Rad na godišnjem odmoru i ne mora biti loša stvar

15. kolovoza 2021.

Foto: Shutterstock

Godišnji odmor na kojem se i radi svojstven je vlasnicima tvrtki. Poduzetnici najčešće koriste dvije vrste godišnjeg odmora; uzimaju "radni odmor" na kojem rade gotovo cijelo vrijeme što zapravo i nije godišnji odmor ili pak idu na "pravi" godišnji odmor - bez interneta, računala i telefona.

Svoje iskustvo idealnoga godišnjeg odmora za poduzetnike za magazin Inc podijelio je serijski poduzetnik Nick Sonnenberg.

Kako radi isključivo na daljinu, kao izvršni direktor Leveragea mnogo vremena provodi na sastancima putem Zooma. I prvo što je učinio pri planiranju odmora bilo je otkazivanje svih takvih sastanaka za vrijeme odsustva. Odlučio je svome timu biti dostupan isključivo putem elektroničke pošte, ali ne i na Zoomu jer za korištenje ovom aplikacijom treba sinkroniziran, odnosno biti na računalu u određeno vrijeme.

Ako želite uzeti godišnji odmor i zaista uživati, ne možete si dopustiti sudjelovanje na sastancima putem Zooma, kaže Sonnenberg.

Nekada je birao "radni odmor", no za vrijeme posljednjega godišnjeg odmora, kada je Amerikanac proveo tri tjedna u Italiji, odlučio se za varijantu koja je nešto između radnog odmora i pravoga godišnjega jer se kao poduzetnik, priznaje, nije spreman potpuno isključiti iz posla.

"Bio je to najbolji odmor koji sam ikada imao. Mogao sam si uzeti slobodno vrijeme bez brige o poslu, a kada sam se vratio nisu me zatrpale nagomilane obveze. Mislim da bi nova vrsta 'radnog odmora' mogla biti idealan način odmaranja za poduzetnike, gdje možete ostati u poslovnom toku, ali i dalje veliku većinu svoga odmora provoditi opušteno", kaže Sonnenberg.

Uz isključivanje s virtualnih sastanaka, bitno je i organizirati tim uz koji će posao savršeno funkcionirati dok vas nema.

"Kao vlasnik tvrtke morate imati određenu razinu povjerenja da će vaš tim dok vas nema raditi kako treba", dodaje suosnivač Leveragea.

Treća bitna stvar za "opušten radni odmor" pregledavanje je e-maila, ali uz uključivanje opcije Inbox Zero koja podrazumijeva filtare i eliminiranje obavijesti s društvenih mreža, newslettera, računa, izvještaja, spamova... Tako ostajete u kontaktu s timom kojem ćete biti na raspolaganju, primjerice, za razna odobrenja, a bit će vam dostupne i željene informacije.

Nick Sonnenberg zaključuje da ćete na ovaj način i dalje voditi poslovanje tvrtke, ali ćete tome trebati posvetiti samo nekoliko sati dnevno - i to kad vi to želite.

Najbolji dio ovakvog načina organiziranja godišnjeg, smatra, jest to što se možete opustiti bez brige o tome što se događa s vašim poslom ili i ne morate strahovati da ćete se pri povratku s odmora suočiti s hrpom zaostalog posla.

P.hr/B.S.