Zagrebačka tvrtka razvija liniju inovativnih medicinskih proizvoda

5. travnja 2021.

Foto: Terra Lab

S razvojem inovativnih medicinskih proizvoda tvrtka Terra Lab počela je prije dvadesetak godina, a nakon akvizicije 2019. postala je dijelom jedne od najvećih veledrogerija u regiji. Alen Karlo tada osniva novu tvrtku - Terra Lab International, u kojoj je nastavio finalizaciju nekoliko započetih projekata. Uz svoje bogato iskustvo i know-how, do sada je novosonovana tvrtka razvila četiri proizvoda.

Najstariji proizvod tvrtke je Hemocyl, jedinstven po tome što djeluje i na uzrok nastajanja hemoroidnih tegoba, a ne samo na simptome, kaže Alen Karlo, direktor tvrtke Terra Lab International.

Jedan od zanimljivih projekata na kojima rade u suradnji s tvrtkom Sanagen Pharm jest linija medicinskih proizvoda Immufen koja služi kao suportivna terapija kod onkoloških pacijenata. Nažalost, broj onkoloških pacijenata raste velikom brzinom, a Europska komisija očekuje da će do 2035. godine porast oboljelih od raka biti 25 posto.

Novi proizvodi za onkološke bolesnike

"Proučavajući tržište uočili smo nišu u kojoj nisu bile zadovoljene potrebe onkoloških pacijenata, a one se odnose na nuspojave kod terapije zračenja i kemoterapija", kaže Karlo.

Iz te linije trenutno su dostupna dva proizvoda, gel i krema, a tvrtka planira razviti ukupno sedam različitih proizvoda namijenjenih onkološkim bolesnicima.

"Velik dio tih proizvoda također je u visokoj fazi gotovosti, ali se zbog ove situacije s COVID-om 19 sve to nekako usporilo. Malo nam je otežano i doći do liječnika, pa onda i provoditi promociju. Očekujemo da bi na jesen mogli proširiti tu paletu s još dvama proizvodima", kaže Karlo.

Kako bi dodatno potvrdili efikasnost i sigurnost primjene svojih proizvoda, provode tri klinička ispitivanja čiji bi rezultati trebali biti gotovi tijekom ljeta, a nakon čega će biti publicirani u znanstvenim časopisima.

Alen Karlo, Terra Lab International

Foto: Alen Karlo

"Kao kruna naše linije Immufen u razvoju nam se nalazi i proizvod za oralnu upotrebu koji će u velikoj mjeri poboljšati kvalitetu života onkoloških pacijenata, biti podrška njihovu imunološkom sustavu te zbog smanjenja nuspojava omogućiti liječnicima kvalitetniju provedbu kemoterapije i radioterapije", kaže Karlo ističući da je projekt u visokoj fazi gotovosti.

Širenje na nova tržišta

Do sada je tvrtka sve projekte razvijala svojim novcem te je dio vlastitih financijskih sredstava osigurala za daljnji razvoj proizvoda, a još im nedostaje oko 1,37 milijuna eura. Sljedeći mjesec započinju s pregovorima s nekoliko potencijalnih ulagača ili partnera koji u ovom proizvodu vide i svoj poslovni interes.

Uz razvoj novih proizvoda, Terra Lab International aktivno radi i na širenju na nova tržišta. Dio proizvoda već su uspjeli plasirati na tržišta Slovenije, Crne Gore, Srbije, Makedonije, Grčke, Bangladeša i Vijetnama. Na stranim tržištima ostvaruju oko 90 posto prometa.

"Putem raznih platformi želimo internacionalizirati svoje proizvode i šire; u pregovorima smo za Poljsku. Koristimo se nekim platformama Hrvatske gospodarske komore, ali i drugim platformama koje nisu povezane s našim teritorijem", zaključuje Alen Karlo. 

Ivana Barać