Razvoj umjetne inteligencije i tehnologije otvorit će prostor za kreativnije poslove

Foto: Pixabay
Razvoj tehnologije i umjetne inteligencije pridonijet će automatizaciji brojnih procesa, a repetitivne poslove zamijenit će oni kreativniji, pri čemu je važno i to da radnici stječu potrebna znanja, rečeno je na Zagreb AI - CEO Business Summitu u organizaciji Jutarnjeg lista.
Raspravu o poslovanju u eri umjetne inteligencije (AI) potaknula je i pojava "velikog jezičnog modela" ChatGPT-a, koji je razvila tvrtka za umjetnu inteligenciju OpenAI, čija upotreba u svijetu rapidno raste.
Direktorica sektora digitalnog razvoja Croatia osiguranja Ana Zovko istaknula je da je ta tvrtka digitalizirala sve važne korisničke alate i procese, a za tako velik projekt iznimno je bila važna podrška čelništva kompanije.
Iako su u početku u organizaciji postojali određeni otpori, do danas su zaposlenici prepoznali sve prednosti koje digitalizacija nosi, što znači da se promijenio i "mindset" u kompaniji, rekla je Zovko.
Smatra da je potrebno što više edukacije o AI-u, a prednosti takve tehnologije u branši osiguranja ogledaju se, primjerice, u bržoj obradi i analizi podataka, pa posljedično i bržem donošenju odluka, analizi rizika i personalizaciji proizvoda za klijente.
Također, tu je automatizacija određenih procesa, čime će se "počistiti" repetitivni poslovi, a otvoriti prostor za one kreativnije. Zbog napretka tehnologije neka će radna mjesta nestati, no zamijenit će ih nova, ocijenila je Zovko.
Bojan Radlović, direktor digitalne transformacije Fortenova grupe, smatra da primjena umjetne inteligencije ne bi trebala smanjiti broj zaposlenika u toj kompaniji, već će pridonijeti oslobađanju zaposlenika od nepotrebnih stvari u njihovu poslu i pružiti više vremena i šanse da rade nešto drugo.
Radlović je kazao da se ta kompanija umjetnom inteligencijom koristi između ostalog i u maloprodaji, u vidu upravljanja cijenama, optimizacije nabave te snažnijeg "targetiranja" kupaca.
"Tehnologija uvijek ide naprijed, a treba je promatrati na način da ljudima omogućava da rade kreativnije i pametnije stvari, a ne ono što i stroj može odraditi", smatra Aleksandar Raić, potpredsjednik za transformaciju i ljudske resurse u Infobipu.
Strah od gubitka posla može uvijek postojati, no Raić je istaknuo da umjetna inteligencija neće zamijeniti ljude, već će oni koji se znaju koristiti njome zamijeniti one koji ne znaju.
Stoga je poželjno da ljudi ovladaju tehnologijama i znanjima, čime postaju konkurentniji i mogu obavljati više poslova, a ujedno pridonose i rastu produktivnosti, izjavio je Raić, koji je izvijestio i da je Infobip povećao ulaganja i rad na AI rješenjima.
Umjetna inteligencije utjecat će na promjene očekivanja kupaca
Predsjednik Hrvatske udruge za umjetnu inteligenciju CroAI Mislav Malenica ocijenio je da mnoge tvrtke nisu svjesne odakle dolazi opasnost za njihovo poslovanje. Naime, prema njegovu mišljenju, ona ne dolazi od brzog razvoja umjetne inteligencije, već od promjene očekivanja koja imaju kupci i korisnici njihovih proizvoda i usluga, koja će ići u smjeru daljnjeg pojednostavnjenja.
"Moderni konzument želi da mu tvrtka pomogne jednostavno donositi odluke", istaknuo je Malenica napomenuvši da su se slične promjene očekivanja događale i prije, primjerice s pojavom interneta i pametnih telefona.
Predavanje o korištenju AI-em za veći neto prihod poduzeća te mitovima i stvarnim mogućnostima AI-a održao je Siniša Slijepčević, osnivač i direktor kompanije Cantab PI, čijim se AI proizvodima koriste neke od najvećih korporacija na svijetu.
Istaknuo je da je ta kompanija posljednjih godina gotovo isključivo fokusirana na farmaceutiku, industriju koja godišnje na globalnoj razini u prodaju i marketing ulaže oko 440 milijardi eura. Pojasnio je kako su razvili platformu koja na temelju obrade niza podataka na optimalan način putem raznih kanala "cilja" kupce, što za rezultat ima povećanje prodaje. Trenutno, od 10 vodećih svjetskih farmaceutskih tvrtki platformu rabe njih tri, otkrio je Slijepčević.
Poručio je da je umjetna inteligencija alat, a ne "magija", ima dosta ograničenja i treba točno znati kako i za što se upotrebljava.
Treba je povezati s razumijevanjem svog poslovanja, pri čemu se uvijek treba pitati koliko će konkretni projekt, model ili aplikacija donijeti zarade, ali i uštede za kompaniju, istaknuo je Slijepčević.