Novi kvartalni Privredni: Kako se pokrenuti na rast

11. lipnja 2019.

Foto: P.hr

Čovjek se rađa, ima svoje djetinjstvo, raste, ulazi u adolescenciju, pa doživljava fazu zrelosti, starost i smrt. No, isto to prolaze i tvrtke. Upravo je to tema novoga tiskanoga kvartalnog izdanja Privrednog.

Svim je poduzetnicima najveći izazov kako potaknuti svoju tvrtku na rast – koje se prepreke nalaze pred njim, koje teorije rasta postoje, trčimo li za rastom ili profitom, rastemo li organski, financiranjem, prodajom ili preuzimanjem. Pitamo se i kako krenuti i putovati od startupa do značajnog udjela na tržištu, kako osigurati rast poslovanja, pronaći ljude i poslovne kapacitete, a govorimo i o tome kakvi nas izazovi čekaju na tom putu. Doznajemo i koje su to najčešće greške i promašaji. Mnogi prepoznaju činjenicu da nove tehnologije i ulazak digitalnog u poslovanje mogu ubrzati ili usporiti rast, a onima koji su već veliki i značajni na tržištu osigurati dužu opstojnost. U sklopu rasta pričamo i o lancu vrijednosti te o tome kako se možemo pomicati na njemu kao tvrtka, ali i kao cijelo gospodarstvo, a pitamo se i koliko on utječe na stanje u društvu. A tko su oni koji generiraju rast? Jesu li to mali, srednji ili veliki, tko stvara nova radna mjesta i gdje ona nastaju? Budući da se devet od deset tvrtki u Europi odnosi na one male i srednje, koji stvaraju od dva do tri nova radna mjesta, mnogi baš njih vide kao one koje najviše treba poticati kako bi i cijelo gospodarstvo raslo. No možemo li se i mi sami programirati na rast? Psiholozi ističu kako se i mozak može izvježbati da bude bolji i kako nisu dovoljni samo talenti za uspjeh; oni koji neke stvari ne znaju - mogu ih naučiti.

Kada se govori o rastu tvrtki, svaka kompanija ima različite ciljeve - jednima je fokus rast profita, drugima tržišta, a trećima rast po svim parametrima. Zanimljivo je kako se među malim i srednjim poduzećima krije veliki broj tvrtki koje stvaraju najznačajniji broj novih radnih mjesta te imaju rast brži od rasta stope gospodarstva. No, s druge strane, zbog njihove osjetljivosti i ranjivosti na vanjske čimbenike iz gospodarskog okruženja, suočavaju se sa značajnijim ograničenjima tog istog rasta nego što je to slučaj s velikim poduzećima. Jedan od najčešćih rizika, kad su mali i srednji u pitanju, nedostatak je kapitala te oslanjanje na kratkoročno fi nanciranje poslovnih banaka i investitora. Važno je sagledati iskustva koja imaju hrvatske tvrtke, analizirati problematiku i izazove u poslovnom okruženju te ohrabriti poduzetnike da se ne boje, već da budu otvoreni novim prilikama, pogotovo kada je riječ o izlasku na druga tržišta. Važno je shvatiti kako je poduzetnik onaj koji opaža prilike koje većini promaknu i zna ih iskoristiti na najbolji mogući način.

Hrvatska je zemlja vrlo bogata vodom, a osim što bez nje nema života, voda je sve veći biznis. Proizvodnja flaširane vode zadnjih desetljeća jedna je od najbrže rastućih industrija na svijetu, na godišnjoj razini raste po stopi od oko deset posto. Liječnici i nutricionisti neprekidno naglašavaju važnost svakodnevnog ispijanja minimalno dviju litara vode. Voda čini čak 70 posto našeg organizma te je neophodna u gotovo svim metaboličkim procesima. Kad organizmu nedostaje voda, stanice se isušuju, ubrzava se njihovo starenje. Uz unos dovoljnje količine vode za lijepu i njegovanu kožu važan je i izbor losiona i krema, pogotovo krema za sunčanje. No i to treba znati na što paziti, stoga savjet stručnjaka zlata vrijedi. U Hrvatskoj je također trend da brojni turisti ali i svi ostali traže drugačiju gastro ponudu, a odgovor na nju su mali, relativno jeftini, neobični restorani čija se ponuda bazira na hrani od tek nekoliko namirnica ili pak na receptima karakterističnima za određeno geografsko područje. Hrvatska prati svjetske trendove gaming industrije, a ono što posebno veseli je veliki razvoj posebno na polju razvoja domaćih tvrtki koje izrađuju igrice ili se bave razvojem same tehnologije.

Novo kvartalno izdanje Privrednog s temom rasta već je poslano na 30 tisuća adresa hrvatskih poduzetnika i možete ga očekivati ovih dana.

P.hr