Prosječna starost vozila u Hrvatskoj gotovo 15 godina

13. srpnja 2022.

Foto: Centar za vozila Hrvatske

Prema podacima Centra za vozila Hrvatske, u prvih šest mjeseci 2022. godine u Hrvatskoj je zabilježeno ukupno 1.244.465 registriranih vozila, a njihova prosječna starost iznosi 14,74 godine.

Od ukupno registriranih vozila, njih čak 68,14 posto staro je 10 i više godina, dok je 14,73 posto vozila starosti od šest do devet godina. Slijede vozila u starosti od dvije do pet godina (12,79 posto), a najmanje su zastupljena ona stara do godinu dana (tek 4,33 posto).

Najviše je novoregistriranih vozila M1 kategorije – osobnih automobila, njih čak 54.429, od čega je novih vozila 23.777, a rabljenih 30.652. Čak 50 posto od navedenih vozila ima dizel-motor, dok je sljedeći najzastupljeniji pogon na benzin (35 posto), a na trećem su se mjestu našla hibridna vozila (9,9 posto).

Novoregistrirana vozila M1 kategorije koja mogu voziti na benzin i autoplin (LPG) zastupljena su tek 2,35 posto, dok su najmanje zastupljena ona na električnu energiju (1,32 posto), hibridna vozila s vanjskim punjenjem (1,11 posto), vozila koja imaju pogon na benzin i prirodni plin (0,02 posto) i na kraju vozila s pogonom isključivo na prirodni plin (0,0018 posto).

Prema statistikama, pogon na dizelsko gorivo najzastupljeniji je i kod vozila M2, M3, N1, N2 i N3 kategorije (gospodarska vozila).

Hibridna su vozila zasad još uvijek nisko na ljestvicama zastupljenosti po kategorijama te jedino u M1 kategoriji dostižu 9,9 posto. Ipak, uočen je značajan porast broja novih hibridnih vozila M1 kategorije, pa tako ona čine oko 21 posto novoregistriranih vozila u Hrvatskoj. S druge strane, rabljena hibridna vozila iste kategorije čine tek 2,4 posto novoregistriranih vozila, pokazuju podaci Centra za vozila Hrvatske.

Starost vozila se povećava 

U prvih šest mjeseci 2022. godine zabilježeno je 5.419 hibridnih vozila, 605 hibridnih vozila s vanjskim punjenjem i 721 vozilo na električni pogon.

"Prva polovica 2022. godine pokazuje da je u Republici Hrvatskoj zastupljeno gotovo 70 posto vozila starih 10 i više godina. Prema dosadašnjim statistikama, taj se broj iz godine u godinu povećava, pa su tako vozila tijekom 2020. godine bila prosječne starosti 14,18 godina, dok se 2021. godine ta brojka povećala na 14,34 godine, a sada ponovno uočavamo porast na 14,74 posto. Premda se nadamo da će se ta brojka ipak do kraja godine smanjiti, povećanje prosječne starosti voznog parka u Republici Hrvatskoj razlog je zbog kojeg ne treba zanemariti važnost redovitog održavanja i tehničkog pregleda vozila", poručio je Tomislav Škreblin, rukovoditelj Tehničkog odjela Centra za vozila Hrvatske.

P.hr/I.B.