Pozitivni trendovi na tržištu poštanskih usluga
Foto: Hrvatska pošta
Na tržištu poštanskih usluga u Hrvatskoj zabilježen je rast u gotovo svim segmentima. Prema izvješću Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti, u drugom tromjesečju 2021. ukupan broj poštanskih usluga veći je za 3,3 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Na veći broj ostvarenih usluga utjecalo je povećanje pismovnih pošiljaka za 4,1 posto i paketa koji su porasli za 2,6 posto. Najveći udjel na tržištu od 80,5 posto imale su pismovne pošiljke, zatim paketi s udjelom nešto većim od 11 posto, a preostali dio odnosio se na tiskanice.
Međunarodni je promet još uvijek pod utjecajem globalne pandemije i u drugom je tromjesečju na ukupnom tržištu imao udjel od 7,8 posto, a broj usluga u tom je razdoblju povećan za 10,6 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Iz HAKOM-a ističu da je veći broj usluga utjecao i na rast ukupnih prihoda koji su za 8,1 posto veći nego u istom razdoblju 2020. Od ukupnih prihoda najveći dio, oko 53 posto, ostvaren je od obavljanja ostalih poštanskih usluga, oko 41 posto od obavljanja univerzalne usluge, a preostali dio od obavljanja zamjenskih poštanskih usluga.
Na kraju drugog tromjesečja poštanske usluge pružala su 23 davatelja, od kojih je HP - Hrvatska pošta najveći, s udjelom od 89,1 posto u ostvarenim uslugama, što je pet posto više nego u prethodnom tromjesečju, i to zbog preuzimanja distribucije tiskanica (dnevnog tiska) od 1. travnja 2021. od davatelja Tisak plus.