Razvoj poslovanja: Od prvog uzleta do održivoga rasta

20. studenoga 2020.

Foto: Pixabay

U početnim fazama razvoja startupi obično nekoliko puta promijene smjer i prilagođavanje tržištu prije nego što optimalno usklade proizvod s tržištem. Jednom kada se postigne taj cilj, slijedi stvaranje održivoga i skalabilnoga poslovanja.

Upravo je ta sljedeća faza poslovanja bila tema 5. webinara BizHack Startup Caffe: Održivi rast i skaliranje poslovanja, koji organizira Hrvatska gospodarska komora uz podršku Lean Startupa Hrvatska. Radi se o ciklusu od pet online susreta s domaćim poduzetnicima radi razmjene informacija, iskustava i znanja između poduzetnika i sudionika te međusobne pomoći pri lakšoj realizaciji poduzetničkih pothvata.

Ivor Bihar iz Mediatoolkita kaže da su nakon usavršavanja proizvoda započeli s razvojem strategije razvoja poslovanja te su fokus stavili na održivi rast.

"U ovoj je fazi vrlo bitno kreirati strukturu, definirati koja je svrha poduzeća, koje su nam zajedničke vrijednosti, što je naša vizija i misija te koje dugoročne ciljeve postavljamo pred sebe. Druga važna stvar su procesi i metrike jer oni omogućavaju da su stvari dugoročno ponovljive i mogu se skalirati. Posljednji su, ali ne manje važan faktor, ljudi i briga o njihovu zadovoljstvu, jasno definiranim ciljevima i odgovornostima", naglasio je Bihar.

Fokus na klijenta iznimno važan

Urednica i direktorica izdavačke tvrtke Evenio Jelena Kovačić ističe da je fokus na klijenta u ovoj fazi iznimno važan. "Ako želimo doći do novih klijenata, potrebno je organizirati i prodajne kanale, a onda i cijelu organizaciju prilagoditi novom načinu poslovanja u smislu ljudskih resursa, ali i procesa koji će to pratiti", kaže Kovačić.

Marker je poduzeće specijalizirano za izradu web-trgovina. Od samoga početka poslovanja cilj Markera bio je pružiti uslugu iznimne kvalitete, a kako ističe Ivica Kruhek, direktor Markera, to je značilo i višu cijenu same usluge u odnosu na konkurenciju. Dugoročno se njihova strategija isplatila jer su im danas klijenti vodeće kompanije na hrvatskom tržištu.

Određene industrije, za skaliranje i rast poslovanja, zahtijevaju neprestani fokus na inovacije, poput raznih tehnologija.

Goran Kanižaj, suosnivač i direktor tvrtke Mobilisis koja se bavi razvojem inovativne informatičke infrastrukture za upravljanje industrijskim procesima te mobilnim prikupljanjem i prijenosom podataka, ističe da bez kontinuiranoga inoviranja, nema rasta poslovanja u toj branši.

"Osnovni je proizvod isti, ali tržište neprestano zahtijeva novosti", kaže Kanižaj.  

P.hr/I.G.