Proglašeni najbolji influenceri za 2020.
Foto: Shutterstock
Najinfluencericom u Hrvatskoj po četvrti put proglašena je Ella Dvornik, a tri najbolja brenda za suradnju s kreatorima sadržaja u 2020. bili su Lidl, About You i Nivea, odlučeno je na petom izdanju Diabloga, konferencije o blogerima i kreatorima sadržaja.
Ella Dvornik / Foto: DIABLOG
Nagrade za najkreatore po kategorijama dobili su Korana Marović u kategoriji ljepote, za modu Pamela Smoljanić, a za gastro Sanja Mijac. U kategoriji putovanja najboljim je proglašen Kristijan Iličić, a za fitness Martina Boss. Uz proglašenje najboljih, na Diablogu su predstavljeni i rezultati istraživanja o hrvatskoj blogerskoj i influencerskoj sceni, koje od 2016. provodi agencija Dialog komunikacije.
Glavni je zaključak da scena sazrijeva, da su kreatori sadržaja sve stariji i sve više ih je stalno zaposlenih te svoje kanale smatraju poslom. Istraživanje je provedeno u prosincu 2020., na uzorku od 59 ispitanika, metodom dubinskog online-upitnika. Prisutnost na Facebooku pada, dok TikTok strelovito raste.
Povećala se zarada
Kategorije Gastro i Putovanja u odnosu na prošlu godinu zabilježile su pad od 10 posto po broja autora koji u tim segmentima djeluju, jednako je toliko pala i prisutnost kreatora na Facebooku, dok se prisutnost na TikToku udvostručila, pa je sada na toj platformi prisutna njih četvrtina, čak 25,9 posto.
Blogeri, influenceri i youTuberi u 2020. zarađivali su više negoli godinu prije - prosječni mjesečni prihodi za trećinu njih, odnosno za 33,3 posto, bili su viši od 7.501 kune i sve više ih se bavilo poduzetništvom te su se svojim utjecajem na društvenim mrežama koristili i za pokretanje drugih poslova.
Oglašivačima zamjeraju manjak fokusa na kvaliteti sadržaja, a medijima negativan stav prema influencerima, iako ih najveći broj vidi budućnost u suradnji s medijima, njih čak 35,2 posto. Video i autentičnost i dalje su vodeći trendovi u influencerskom marketingu, a predviđanja za 2021. za većinu ispitanika, njih čak 46,3 posto, optimistična su.