja mora se gledati globalno

Rimac kaže da je neke stvari moguće raditi lokalno, primjerice u turizmu, i to može biti vrhunski, no ako se gradi veliko poslovanje, od početka treba gledati globalno.

"Ako netko želi graditi posao, mora ciljati svijet", ističe Rimac, dodajući da njegova tvrtka nikada nije tražila ni kupce ni investitore u Hrvatskoj.

"Hrvatska je toliko beznačajna u poslovnom svijetu da je uopće smiješno razmišljati o nekakvim lokalnim okvirima", ocjenjuje Rimac, a kao primjer navodi upravo Hyundai, čiji prihodi su četiri puta veći od hrvatskog BDP-a. 

Rimac kaže da su Rimac automobili do sada državi platili oko 17 milijuna eura poreza, a u tom razdoblju je sam sebi na ime plaće isplatio tek nekoliko postotaka od tog iznosa.

"Od Rimac Automobila država trenutno ima puno više koristi nego ja osobno", malo se i našalio Rimac, napominjući da ljudi često ne shvaćaju takve stvari, već se "hvataju" za negativnosti.

Smatra da se treba popularizirati poduzetništvo, posebice ono dugoročno i održivo, koje ima pozitivne efekte i za šire društvo.

"S poduzetništvom je svima bolje, jer što više imamo Infobipova, svima će biti bolje", ističe Rimac.

Rimac Automobili, 700 Foto:Rimac Automobili

Kao najvažniju karakteristiku poduzetnika Rimac izdvaja izdržljivost odnosno upornost, ističući da onima koji očekuju "brzi povrat" nije mjesto u poduzetništvu.

"Mnoge poduzetničke priče krenu naopačke jer ljudi razmišljaju kratkoročno i misle se brzo obogatiti, što je u poduzetništvu jako teško", rekao je Rimac, koji kao važnu karakteristiku poduzetnika ističe i znatiželju.

Kod poslovanja kao važnu ističe i profesionalnost na svakoj razini te ocjenjuje da u hrvatskom obrazovanju to nedostaje. Navodi primjer inženjera, koji su vrlo dobri tehnički, no nedostaju im, čega su i sami svjesni, "meke" vještine, one koje se odnose na projektno upravljanje, dokumentaciju te komunikaciju.

Kaže i da ljudi u Hrvatskoj često sebe smatraju "vrlo pametnima i sposobnima", uz izgovor da nemaju novca za razvijanje posla.

No Rimac im poručuje da se i bez kapitala neki projekt može razraditi mnogo dalje od osnovne ideje. Važno je ne nalaziti izgovore, napominje, a kao vrlo važnu naglašava i brigu o detaljima i pripremu, pri čemu se pri predstavljanju projekta mora biti upućeniji u tematiku od osobe kojoj se prezentira.

Hina/P.hr