Putnici iz Hrvatske ovo ljeto ponovo otkrili domaće destinacije

29. rujna 2020.

Foto: Pixabay

Iako putovanja nisu što su bila tijekom ovih nepredvidivih vremena, podaci koje je prikupio Booking.com pokazuju kako se sreća koju donose putovanja ne mjeri u kilometrima. Planovi putovanja drastično su se promijenili u 2020. godini zbog čega su putnici dobili priliku istraživati destinacije koje su bliže doma otkrivajući ili ponovo otkrivajući skrivena blaga koja se praktički nalaze na kućnom pragu.

Proučavajući ostvarena putovanja ovog ljeta, Booking.com je došao do podatka kako se prosječna udaljenost koju su putnici iz Hrvatske prešli putujući (lipanj - kolovoz) smanjila za 56 % u usporedbi s istim periodom prošle godine što je malo manje od globalnog prosjeka koji iznosi 63 %. Gledajući podatke dobivene u ljeto 2019. godine, putnici iz Hrvatske su u prosjeku putovali 726 kilometara po rezervaciji. Ovo ljeto ta udaljenost se smanjila na samo 322 kilometra po rezervaciji, što iznosi nešto više od udaljenosti Zagreb-Šibenik.

Prosječna udaljenost je izračunata uzimajući udaljenost između procijenjene lokacije osobe koja rezervira na temelju IP i destinacija (ravna linija). Izmjene kroz godine izračunate su gledajući rezervacije putnika iz Hrvatske između 1. lipnja i 31. kolovoza 2020. u usporedbi s istim mjesecima 2019. godine.

Sreća se ne mjeri u kilometrima

Čak 68 % prijeđene udaljenosti putnika iz Hrvatske između 1. lipnja i 31. kolovoza 2020. godine bilo je unutar Hrvatske, u usporedbi sa samo 17 % u istom periodu u 2019. godini. Obala i rustikalni otočni gradovi uz pripadajuće prirodne ljepote na vrhu su liste popularnih destinacija koje su putnici iz Hrvatske rezervirali ovo ljeto. Mnogi od njih koristili su priliku i putovali kako bi posjetili obitelj i prijatelje s kojima se nisu mogli susresti tijekom restrikcija putovanja i mjera fizičke udaljenosti. Iako je Hrvatska na vrhu ljestvice najpopularnijih destinacija koje su putnici iz Hrvatske rezervirali ovo ljeto, slijede ih Njemačka, Italija, Bosna i Hercegovina i Austrija pokazujući kako su neki putnici iz Hrvatske putovali van države da bi uživali u putovanjima, ali su ipak ostajali unutar kontinenta.

Mnogi putnici iz Hrvatske ponovo su otkrili šarmantne domaće destinacije na čelu s otocima za koje se javio pojačani interes ove sezone. Domaće destinacije koje su ovo ljeto bile vrlo tražene su općina Starigrad-Paklenica i otočki gradovi Stari Grad, Hvar, Malinska i Korčula.

Iako su neke ruralne destinacije sve popularnije, dugoročno su provjereni urbani favoriti još uvijek na vrhu liste najpoželjnijih odredišta. Ovo ljeto te destinacije za putnike iz Hrvatske su gradovi Zagreb, Zadar, Split i Dubrovnik.

zalazak bicikl Zadar turizam


Što se tiče odabira smještaja, putnici iz Hrvatske su ove godine najčešće odabirali odsjedati u kampovima, zatim u villama i kućama za odmor. Porast rezervacije smještaja u kampovima pokazuje promjenu trendova u putovanjima. Ako uspoređujemo podatke s kraja 2019. godine prije nego se znalo da će naši planovi za putovanja u 2020. godini biti ometeni globalnom pandemijom, samo 13 % putnika iz Hrvatske namjeravalo je odsjesti u kampovima dok ih je čak 64 % planiralo provesti svoj odmor u hotelima.

Neočekivani planovi za putovanja ovog ljeta

Iako su događaji koji su ove godine doveli do velikih promjena u navikama putnika i odabiru destinacija, putovanja su ipak ostala velika želja za mnoge. Krajem 2019. godine putnici iz Hrvatske sanjarili su o prekrasnim plažama (61 %) i izletima u užurbane gradove (57 %), a čak 49 % ih je sanjarilo o tome da posjeti obitelj i prijatelje i prije nego su znali da će im kontakt biti ograničen ove godine.

Putnici iz Hrvatske su i u 2020. godini uvažavali svoje želje za putovanjima samo su to radili malo bliže doma, bilo da su posjetili plaže Starigrad-Paklenice umjesto Dubaia ili istraživali grad Zagreb umjesto Londona.

“Tijekom ovih nepredvidivih vremena ohrabrujuće je vidjeti da unatoč tome što su se naši planovi i prioriteti promijenili, naša strast prema putovanju nije. Bilo da se radio o novim uspomenama, učvršćenim odnosima ili podijeljenim osmjesima, ovo ljeto smo dokazali kako se sreća ne može mjeriti u kilometrima i da postoji puno pustolovina i mjesta za istraživanje koja se mogu otkriti u blizini. Naša misija je olakšati svima da istraže svijet nudeći najširu ponudu, vrijednost i jednostavno iskustvo kako bi putnici mogli uživati u na svojim putovanjima čim postane sigurno putovati blizu ili daleko", komentirao je Arjan Dijk, viši potpredsjednik i direktor marketinga u Booking.com.

 

P.hr/I.B.