Potrošači traže bolje iskustvo, tvrtke im to moraju pružiti

12. rujna 2021.

Foto: Shutterstock

Dok vozačima i putnicima još uvijek trebaju vozila da stignu do odredišta, drugi elementi doživljaja vožnje diljem svijeta brzo se mijenjaju. Uzrok ove promjene jest pouzdana i snažna povezanost. Proizvođači automobila prihvaćaju povezivost i prilagođavaju poslovne strategije kako bi ostali konkurentni jer potrošači traže bolje iskustvo povezanih vozila. Novi Ericssonov izvještaj pruža uvid u ovo tržište koje se brzo mijenja naglašavajući mogućnosti iskorištavanja IoT-a i inovacija u povezivanju.

Ericssonov izvještaj se bavi upravo povezivanjem automobila te se predviđa da će to tržište do 2025. godine postići prihod od 166 milijardi američkih dolara.

Izvještaj također naglašava kako novi tržišni igrači dokazuju da položaj snažnih brendova možda neće biti dovoljan za zadržavanje lojalnosti kupaca i tržišnog udjela. Iskorištavanjem IoT-a za mobilnu povezanost, pametna over-the-air (OTA) ažuriranja mogu ponuditi uštedu do 87 posto.

Umjesto da fizički vozite automobil do prodajnog ili servisnog centra radi ažuriranja softvera, to možete učiniti na daljinu, štedeći vrijeme i novac. Optimiziranje prijenosa podataka u razdobljima izvan vršnog prometa također će biti isplativije jer će OEM-ovi moći iskoristiti popuste.

Pametno upravljanje povezivanjem i pretplatama još je jedan način na koji OEM-ovi ispunjavaju očekivanja vozača da budu potpuno i besprijekorno povezani na cesti, bez obzira na lokaciju.

"Proizvođači automobila moraju strateški razmotriti budućnost svog poslovanja i iskoristiti razvoj ekosustava tehnoloških tvrtki, informacijskih i tvrtki iz industrije zabave, dobavljača i mnogih drugih igrača koji inoviraju na internetu stvari. Ovo zanimljivo izvješće opisuje kako se proizvođači automobila mogu prilagoditi i uspjeti na tržištu", rekao je Kyle Okamoto, odgovoran za IoT u Ericssonu.

Cijena instaliranja fiksne SIM kartice, poput onih u većini mobilnih telefona, 10 je puta veća od ažuriranja ugrađene SIM kartice (eSIM) - programabilne SIM kartice. Ova mogućnost eSIM-a daje industriji bolju fleksibilnost u kontroli troškova, a potrošačima pruža bolje iskustvo jer može ukloniti komplikacije s kojima se korisnici mogu suočiti u prekograničnim putovanjima ili za vrijeme prelaska na mrežu drugoga pružatelja komunikacijskih usluga.

Ugrađeni eSIM automatski bi obradio sve takve zahtjeve bez potrebe za promjenom ili ažuriranjem kartica ovisno o opsegu putovanja.

Iskorištavanje podataka iz automobila još je jedna prilika za OEM-ove. Prema izvješću, ukupni globalni fond prihoda od monetizacije podataka iz automobila mogao bi se kretati u rasponu od 450 do 750 milijardi dolara do 2030. godine.

 

 

P.hr/I.G.