U prvih pola godine prihodi od elektroničkih komunikacija 5,6 mlrd. kuna

14. rujna 2022.

Foto: Shutterstock

U prvih šest mjeseci 2022. na tržištu elektroničkih komunikacija nastavljen je trend rasta ulaganja u nepokretne i pokretne mreže. Podaci Hrvatske regulatorne agencije za mrežne pokazuju kako su, u odnosu na prvu polovicu prošle godine, ulaganja u mreže vrlo velikoga kapaciteta (VHCN), ponajprije u svjetlovodne mreže, 45 posto viša i iznosila su 312 milijuna kuna, dok su ulaganja u bazne stanice (BTS) u pokretnim mrežama iznosila 313 milijuna kuna i veća su 56 posto.

Ukupni polugodišnji prihodi na tržištu elektroničkih komunikacija iznosili su 5,6 milijardi kuna, što je povećanje od 2,3 posto, dok su prihodi od usluga širokopojasnog pristupa internetu rasli za 6,5 posto, najma mreže i vodova za 3,1 posto, a naplatne televizije za 3,8 posto. Prihodi od usluge širokopojasnog pristupa čine 47 posto svih prihoda na tržištu.

U drugom tromjesečju 2022., u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, nastavlja se migracija korisnika na svjetlovodnu tehnologiju te broj takvih priključaka raste za 32 posto, na 177.000 priključaka. Ukupan podatkovni promet putem nepokretnih i pokretnih mreža u istom razdoblju prosječno raste za 19 posto te je u istom razdoblju promet dosegnuo 793 PB (petabajta). Broj korisnika širokopojasnih priključaka s brzinom većom od 100 Mbit/s porastao je za gotovo 56 posto na 351.000 te trenutačno trećina svih korisnika ima ugovorene takve brzine, pokazuju podaci HAKOM-a.

Više od 205 milijuna roaming minuta razgovora

Trajanje poziva stranih državljana u roamingu jedan je od pokazatelja dobre turističke sezone, koja još uvijek traje. Oni su u drugom tromjesečju 2022. potrošili više od 205 milijuna "roaming minuta" razgovora što je, uspoređujući s istim razdobljem 2021., rast veći od 60 posto. Zanimljivo je da je broj poslanih SMS i MMS poruka unatoč tome nešto niži u odnosu na lani (pad od 9,1, odnosno 5,8 posto) što upućuje na izražen trend zamjene SMS i MMS usluga raznim sličnim internetskim uslugama.

Ukupan broj priključaka naplatne televizije iznosio je više od 932.000 i viši je za gotovo 60.000 novih priključaka u odnosu na drugo tromjesečje prošle godine. Trend rasta vidljiv je i na ukupnim prihodima te na porastu broja kućanstava koja gledaju neki oblik naplatne televizije. Tako su ukupni prihodi veći za 4,5 posto, a dva od tri kućanstava televiziju prati putem nekog od oblika naplatne televizije (66,5 posto). Za usporedbu, u drugom tromjesečju 2021. naplatnu televiziju pratilo je 59 posto kućanstava.

Tržište telefonskih usluga u nepokretnoj mreži kontinuirano bilježi pad, a iznimka nije ni drugo tromjesečje. U odnosu na isto razdoblje 2021. ukupni prihodi od korištenja fiksnim telefonima niži su 5,7 posto, broj korisnika niži je za 1,4 posto, dok se ukupni odlazni promet smanjio za 19,3 posto.

P.hr