Poduzetnici međusobnom suradnjom štite jedni druge

11. srpnja 2020.

Foto: Pixabay/Ilustracija

U prostorijama HGK – Županijske komore Split održan je međusektorski sastanak strukovnih grupacija s područja prehrambeno-prerađivačke industrije, trgovine hranom i pićima te turizma.  Na sastanku, održanom pod sloganom: 'Od mora i polja do police i stola',  sudjelovali su predstavnici vodećih tvrtki Splitsko-dalmatinske županije iz prehrambeno-prerađivačke industrije te strukovnih grupacija iz sektora trgovine hranom i pićima, hotelijerstva, ugostiteljstva i putničkih agencija, s ciljem umrežavanja i intenzivnije komunikacije svih sudionika u lancu opskrbe hranom i pićima na domaćem tržištu.

Kvaliteta hrvatskih proizvoda

„Poslovanje u uvjetima pandemije te izostanak turističke potrošnje potaknuli su jače okretanje domaćim proizvođačima hrane i pića te podizanje svijesti o sigurnosti i kvaliteti hrvatskih proizvoda. Upravo za to se Hrvatska gospodarska komora godinama zalaže brojnim aktivnostima, poput akcije Kupujmo hrvatsko i projekta označavanja znakovima Izvorno hrvatsko i Hrvatska kvaliteta. Cilj ovog sastanka je podržati domaću proizvodnju te olakšati kupcima pronalazak zanimljivih proizvoda, ali i upoznavanje s proizvođačima. Povezujući sektore nastojimo poboljšati  plasman domaćih proizvoda. Da ova inicijativa ima smisla svjedoči jako dobar odaziv i proizvođača i predstavnika trgovine hranom i pićima, hotelijerstva, ugostiteljstva i putničkih agencija“, istaknuo je Joze Tomaš, predsjednik HGK – Županijske komore Split. Tomaš je siguran da će zahvaljujući direktnom kontaktu doći do suradnje i sklapanja novih poslova. Najavio je da će na jesen, ukoliko prilike dozvole, HGK ŽK Split organizirati obilazak većine proizvodnih pogona na području Splitsko dalmatinske Županije.

Okrenutost domaćoj proizvodnji

Dario Mamić iz tvrtke Tommy istaknuo je da samim dolaskom na ovaj sastanak, najveći dalmatinski trgovački lanac dokazuje zainteresiranost za domaće proizvođače i njihove proizvode. „Okrenutost domaćim proizvodima strateška je odrednica Tommya. Mi u nekim segmentima imamo stopostotnu zastupljenost hrvatskih proizvoda“, istaknuo je Mamić.Dario Mamić, Tommy

Dario Mamić, Foto:Tommy

Elena Perković Paloš, predstavnica Mesne industrije braća Pivac, naglasila je kako tvrtka koju predstavlja na ovom sastanku ima jako razvijenu kooperaciju. "Ove godine za naše potrebe domaći kooperanti, koji se uglavnom nalaze u Slavoniji, uzgoje oko 170.000 svinja te oko 10.000 junadi. Tako da iz te baze u najvećoj mjeri osiguravamo svoje potrebe za domaćim svježim mesom i mesom za preradu. Primjerice, naš dalmatinski pršut u 80 posto slučajeva je pršut dobiven od buta domaće svinje. Takav je slučaj i s ostalim našim delikatesnim proizvodima. Zato su nama korisni ovakvi sastanci jer je ovo jedan od načina da postignemo cilj, a to je da na policama trgovačkih lanaca udio domaćih proizvoda bude veći nego je sada. Povezujući se i surađujući, domaći poduzetnici jedni druge gospodarski štite“, kazala je Perković Paloš.

Proizvođač likera Paško Šuto kaže da je osnovni cilj ovakvih sastanaka povezivanje lokalnih proizvođača s lokalnim potrošačima. „Potrebe za povezivanjem su velike jer imamo dosta malih proizvođača koji nude kvalitetne proizvode. Preko HGK Županijske komore Split pokrenuli smo  inicijativu da se održi jedan sajam koji bi bio namijenjen samo za poslovne subjekte iz ovih sektora koji sudjeluju na ovom sastanku. Cilj nam je da kupci imaju direktan kontakt s proizvođačima“, istaknuo je Šuto, proizvođač likera iz Zmijavaca i predsjednik Grupacije prehrambeno- prerađivačke industrije HGK ŽK Split.

U sklopu sastanka održano je pojedinačno predstavljanje predstavnika pršutana, proizvođača mesa i prerađevina, ribarstva, marikulture i ribljih prerađevina, pekara i proizvođača mliječnih proizvoda, maslinova ulja i proizvoda od voća i povrća te proizvođača vina i jakih alkoholnih pića.

Jozo Vrdoljak