Promjene paradigmi u vođenju i organizacijskoj kulturi

12. rujna 2021.

Lea Brezar / Foto: Dhar media

Kako bi još jače i glasnije govorili i educirali o organizacijskoj kulturi koja prije svega počinje u njima samima – u njihovim zaposlenicima i kolektivu, a i kako bi svoje znanje mogli podijeliti s drugima, marketinška i PR agencija Dhar media osnovala je prvo Poslovno učilište za organizacijsku kulturu i vođenje u Hrvatskoj. 

"Više nego ikad prije, danas je potrebno prilagođavanje kako bismo bili ukorak s promjenama i izazovima koje nosi posao. I ne samo posao već – povrh svega – odnosi. Odnosi su ti koji čine tim dobrim, složnim i kompaktnim. Oni su ti koji će obojiti naš radni dan. Energija koja vlada u timu trebala bi se moći uskladiti s potrebama klijenata kako bi posao tekao glatko i bez velikih stresova. Svjesnost življenja u trenutku te pritom slušanje druge strane rješava mnoge izazove koje može nametnuti posao. Organizacijska kultura svrhe jest ona kultura koja povezuje svoje djelatnike s vrijednostima organizacije na kojima ona počiva – poput ovih navedenih", kaže Lea Brezar, CEO Dhar medije i ravnateljica Poslovnog učilišta za organizacijsku kulturu i vođenje.

Svjesni nužnosti promjena poslovnih paradigmi u vođenju, razvili su svoju metodu edukacije o toj važnoj temi. U svijetu gdje na tržište rada dolazi generacija Z koja sa sobom nosi nova očekivanja – posebice povezanost sa svrhom kompanije, važno se razvijati kako bi se novim naraštajima moglo ponuditi sasvim drugo poslovno okružje.

"Brendfulness metoda jest metoda koja ujedinjuje komunikacijske vještine, znanja modernog rukovođenja tvrtkama, autentičnu kreativnost i stečeno iskustvo u provedbi kulture poslovanja. Dhar media ima viziju i osjećaj za formiranje nove razine poslovanja  koja se nameće u vremenima kada mnogo toga što je poznato više jednostavno - ne vrijedi", naglasila je Zrinka Jezdić, jedna od predavača na Poslovnom učilištu za organizacijsku kulturu i vođenje.

Još ima mnogo mjesta za razvoj 

Dhar media posluje 12 godina, a u tom je razdoblju hrvatsko tržište doživjelo pomake, no tvrtke još ne rade dovoljno na kulturi organizacije na način na koji to rade strane kompanije, kaže Lea Brezar. Ističe također kako je Gregg Ward, osnivač i izvršni direktor Centra za vođenje s poštovanjem, u jednom od intervjua za magazin Brendfulness naglasio da dolazi vrijeme za neke nove temelje organizacijske kulture i u svijetu i u Hrvatskoj, a koja se bazira na međuljudskom, informacijskom i proceduralnom poštovanju što je ustvari postupak donošenja odluka koji se odnose na zaposlenike, poput radnog vremena te prepoznavanja dobrih/loših rezultata koje zaposlenici smatraju poštenim i transparentnim.

"Uspoređujući ove vrijednosti s tržištem rada u Hrvatskoj koje se odnosi jednako na poslodavce i zaposlenike – još imamo mnogo mjesta za razvoj. Vrijednosti kompanije nužno je uskladiti s vrijednostima zaposlenika što bi značilo da svaki zaposlenik treba ispuniti svoju svrhu u poslu kojim se bavi. To također znači kontinuirani rad na timovima i na temama osobnog razvoja te mogućnost rotacije radnih mjesta prema afinitetima zaposlenika. Naravno da se promjene ne događaju preko noći, ali je komunikacija o njima iznimno važna - kao i komunikacija općenito", kaže Brezar dodajući kako se njezina agencija već niz godina bavi temom organizacijske kulture i vođenja u sklopu dharmičkog menadžmenta, danas se koristeći metodom brendfulnessa.

"Nakon pokretanja magazina Brendfulness koji se bavi upravo tom temom, poslovno učilište bilo je logičan iskorak. U kurikulu našeg programa stoje teme: Vizualni identitet svrhe, Kultura komuniciranja, Organizacijska kultura svrhe, Brendfulness metodologija i načela vođenja, Očuvanje mentalnog zdravlja, Povratak kreativnosti te Mind & body - kognitivna neuroznanost. Kombinacija je to stručnih znanja uz podršku novih metoda u odnosima s javnošću, psihologiji, psihoterapiji te znanosti općenito", kaže Lea Brezar navodeći kako se trenutno intenzivno radi na pripremi kurikula i programa te s upisima kreću u proljeće 2022. godine.

 

P.hr/I.Grgić